2020-05-02, 16:36
Medlem
Vad gör föräldrarna? Skolan gör inget, polisen gör inget och politiker spottar på en. Föräldrarna borde ringa HA och ge dem 50 lax för ett ta bort smutsen.
Citera
2020-05-02, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Vad gör föräldrarna? Skolan gör inget, polisen gör inget och politiker spottar på en. Föräldrarna borde ringa HA och ge dem 50 lax för ett ta bort smutsen.
Föräldrar som sätter sina barn på internat brukar inte bry sig nämnvärt
Citera
2020-05-02, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Submarinergmt
Föräldrar som sätter sina barn på internat brukar inte bry sig nämnvärt
Hur vet du att förövarna var internatelever?
Citera
2020-05-02, 17:53
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Verkligen. Det vore intressant att veta vilka föräldrarna är till våldtäktsmännen.
Håller med. Men det verkar ju kräva att nån här går på skolan eller känner nån inblandad.
Om polisen "tappar" bort bevismaterial så är ju mörkläggningen total.
Som sagt, luktar mutor och korruption lång väg.
Citera
2020-05-02, 18:37
Medlem
Gruppvåldtäkt på knösskolan, samhället förändras på alla plan. Eller var det babbar där också kanske?
Citera
2020-05-02, 18:45
Medlem
AttCzas avatar
Jag kan tycka att massmedia brukar överhypa kontroverser som händer i rikemansskolor. För några år sedan var det våldtäkter i Lundsberg som skapade stora rubriker. Nu är det en annan rikemansskola där det potentiellt har förekommit våldtäkter. som skapar stor uppmärksamhet.

Jag har ingenting emot att att man skriver om våldtäkter, men det märks att människor är mer intresserade av att läsa om våldtäkter i rikemansskolor än i vanliga skolor. Kan det bero på skadeglädje tror ni?
Citera
2020-05-02, 18:50
Medlem
Föräldrarna kastade lite riksdaler omkring sig och alla följde deras pipa.
mmmm.
Citera
2020-05-02, 19:30
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Jag kan tycka att massmedia brukar överhypa kontroverser som händer i rikemansskolor. För några år sedan var det våldtäkter i Lundsberg som skapade stora rubriker. Nu är det en annan rikemansskola där det potentiellt har förekommit våldtäkter. som skapar stor uppmärksamhet.

Jag har ingenting emot att att man skriver om våldtäkter, men det märks att människor är mer intresserade av att läsa om våldtäkter i rikemansskolor än i vanliga skolor. Kan det bero på skadeglädje tror ni?

Nej det tror vi ej.
Internat om du förstår vad det innebär.
Citera
2020-05-02, 19:34
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
Föräldrarna kastade lite riksdaler omkring sig och alla följde deras pipa.
mmmm.

Så stort är förtroendet för Sigtuna och Lundsberg. Under noll.
Underdåniga korrupta skolledare, medeltida policys, lata alkoholiserade föräldrar som inte klarar ha sina barn hemma så vad tror man ska hända.

Vilka är föräldrarna som dumpar barnen där idag? Klarar de inte lite ungdomar så borde de inte ha vårdnaden, som alla andra.
Stäng internaten för subventioner.
Senast redigerad av FruStormufti 2020-05-02 kl. 19:45. Anledning: Tillägg extra
Citera
2020-05-02, 19:36
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Nej det tror vi ej.
Internat om du förstår vad det innebär.

Jag vet vad internat är. Däremot vet jag inte vart du vill komma. Utveckla gärna
Citera
2020-05-02, 20:16
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza

Tror inte det handlar om skadeglädje, mer om att man får en reality check att det inte bara är förortsungar och invandrare som beter sig så här fruktansvärt utan även toppskiktet i samhället beter sig som riktiga kräk. Enda skillnaden tycks ju vara att de kommer undan med det. Klart man undrar vad det är för företagsledare som uppfostrar sådana kräk till söner. Inte fan vill man vara aktieägare i ett sådant bolag direkt. Kräk till son tenderar ju att ha fucked up föräldrar.
Citera
2020-05-02, 20:21
Bannlyst
Sihtunum i diasporan.

Påminner lite om en viss bokserie, tillochmed Sigtuna stämmer.

Kråkflickan, Hungerelden, Pythians anvisningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in