2020-05-02, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwoop69
Tror inte ett dugg på att Frida är safe! Kolla hur det gick förra måndagen. Julia och Mergim va safe, INTE Naken Frida.
Vi måste verkligen få ALLA till att rösta ut Frida då. Inga splittringar nu. Ni som är aktiva på Facebook och Instagram kan sprida det till Sami och Julias fans? Vill inte vi ska delas mellan Frida och Mergim för då ryker Julia 100% då alla Lennie/Mergim fans bestämt sig för att rösta ut henne. Nu har ju både Samis nära och Glasman sagt Frida, så då kan vi köra på det.
2020-05-02, 11:17
Medlem
Dukanva85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siwr
Vilka frågor tror ni kan skaka om lite? Till lögndetektorn tänkte jag
Ja jag tror en fråga till mergim om hans känslor för Lennie kan få det att spinna lite.
2020-05-02, 11:18
Medlem
aina08s avatar
Vi som vill ha Sami som vinnare!

Som jag ser det just nu så är det Sami, Lennie och Mergim i final.
Mergim åker sen ut först av de tre och då står det mellan Sami och Lennie.
När Mergim åker ut hoppar hans fans över till Lennie och då förlorar Sami finalen.
Amilia och Antonia kampanjar även för Lennie och Mergim vilket lär göra väldigt mycket.

Ni som vill se Sami som vinnare bör därför hjälpa honom hela vägen.
Rösta ut den som han själv röstar på, dvs Mergim.

Frida kommer aldrig att bli ett hot i en ev final.
Jasmine och Julia är inte heller ett hot mot Sami så dom kan man skita i, dom är snarare den enda hjälp Sami kan få där Jasmine kan bli ett osäkert kort framöver. Hon röstar med Julia, men när Julia är ute så lär Jasmine rösta på ett annat sätt, tex för att rädda Mergim.

Jag stör mig personligen galet mycket på Frida och ville att hon skulle lämna förra veckan (eller egentligen sen hon kom in).
Men i det stora kan hon få vara kvar en vecka till då det är viktigare att få ut Mergim nu.

Kollar man på div andra sidor så står det just nu mellan Julia och Frida, där något fler vill ha ut Julia.
Detta skulle göra det ännu svårare för Sami att vinna vilket vi alla måste förstå.

Det går inte att rösta efter hur någon agerat eller sagt under vecka som gått. Nu gäller de bara att rösta smart för att hjälpa Sami.

Ut med Mergim!!!
2020-05-02, 11:19
Medlem
Undrar varför dom bara fått 5 confettibomber. Dom är ju 6 st
2020-05-02, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Vi måste verkligen få ALLA till att rösta ut Frida då. Inga splittringar nu. Ni som är aktiva på Facebook och Instagram kan sprida det till Sami och Julias fans? Vill inte vi ska delas mellan Frida och Mergim för då ryker Julia 100% då alla Lennie/Mergim fans bestämt sig för att rösta ut henne. Nu har ju både Samis nära och Glasman sagt Frida, så då kan vi köra på det.
Precis! Synd att jag inte har Insta och inte varit på Facebook på över 3 år (om min sida ens finns kvar) Är helt med dig iaf! Vi kan inte lägga röster på Mergim hur mycket man än vill ha ut honom (även jag har velat det) om man vill ha Julia kvar! + håller man på Sami så ska Julia räddas och då kan vi inte lägga rösterna på Mergim! Naken Frida är den som ska röstas ut!
2020-05-02, 11:22
Medlem
Hydraulslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Jag kommer inte ihåg hur det var i början i huset, brukade alla hoppa och skrika högt hela tiden eller har man tagit den vanan senare. Det är lätt att i en sluten miljö bli påverkad av andra och börja likna varandra, speciellt om man har svag egen identitet. Tänkte på det när deltagarna i huset mötte sina bekanta, deltagarna framstod som dårar/små barn med höga skutt och skrikande, vilket är normen i huset i dag. Besökande varken skuttade eller skrek högt utan betedde mer som folk i allmänhet. Kanske tar de efter Jasmine, alla utom Sami?

Jag förstår att Sami känner sig ensam i huset, men han väljer att bara säga att han inte passar i gänget, han säger inget om andras intelligensnivå eller liknande. Han tramstår som den vettigaste i huset och som en värdig vinnare. Han måste vara stark för att som fd alkis orka se och stå ut med andra på fyllan. Hans midsommarmössa var magisk, klart trendskapande.
Vad du skriver bra och vettigt! 👍

Helt rätt om Sami, tycker han är extremt återhållsam med kritik mot dom hjärndöda dårarna han är tvungen att samexistera med!

