2020-05-02, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jag är av en annan åsikt. Antalet svårt sjuka behöver inte alls korrelera med de som har lättare sympton. Sedan har vi en stor grupp som är svårt sjuka som aldrig hinner få vård

Ok, men titta då istället på ett 7 dagars medelvärde på bekräftade fall i Stockholm.
Lägsta siffran på en månad..
om R >1, så skulle ju inte antalet sjunka. Detta tillsammans med att antalet inlagda minskat sett till situationen för 3 veckor sedan visar ju just på detta. Det kan inte förklaras med att en jävla massa folk plötsligt dör hemma.
Citera
2020-05-02, 13:16
Medlem
Har ni som bunkrat ätit upp all mat nu när det inte blir någon, ens liten, katastrof och butikshyllorna är fulla?
Citera
2020-05-02, 13:17
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Ok, men titta då istället på ett 7 dagars medelvärde på bekräftade fall i Stockholm.
Lägsta siffran på en månad..
om R >1, så skulle ju inte antalet sjunka. Detta tillsammans med att antalet inlagda minskat sett till situationen för 3 veckor sedan visar ju just på detta. Det kan inte förklaras med att en jävla massa folk plötsligt dör hemma.
Jo, det kan det. Åtminstone delvis
Citera
2020-05-02, 13:18
Medlem
Okej, inte för att jag vill konspirera nu men hur sannolikt är det att det här viruset inte kommer från något djur utan är något Kina har framkallat på något laboratorium i Wuhan?

Varför jag tänker tanken? Jo, därför att sedan trump blev president i usa så har han behandlat Kina rätt grymt om man jämför med hans företrädare på den posten med strafftullar bl.a. Och vi vet att kineserna är allt för stolta för att låta sig utsättas för sånt här ostraffat. I Europa har man varit elaka mot dem också. Se bara från Sverige, all kritik mot dem för en fängslad författare eller vad han nu var. Och från Kinas ögon så ser man iaf det som så.

Utan att konspirera nu så undrar jag kan det här vara Kinas sätt att hämnas Väst med det här viruset som ingen tycks förstå eller att man inte hittar något motvaccin. Vad tror ni?
Citera
2020-05-02, 13:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Det är klart att du vill diskreditera han, röda jobbar så. Fakta är att han vunnit nobelpriset och har jobbat med detta i hela sitt liv. Han är potent och dessutom behöver han inte suga av hela forskarvärlden och vara PK. Du och flera här inne är misstänkt avlönad av skattetanken, med andra ord röda. När man inte är det, som professoren är, eller jag. Så har man råd att säga sanningen. Ni andra får nöja er med att suga av staten i varje åsikt.

Frihet är vackert. Man behöver inte säga vad andra vill att man skall säga, man kan hålla sig till sanningen.

Tror inte vi kommer längre med Luc Montagnier. Forskarvärlden har sedan längre avfärdat hans sedan 10 år allt tokigare teorier. Det betyder inte att hans bedrifter inom HIV- forskningen ska avfärdas. Precis som med Newton som nån nämnde här, ingen skulle få för sig att avfärda honom för hans knasiga "arbete" inom alkemi.

Att du inte går att övertyga med fakta visste jag innan, min insats här är för att lära de osäkra läsarna lite om källkritik.

Då är det dags att syna dina påståenden och de vetenskapliga rapporter om sägs bevisa att viruset är framställt på konstgjord väg.

Fram med "källorna".
Citera
2020-05-02, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Jo, det kan det. Åtminstone delvis

Finns säkert enstaka oupptäckta dödsfall av corona som gäller personer som dött ensamma i hemmet. Men vi pratar om enstaka, i dessa tider håller de flesta mer kontakt med sina anhöriga än tidigare, och reagerar snabbt om någon slutar svara. Dessutom, oavsett hur få eller många oupptäckta dödsfall det är, jag tror inte det är särskilt många, men oavsett vilket så är det väl knappast varken en större eller lägre andel nu än för än månad sedan, och det påverkar ändå inte r0.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Antingen ljuger du eller så har du inte läst ordentligt vad han har sagt. Han har många ggr sagt att vi måste nå flockimmunitet och även hur långt det är kvar dit.

Att han ibland dementerat det mellan varven, när det passar eller för att folk blir oroliga, gör inte att man inte kan läsa mellan raderna , om man har några hjärnceller...

