2020-05-02, 10:49
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Skulle han kunnat lämna den någonstans och skickat meddelande på typ Telegram för att den ska pingas? När han var klar hemma begav han sig ut igen för att hämta den och dra till Lena?

Nej den var avstängd..

Så då är vi tillbaka på Hanna som hjälp och ja, varför inte?

Nja, mobilen borde pinga masten innan den tagit emot något för att signalera "Hej, nu finns jag tillgänglig vid denna mast!". Så man vet hur data samt samtal skall routas.

Yes, tycker det pekar mot ytterligare en person. Under rättegången kunde inte HD redogöra för vad hon gjorde under kvällen / natten 14e - 15e..

Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Kanske inte. Vet inte om jag fattar rätt, men står det inte att telefonen letar efter mast var 180:e minut? Då behöver ingen vara där.
Aktbilaga 164 del C. Sid. 1562 och framåt.

Det stämmer. Mobiler har en typ av "Heartbeat"-signal som skickas med glesa mellanrum. Men, däremot registerar en mobil om sig om man flyttar enheten. Det kan ju ske förhållandevis ofta i ett stadsområde (många master) beroende på hur snabbt man rör sig. Antar att det styrs av signalstyrka - annars skulle man missa inkommande samtal ofta.

Pingen en knapp 45min efter 00:07 kan definitivt vara en keepalive / heartbeat -signal dock. Håller det också troligt att någon stänger aktivt av LWs mobil.
Senast redigerad av Fribbä 2020-05-02 kl. 10:53.
Citera
2020-05-02, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Allt tyder på att webbläsar-och cachehistoriken 23.34 är användarintierad. Frågan om historiken i sin tur kan betraktas som ett alibi lägger jag mig inte i.

INGET tyder på att det är användarinitierat. Alibi har jag överhuvudtaget inte diskuterat, dra inte in mig i den diskussionen.
Citera
2020-05-02, 10:57
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
INGET tyder på att det är användarinitierat. Alibi har jag överhuvudtaget inte diskuterat, dra inte in mig i den diskussionen.
Då säger vi så.
Citera
2020-05-02, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om låset och ljud:
Aktbil 157 A, sid 107

"Sammanfattning
8 användarkoder testades mot det digitala
dörrlåset. Samtliga koder var giltiga och
kunde låsa upp dörrlåset. Funktionen för
automatiskt låsning av dörrlåset var ej
aktiverad vid undersökningen.
Olika typer av ljudsignaler kan höras vid
följande aktiviteter: upplåsning, fel inslagen
kod, låsning och vid knapptryckningar. När
dörrlåset är olåst är det möjligt att öppna och
stänga en dörr monterad med dörrlåset utan
att några ljudsignaler hörs.
"
//

s 109
[...]"Efter att dörrlåset har låsts upp så är användaren tvungen att själv låsa. Detta kan göras
både innifrån och utifrån. Så länge dörrlåset är i upplåst läge så kan tillhörande dörr
öppnas och stängas utan att ljudsignaler hörs.
"
Och den klickar när man öppnar och stänger:
Citat:
Aktb. 146, sid 83
No*a berättar att det sitter ett kodlås i dörren, det låter ganska ordentligt klick när man öppnar eller stänger. Det låter också en typ av melodi när man låser eller låser upp låset.
Citera
2020-05-02, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Om jag läste rätt chatt SD/HD 15/5 klockan 12.09
HD: "Egoist Hanna hoppas att L är borta för alltid...."

tyder på att HD är ovetandes om vad som hänt?

Inlägg från 21/2 2020

Har Du kommit på vem HD skrev ovanstående till 15/5 kl 12.09? Var det svar till SD efter hans sms till HD när hon var förvånad?
Känner inte igen att det var svaret SD fick av HD. Vem var det annars hon skickade detta uttalande till?
Citera
2020-05-02, 11:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ang att minnas...
Kan du dra dig till minnes min fråga till dig igår morse?

Ang vad dina "vittnen" som sagt att SD är en kärleksfull pappa mm?

Vad säger dessa "vittnen" idag efter att ha fått vetskap om SD:s förhör med stackars dottern och hans knytnävsslag i väggen?