Att idioterna skriker mer och mer, är nog ett klassiskt exempel på att Darwins tes fungerar.
Dom har sett att sånt vidrigt beteende sjukt nog belönas med att man inte åker ut, sån det blir tyvärr en naturlig evolution att skrika utav helvete, TYVÄRR.
2020-05-02, 11:28
Medlem
__Alez__s avatar
Inte lätt att komma på frågor. Gissar att deras egna frågor kommer vara rätt torra så bra ni som kommer på.

Vill se Frida och Mergim grillas lite.
2020-05-02, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Vi som vill ha Sami som vinnare!

Som jag ser det just nu så är det Sami, Lennie och Mergim i final.
Mergim åker sen ut först av de tre och då står det mellan Sami och Lennie.
När Mergim åker ut hoppar hans fans över till Lennie och då förlorar Sami finalen.
Amilia och Antonia kampanjar även för Lennie och Mergim vilket lär göra väldigt mycket.

Ni som vill se Sami som vinnare bör därför hjälpa honom hela vägen.
Rösta ut den som han själv röstar på, dvs Mergim.

Frida kommer aldrig att bli ett hot i en ev final.
Jasmine och Julia är inte heller ett hot mot Sami så dom kan man skita i, dom är snarare den enda hjälp Sami kan få där Jasmine kan bli ett osäkert kort framöver. Hon röstar med Julia, men när Julia är ute så lär Jasmine rösta på ett annat sätt, tex för att rädda Mergim.

Jag stör mig personligen galet mycket på Frida och ville att hon skulle lämna förra veckan (eller egentligen sen hon kom in).
Men i det stora kan hon få vara kvar en vecka till då det är viktigare att få ut Mergim nu.

Kollar man på div andra sidor så står det just nu mellan Julia och Frida, där något fler vill ha ut Julia.
Detta skulle göra det ännu svårare för Sami att vinna vilket vi alla måste förstå.

Det går inte att rösta efter hur någon agerat eller sagt under vecka som gått. Nu gäller de bara att rösta smart för att hjälpa Sami.

Ut med Mergim!!!
Åker Mergim nu så har han massa tid på sig att få sina fans att rösta på Lennie. Åker han i finalen så har han ingen tid att få över sina fans till honom. Visst några kommer säkert att gå över till Lennies sida men inte lika många om Mergim åker nu. Därför ska vi rösta ut Naken Frida!
2020-05-02, 11:42
Medlem
Citat:
Åker Mergim nu så har han massa tid på sig att få sina fans att rösta på Lennie. Åker han i finalen så har han ingen tid att få över sina fans till honom. Visst några kommer säkert att gå över till Lennies sida men inte lika många om Mergim åker nu. Därför ska vi rösta ut Naken Frida!
Ja Mergim är en av de som växt mest när det gäller Instagram följare tillsammans med Sami (han är dock överlägsen) och Lennie. Dessutom har tydligen Mergim runt 45k följare på Tiktok, är inte medlem där så kan inte dubbelkolla om det stämmer. Han är ju aktiv på sociala medier och vet hur han ska fånga upp röster. Han är ett större hot om han åker ut och Lennie sitter ensam i finalen med Sami och exempelvis Julia. Då är jag fan osäker på om Sami kommer ta hem vinsten så lätt.
2020-05-02, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Ja Mergim är en av de som växt mest när det gäller Instagram följare tillsammans med Sami (han är dock överlägsen) och Lennie. Dessutom har tydligen Mergim runt 45k följare på Tiktok, är inte medlem där så kan inte dubbelkolla om det stämmer. Han är ju aktiv på sociala medier och vet hur han ska fånga upp röster. Han är ett större hot om han åker ut och Lennie sitter ensam i finalen med Sami och exempelvis Julia. Då är jag fan osäker på om Sami kommer ta hem vinsten så lätt.
Exakt! Tar man ut Mergim nu så blir Lennie ett JÄTTE hot! Att ha både Lennie OCH Mergim i final med Sami gynnar Sami! Håller man på Sami så är det idiotiskt att försöka plocka bort Mergim för då får han massa tid att få sina fans att gå över till Lennies sida!
2020-05-02, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Det blir lätt svårt när BB kör sitt rädda/rösta ut en deltagare. Men, att försöka att få ut Mergim framför Frida ser ganska mörkt ut i dagsläget. OM vi röstar på Mergim så slipper Frida den utslagsrösten. Frida är vågmästare i nomineringen eftersom Lennie+Mergim+Frida är en enhet och Sampa-Jullan-Jassa är en annan. Ska vi då riskera att Jullan åker istället för att Frida åker? Nä. En röst på Mergim (att lämna) känns som en sunken cost eftersom det tar fokus ifrån Fridas utrustning.