17 april
Det var under torsdagseftermiddagen som Anders Tegnell var med i norska NRK. Där pratade han bland annat om ämnet flockimmunitet och berättade att Sverige kan nå det ganska snart, vilket Expressen var först med att berätta.

https://www.newsner.com/nyheter/anders-tegnells-utspel-i-norsk-tv-da-kan-delar-av-sverige-na-flockimmunitet/

16mars

Flockimmunitet skulle därmed även kunna bli aktuellt i Sverige.

– Vi har varit lite försiktiga med att använda det ordet för det andas ju lite att man har gett upp och det är ju inte alls det som det är frågan om, säger Anders Tegnell.

– Men grundtanken börjar nog bli mer och mer relevant ju mer vi ser av det här viruset, att det är dit vi behöver komma. Vi kommer inte att få kontroll på det på något annat sätt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6j7vaO/anders-tegnell-hyllar-brittisk-tanke-kring-flockimmunitet-dit-vi-beh

Orkar inte diskutera om du skall förneka vad han själv sagt. Det finns ju dokumenterat överallt, så.det är rätt ordentligt tröttsamt med såna som fortf. förnekar att FHM haft detsom mål.

Jag vidhåller att vi som medborgare har rätt att veta vad de baserar sina uttalanden på som detta nu med R-talet 0,85. Och hur de ser på det i relation till det tidigare målet flockimmunitet. Vad innebär det om det inte uppnås osv.

Ja de har sagt att det kommer att bli så till slut, inte att det är strategin. Strategin är att dra ut på det så länge som möjligt.

Tegnell tror att det kommer sluta med att hela världen har flockimmunitet. Om det är rätt eller fel är en annan sak. De bygger dock sin strategi på att göra detta långsamt, och att då ha ett lågt r-värde är självklart önskvärt.
Citera
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Vet inte om någon redan länkat det, men det finns i tråden på ett par ställen, har inte lyckats hitta det. Var ett internt direktiv gällande triage, kanske från Karolinska? Osäker på Karolinska. Men stod att om personen har ett missbruk eller om det framkommer när iva-vård inletts så kan den triageras bort? Något sånt. Vet att jag upplevde det som väldigt sjukt i alla fall.

IVA och AVA låg jag på, i Malmö, samt den medicinavdelning jag nämnde där det mest fanns cancersjuka. Min sjukdom var iof väldigt smärtsam, men de frågade aldrig om jag behövde smärtstillande, de gav mig sprutor regelbundet.
Låter som en utrensning. Ska de kasta ut en ung person som en gång tagit narkotika? Herregud. Jag såg det också och reagerade kraftigt. Det var punkten som fick mig att tappa förtroendet för staten. Ska de döda unga personer som tycker det är ok att röka en spliff eller så?

Definitionen av missbruk i Sverige är att ha testat en illegal drog en gång. Det räcker för att klassas som missbrukare om det har kommit till vården kännedom.

Fy fan. Nej jag hoppas Coronan tar så många folkmördare som möjligt. Det känns tryggt att känna sig säker både till kön, vikt och ålder samt sakna underliggande sjukdomar. Coronan kommer att bringa rättvisa i vissa fall och det känns riktigt bra. Så håll dig undan från viruset. Bli inte smittad i första vågen åtminstone. Be careful out there!
Citera
2020-05-02, 13:23
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
För att äldre dumförklarar yngre. Hittar på låglönejobb och använder oss som slavar. Förklarar oss mindre vetandes. Ser den här typen av beteende lite här och var.

De sitter där med sina feta löner och vänder papper som majoriteten av fattigare unga har framställt för tre gånger lägre lön än dem. Tänk om tillräckligt många mister sina föräldrar så det blir ett åldersrelaterat inbördeskrig? Jag kan inte vara den enda extremt tjuriga unga som stör mig på att äldre äger flera bostäder, har fasta jobb och sitter på lata poster, sen äter sig feta. Nu ska vi tycka synd om dem. Jo men visst. Absolut.

