2020-05-02, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Frankrike förlänger sina coronarestriktioner till och med 24 juli. En förlängning på två månader, skriver AFP.

Det blir en tung sommar för fransmännen! Fast jag skulle själv inte haft något emot en nedstängning av Sverige.

Vad tror ni, gör Frankrike rätt eller fel?
Det beror på vem du frågar.
Frågar du folk som skiter i andra blir svaret nej.
Frågar du folk som bryr sig om andra blir svaret ja.
Citera
2020-05-02, 16:38
Medlem
Citat:
Jämför du influensa med Corona/Covid19? Hur tänkte du då? kan du utveckla hur du kommer fram till detta.

Man kan jämföra Ebola, Corona, Influensa och snuva med varandra.

Men du tror kanske att man bara kan jämföra två precis lika allvarliga sjukdomar, dvs att man bara kan jämföra Covid med Covid? Det kallas en likställelse.

Om några ju dra dör i influensa och många tusen i Covid-19 kan man ju fråga sig var gränsen går för en lockdown eller annan åtgärd. Det är intressant hur det nya, empatiska Flashback är väldigt måna om att oavsett pris rädda liv i denna sjukdom men inte i en annan sjukdom.

När någon påminner om att influensasjuka åldringar inte "erbjuds" IVA (för att de inte klarar det) så får man svaret att man minsann inte kan jämföra. Det kan man självklart.

Det dör fler i Corona än i influensa. Se där, jag jämförde just Corona med influensa.
Citera
2020-05-02, 16:38
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Om nu ens ett vaccin kommer att fungera bra. Det vet ingen.

Ingen vet hur länge immuniteten fungerar med covid19... Det vet ingen
Citera
2020-05-02, 16:40
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Frankrike förlänger sina coronarestriktioner till och med 24 juli. En förlängning på två månader, skriver AFP.

Det blir en tung sommar för fransmännen! Fast jag skulle själv inte haft något emot en nedstängning av Sverige.

De gör rätt. Jag tror Sverige kommer med fler restriktioner snart. Typ inga resor till partyön Gotland i sommar. Regeringen måste göra något när det är så höga dödstal.
Citera
2020-05-02, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Han hävdar än idag att smittan inte infördes med turister i från Italien.

Ja precis, kameleonten Tegnell vet inga gränser på hur ofta man kan byta ståndpunkt.
För några veckor sedan var han säker på att det började med Italien-resenärerna.
Flummigare människa får man leta efter !!
Citera
2020-05-02, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Spanien inför krav på munskydd/andningsmask!

Hejja Spanien !!

KERSTIN NILSSON
15:45
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset?pinnedEntry=313228
===saxat===

På lördagen meddelade Sánchez att regeringen inför tvång att bära skyddsmask vid färd med kollektivtrafik från och måndag. Hittills har man nöjt sig med att rekommendera användande av mask.

Sex miljoner skyddsmasker ska distribueras i hela landet på måndagen, samtidigt som lokala myndigheter får ytterligare sju miljoner masker att distribuera.

Till skillnad mot ATs märkliga förnekande av att skydd hjälper. Det är som att lyssna på någon argumentera mot säkerhetsbälten.

Säkerhetsbälten ger en falsk säkerhet, förarutbildning är viktigare, vår metod är bäst, svårt att skaffa fram, dålig kvalitet etc.

https://sverigesradio.se/ekotslordagsintervju
Citera
2020-05-02, 16:42
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Man kan jämföra Ebola, Corona, Influensa och snuva med varandra.

Men du tror kanske att man bara kan jämföra två precis lika allvarliga sjukdomar, dvs att man bara kan jämföra Covid med Covid? Det kallas en likställelse.

Om några ju dra dör i influensa och många tusen i Covid-19 kan man ju fråga sig var gränsen går för en lockdown eller annan åtgärd. Det är intressant hur det nya, empatiska Flashback är väldigt måna om att oavsett pris rädda liv i denna sjukdom men inte i en annan sjukdom.

När någon påminner om att influensasjuka åldringar inte "erbjuds" IVA (för att de inte klarar det) så får man svaret att man minsann inte kan jämföra. Det kan man självklart.

Det dör fler i Corona än i influensa. Se där, jag jämförde just Corona med influensa.
Åh nej det är du igen, borde jag ha anat. Tråden handlar om Corona/Covid19 vill du diskutera andra sjukdomar får du göra det i någon annan tråd.
Citera
2020-05-02, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Du fattar ingenting. Du är inte ensam. Det finns ingen som fattar vad sverige håller på med.
Sverige släpper in alla mitt i en pandemi. Till och med sådana som har inreseförbud.

Många undantag från inreseförbud i Sverige – personer som saknar tillstånd insläppta
https://www.dn.se/sthlm/manga-undantag-fran-inreseforbud-i-sverige-personer-som-saknar-tillstand-inslappta/

Har de 6000 bärplockarna kommit annu ?
Citera
2020-05-02, 16:43
Medlem
Citat:

Frankrike gör vad som funkar för Frankrike.
Sverige gör vad som funkar för Sverige.

Well... there it is!
Citera
2020-05-02, 16:44
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Ja det funkar säkert utmärkt för barnen, de som inte lever i dysfunktionella familjer alltså. Som inte har fysisk, psyikisk och sexuell misshandel, missbruk, otrygghet, ensamhet, skuld och skam som sin vardag menar jag.
Så alla ungar lever i dysfunktionella familjer? Bryr du dig om dem, eller är det bara ett ”argument” från din sida?

Man får helt enkelt förbereda sig för ett sånt scenario. Kan kanske vara bra då jag är övertygad om att många av dessa barn egentligen faller mellan stolarna när är allt rullar på som vanligt.
Citera
2020-05-02, 16:44
Medlem
Ratis avatar
Hur länge tror ni gränserna till Norge och Finland kommer att vara stängda?
Citera
2020-05-02, 16:45
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
De gör rätt. Jag tror Sverige kommer med fler restriktioner snart. Typ inga resor till partyön Gotland i sommar. Regeringen måste göra något när det är så höga dödstal.
Även om antalet döda är högt så har det faktiskt minskat den senaste veckan, men det kan i och för sig ändras men låt oss hoppas att det håller i sig och att siffrorna blir ännu lägre.

Dom har väl sagt att man inte skall resa i sommar, för att inte belasta andra regioner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in