Inte sett din fråga, psykologer har fullt upp nu under rådande situation. Vet inte riktigt vad du menar med mina vittnen. Men utåt sett var han en kärleksfull pappa så självklart är det den information jag fått till mig. Tycker du ska lägga ner dina smutskastningsfasoner nu. Som en äldre människa borde du veta bättre att det inte är läge för sådant nu. Du beter dig lika illa som de mest obstinata tonåringarna. Vi ska hålla ihop istället och hjälpa varandra inte slängs skit.
Senast redigerad av Rosamund 2020-05-02 kl. 11:39.
Citera
2020-05-02, 11:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Och den klickar när man öppnar och stänger:

Ja jag tänker då kanske att hon inte ville stänga till ordentligt för att inte väcka Ar*n om han hinner somna innan hon kommer tilbaka. Som jag minns det hade han väl lagt sig när han hörde henne gå ut?
Citera
2020-05-02, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om låset och ljud:
Aktbil 157 A, sid 107

"Sammanfattning
8 användarkoder testades mot det digitala
dörrlåset. Samtliga koder var giltiga och
kunde låsa upp dörrlåset. Funktionen för
automatiskt låsning av dörrlåset var ej
aktiverad vid undersökningen.
Olika typer av ljudsignaler kan höras vid
följande aktiviteter: upplåsning, fel inslagen
kod, låsning och vid knapptryckningar. När
dörrlåset är olåst är det möjligt att öppna och
stänga en dörr monterad med dörrlåset utan
att några ljudsignaler hörs.
"
//

s 109
[...]"Efter att dörrlåset har låsts upp så är användaren tvungen att själv låsa. Detta kan göras
både innifrån och utifrån. Så länge dörrlåset är i upplåst läge så kan tillhörande dörr
öppnas och stängas utan att ljudsignaler hörs.
"

Man kan lätt få tanken här att den halvöppna dörren är en fint, ett villospår. Om inte Lena själv lät dörren stå på glänt såpass mycket som 10-20 cm (enligt No*) så måste alltså mördaren ha gjort det. Ett 3e scenario finns knappast gällande dörren. Eller vad tror du?

Ps.krya på dig!
Citera
2020-05-02, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Inte sett din fråga, psykologer har fullt upp nu under rådande situation. Vet inte riktigt vad du menar med mina vittnen. Men utåt sett var han en kärleksfull pappa så självklart är det den information jag fått till mig. Tycker du ska lägga ner dina smutskastningsfasoner nu. Som en äldre människa borde du veta bättre att det inte är läge för sådant nu. Du beter dig lika illa som de mest obstinata tonåringarna. Vi ska hålla ihop istället och hjälpa varandra inte slängs skit.

Inlägget från dig den 10/6 2018 (sid 707) skriver du:

"Det är många som vittnat om att han är en fantastisk pappa".

Därav min fråga till dig: Vad säger de som "vittnat" nu efter att ha läst FUP vad gäller hans föräldraskap.

Vad menar du med smutskastningsfasoner? Vem har jag "slängs" skit på?
Citera
2020-05-02, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja jag tänker då kanske att hon inte ville stänga till ordentligt för att inte väcka Ar*n om han hinner somna innan hon kommer tilbaka. Som jag minns det hade han väl lagt sig när han hörde henne gå ut?
Han hörde henne låsa dörren och sen borsta tänderna. Han hörde surret från den elektriska tandborsten. Han vaknade av något långt senare men somnade om. Var har du fått ifrån att han hörde henne gå ut?
Citera
2020-05-02, 11:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inlägget från dig den 10/6 2018 (sid 707) skriver du:

"Det är många som vittnat om att han är en fantastisk pappa".

Därav min fråga till dig: Vad säger de som "vittnat" nu efter att ha läst FUP vad gäller hans föräldraskap.

Vad menar du med smutskastningsfasoner? Vem har jag "slängs" skit på?

Ok jag har släppt fallet eller snarare inte hunnit med det så inte hört mig för om det längre. Men de är väl chockade. Det inte så ovanligt att mördare är som Dr.Jekyll och Mr.Hyde. Omgivningen säger ofta men hen som var så bra, hur kunde hen döda bla bla. Det har du väl hört förr?
Citera
2020-05-02, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Ingen direktquote. Hela telegrammet:

"Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn"

Tack men "help" gör inte direkt det meddeladet mindre stört och obehagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in