Får vi ut Frida så är team Lennie bara en duo och Sampa-Jullan-Jassa förbli en trio.

Nominering till nästnästa veckas utröstning blir isf Mergim från team Sampa och Jullan från Mergim+Lennie. Lek även med tanken att Sampa-Jullan-Jassa får en extra nomineringsröst så har vi vips Mergim, Jullan och Lennie som nominerade (om trion isf kan komma överens telepatiskt om Lennie på 1-poängarna plus 1 extra nomineringspoäng. De har ju tyvärr visat förut att de inte känner till spelteorin).

Så en röst på Mergim tror jag är en miss. Hellre en röst på Frida som löper större risk att lämna. Lennie-fans röstar på Jullan (att lämna) så vi Sampa-fans bör rösta på Frida.

Vill inte längre göra nga kommentarer kring detta då forumet förut var mer Sami och Julia fans, men nu verkar det inte vara det längre.., men en kommentar vill jag ändå komma med och det är att ni alla borde analysera lite mera när ni tittar och då gärna i live sändning.. Visst Jasmine har lovat att hålla sig till Sami och Julia, men är det därför hon igår först i bikten lät som att hon är "tvungen" att rösta efter julias önskemål.., inte ville ha in alkohol pga dålig stämning..? (mig veterligen så är det hon framför allt, och martin, som bidragit med dålig stämning och nu försöker få alla och tro att det är julias fel..) hennes falska uppviglingar till bråk med julia) och igår satt hon och bondade starkt med Frida och gullar mycket med mergim och Lennie istället för med Sami och Julia.. Nej, att hon nu svartmålar Julia så mycket beror på att hon vill ha ut Julia och om hon inte lyckas nu så blir det nästa vecka. Denna vecka spelar det ingen roll för produktionen om en tjej eller kille försvinner, men nästa vecka kommer de reglera så könsfördelningen blir lika igen och om då mergim och julia går in i huset igen så är det överskott på tjejer och Julia ryker nästa vecka.. Gillar man julia och vill ha henne med till finalen så bör man inte ta ut frida nu enligt mitt sätt att se det på. Jag har tittat på live och allt sen dag 1 (ja som en nörd säger vissa, eller sportfåne enligt mig) och min uppfattning är att Julia trots sina brister har gjort och fortfarande gör ett bättre jobb än många andra i huset och det Mergim gjort är betydligt värre än Fridas nakenhet och skratt.. Ni kan väl inte mena att vårt samhälle ska acceptera och uppmuntra elakhet, falskhet och våld (ja Lennie och flera har stoppat Mergims framfart flera gånger som skulle ha kunnat orsaka mycket våld) framför nakenhet, rullandes med håret, rolighet, skratt, kramar, humor, rollspel, ärlighet och omtänksamhet. Alla gör ju trots allt vad de kan för vårt tittandes skull även om vissa har sovit och maskat sig igenom detta och det står mycket pengar på spel, men att jag ska behöva sitta och titta nu på Mergim och Jasmin som visslar fågelkvitter falskt och dant med en tyst frida och Lennie vid sin sida som bara vill sola jämt och veta att detta är vad Ni här i forumet vill ha om 2 veckor när det bara är dessa kvar så vill jag kräkas. Rösta på Frida ni och lycka till. Sami och Julia kan nog inte vinna detta ngn av de, pga ingen verkar veta vad ett BB borde vara för att ha tittarvärde.
2020-05-02, 11:51
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Antonia och Amilia kör redan kampanj så de är ingen skillnad om Mergim också skulle göra de. Det är dessutom samma folk som gillar båda.
De som gillar Mergim nu är samma som gillar Lennie.
De som vill se mer gos och tycker dom är söta, samt Amilia och Antonias fans.

Frida är inget hot, bara jobbig att se och höra.

Kolla vad som hände med Lennie. Han var på väg ut vid första tillfället han satt löst, sen började han göra tv och nu är han favorit till att vinna.

Frida gillas av många men det är fans som fördelas ut ganska jämt när hon lämnar.

Sami vill ha ut Mergim då han och Lennie är som en enda stor spelare tillsammans. De måste splittras.
I tävlingar framöver är de galet starka tillsammans.

Julia måste skyddas till varje pris, för Samis skull. Utan henne får han det väldigt svårt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in