Fast de där äldre som säger tack o hej just nu är oftast inte förvärvsarbetande, utan ganska skröpliga pensionärer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Att barn skulle vara immuna är väl inte en etablerad sanning? Tvärtom kan de både få viruset och smitta andra, vad jag har sett.
Ingenting är svart-vitt i verkligheten, men om vi för stunden begränsar oss till Sverige, så kan vi snabbt se på FHM:s statistik att endast omkring 300 barn (vilket är räknat upp till 19 år) i hela riket har bekräftats smittade av corona. Givet att detta åldersspann utgör 20% av befolkningen (alltså 2 miljoner), är "viral attack rate" för barn 0,00015 dvs. 0,015 procent. Detta är speciellt anmärkningsvärt med tanke på att skolorna (med undantag för gymnasiet) inte har stängts. Alla modeller bygger på förenklingar, men att barn inte skulle tas som immuna i beräkningar på flockimmunitet leder till sin höjd på någons promilles fel i beräkningarna.

Citat:
Fast Folkhälsomyndigheten har väl inte gått ut med att R-talets sjunkande skulle berott på flockimmunitet? Det är din egen slutsats?
Ja, det är min egen slutsats utifrån datan. R-värdet ges rent matematiskt av Re = R0 * Nf / Ns där Nf är antalet individer i populationen som är mottagliga för viruset och Ns är totala befolkningen. Om 30% av Stockholms befolkning är immun, har vi alltså en betydande minskning av Re.

Edit: fel i formeln rättat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
För att äldre dumförklarar yngre. Hittar på låglönejobb och använder oss som slavar. Förklarar oss mindre vetandes. Ser den här typen av beteende lite här och var.

De sitter där med sina feta löner och vänder papper som majoriteten av fattigare unga har framställt för tre gånger lägre lön än dem. Tänk om tillräckligt många mister sina föräldrar så det blir ett åldersrelaterat inbördeskrig? Jag kan inte vara den enda extremt tjuriga unga som stör mig på att äldre äger flera bostäder, har fasta jobb och sitter på lata poster, sen äter sig feta. Nu ska vi tycka synd om dem. Jo men visst. Absolut.

Håller med, och även konsultingfirmerna.
Själv gick man 3 år på toppuniversitet, blev ingenjör och fick ett skitjobb för 28k i månaden med obetald semester, obetalda sjukdagar och obetalda röda dagar och inte en chans att få högre lön av konsultfirman.

Samtliga unga utnyttjas av konsultingfirmor och får inte ett ruttet lingon, när man har studieskulder att betala av osv.

Man för först pengar när man är gammal och får leva fattigliv tills 30 + och med dagens bostadsmarknad köpa bostad vi 40 års ålder.

Tacka gud att Danmark finns och att man bor i Skåne
Citera
2020-05-02, 13:24
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Jag har läst det som jag lyckats finna om och med Luc Montagnier när det gäller Coronaviruset, han har dessutom stöd i sitt forskningsresultat av den grupp indiska forskare som kom fram till samma slutsats.

Jag fick till mig här i tråden att svenska forskare analyserat Coronaviruset och kommit fram till att det innehåller en sekvens av något som "liknar" HIV, men dom preciserar inte vad det betyder i realitet.
Länk till den svenska forskningen av Coronaviruset. Notera adressen där folkhälsomyndigheten finns.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/nuccore/MT093571

Den som postade inlägget om den svenska forskningen la även in ytterligare ett dokument för jämförelse med den svenska studien, lägger in den med men jag kan inte utläsa något av dessa dokument, det finns ingen artikel till detta vad jag vet men jag letar vidare.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/nuccore/GU455503.1

Vet du om det finns fler studier eller forskning som kommit fram till samma resultat?
Den sk forskarvärlden som påstås avfärda dessa forskningar som felaktiga, otillräckliga, osanna eller som rent nonsens är en grupp på runt 5 personer av det jag hittills sett. En av dessa är den kvinnliga virologen Shi Zhengli som arbetade med Coronavirus när utbrottet startade.
https://www.conservapedia.com/Shi_Zhengli

Det finns en tråd om detta COVID-19 oskadliggör ditt immunförsvar på samma sätt som HIV
https://www.flashback.org/t3136944

Har inte koll på vilka rapporter finns därute tyvärr. Det där med HIV komponenten ansåg nobelpristagaren att det var för att forska på HIV. Det låter i så fall troligt. Detta är helt klart inget biovapen som jag ser det. Och har någon labbat med det, så måste det finnas ett motiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in