2020-04-30, 16:24
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Känns som Lidl borde ha sardeller men jag har då inte hittat några, har det funnits eller finns?
Det brukar finnas när det är italiensk vecka, Italiamo.
Citera
2020-04-30, 16:27
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Jag provade deras färska delikatessköttbullar, gjorde stuvade makaroner till och jag fick en flashback till min gamla mormors köttbullar som hon gjorde för +40 år sedan. Fina bullar det, fula och ser smått osmakliga ut men goda.
Citera
2020-04-30, 18:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Varianterna med sötningsmedel smakar pecka, dom har en konstig bismak som är väldigt otrevlig.
Den går så klart att vänja sig vid men vill jag ha den smaken så köper jag ju en light-produkt, inte den vanliga.
Citera
2020-04-30, 18:30
Medlem
321js avatar
Vilka varor är billigare på Lidl jämfört med Willys?

Jag kommer bara på torrjäst, magnesiumtabletter, fast tvål, möjligtvis en liter naturell yoghurt.

Många varor har samma/liknande prisnivå, många varor är dyrare på Lidl.

Priserna har höjts mycket de senaste åren.
Senast redigerad av 321j 2020-04-30 kl. 18:45.
Citera
2020-04-30, 19:06
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Jag provade deras färska delikatessköttbullar, gjorde stuvade makaroner till och jag fick en flashback till min gamla mormors köttbullar som hon gjorde för +40 år sedan. Fina bullar det, fula och ser smått osmakliga ut men goda.
Ja, de är suveräna..
Citera
2020-05-01, 16:16
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j

Jag kommer bara på torrjäst, magnesiumtabletter, fast tvål, möjligtvis en liter naturell yoghurt.

Tycker att alla mataffärer är dyra numera.
Citera
2020-05-01, 17:04
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j

Listar de varor jag alltid köper hos LIDL istället för elsewhere. De är oftast billigare än hos andra, eller samma pris men med högre kvalitet. Många lågprismärken har en påtagligt sämre kvalitet.

Dijonsenap
Kryddor på burk
Buljongtärningar
Lightketchup
Majonnäs
Matyoghurt 5dl.
Freeway Cola Zero
Floralys toapapper 3 lager.
Fryst kycklingbröstfilé
Fullkornspasta
Tortilla wraps
Snus
Salt
Limejuice
Fiskpinnar
Frysta wokgrönsaker
Zoegas/annat kaffe
Piri piri sås
Inferno chips/paprikachips/linschips
Parboiled ris
Oliver
Kapris
Citera
2020-05-02, 16:54
Medlem
25Decembers avatar
Har Lidl ett sånt sortiment man kan handla allt man behöver där? Vet att Netto var billig på massa skit men där saknades det ju massa så var inte värt handla där ändå.
Citera
2020-05-02, 16:57
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Har Lidl ett sånt sortiment man kan handla allt man behöver där? Vet att Netto var billig på massa skit men där saknades det ju massa så var inte värt handla där ändå.
Njaej. Man kan köpa det mesta på Lidl, men vissa saker ska man bara låta bli. Deras pasta är kass till exempel. Men bröd, smör, pålägg, mjölk, kött, konserver och torrvaror går alldeles utmärkt att köpa på Lidl.
Citera
2020-05-02, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25December

lidl har kommit på att de kan sälja femte klassens tyska varor på "eget märke" i sverige för svenska priser, kanske minus 5-10% så att det blir "billigare".

netto hade eller har svenska varor men allt man behlver finns oftast inte i butiken.

intressant ät att den netto jag handlar på gjordes om försvann zigenaren utanför butiken också. antar att de på coop såg till att ta henne för snatteri.
Citera
2020-05-03, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Njaej. Man kan köpa det mesta på Lidl, men vissa saker ska man bara låta bli. Deras pasta är kass till exempel. Men bröd, smör, pålägg, mjölk, kött, konserver och torrvaror går alldeles utmärkt att köpa på Lidl.

Vilken pasta syftar du på? Jag har köpt deras spaghetti och den kan lätt jämföras med spagetti från kungsörnen.
Citera
2020-05-03, 11:13
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Jag köpte och gillade floralys toapapper en gång i tiden, men så gjorde dom som dom brukar och förstörde, plötsligt var det mer luft än papper. Willys fixa toapapper är det enda jag köper numer. Men Lidls rullar med torkpapper är suveräna, en i köket isf hushållspapper och en i garaget, rekommenderas.

Citat:
Ursprungligen postat av jaghatarfredmark
Vilken pasta syftar du på? Jag har köpt deras spaghetti och den kan lätt jämföras med spagetti från kungsörnen.
Deras makaroner suger fett, dom är som vattniga snabbmakaroner fast utan smak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in