2020-05-01, 18:27
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Vart beställer du dina ädelmetaller?

Tavex för guld, minst 100-gram tackor så får du det mycket billigare

Hittade guldcentralen.se för silver som är 30% billigare än Tavex och Libertysilver. Jag kan inte än gröna guldcentralen men de verkar vara legit. De verkar bara vara återförsäljare åt KA Rasmussen. Fakturan jag betalade via guldcentralen var en faktura från KA Rasmussen.

Flera andra skribenter har via PM grönat guldcentralen så vi håller tummarna åt att jag inte blir lurad här. Jag återkommer när jag fått silvret och kan gröna dem.
Citera
2020-05-01, 18:29
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Tavex för guld, minst 100-gram tackor så får du det mycket billigare

Hittade guldcentralen.se för silver som är 30% billigare än Tavex och Libertysilver. Jag kan inte än gröna guldcentralen men de verkar vara legit. De verkar bara vara återförsäljare åt KA Rasmussen. Fakturan jag betalade via guldcentralen var en faktura från KA Rasmussen.

Flera andra skribenter har via PM grönat guldcentralen så vi håller tummarna åt att jag inte blir lurad här. Jag återkommer när jag fått silvret och kan gröna dem.

Tack för tipset, ska ta mig en titt sen
Citera
2020-05-01, 18:34
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Tack för tipset, ska ta mig en titt sen

Du får nog skynda dig lite, guld träffade trippel-botten imorse och har rekylerat uppåt, öppnar det blått på Måndag kan vi nog bryta ATH. Notera att guldet stod/står på ATH i i stort sett alla valutor förutom dollarn

Lägger till diagram i SEK: https://www.libertysilver.se/diagram/ lägg på "max" så ser ni utveckligen i skräpvalutan
Citera
2020-05-01, 18:36
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Jag undrar återigen vilka bolag som åsyftas på DI. Idag är titeln "Strategen: Fem aktier du ska köpa – “Stockholmsbörsens bästa bolag”".

Är det någon som har DI och orkar nämna bolagen?
Citera
2020-05-01, 18:49
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Jag undrar återigen vilka bolag som åsyftas på DI. Idag är titeln "Strategen: Fem aktier du ska köpa – “Stockholmsbörsens bästa bolag”".

Är det någon som har DI och orkar nämna bolagen?

Essity
Swedish Match
Thule
Munters
Lindab
Citera
2020-05-01, 19:00
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Om du äger Bear kommer du bli rik på måndag. Ser ut som vi kommer öppna på -3%. VIX är upp 15% och närmar sig 40.

Av ren nyfikenhet, ej kritik alltså.
Idag är det Fredag. Vi har alltså Lördag och Söndag med stängd börs.
Under dessa dagar kan mycket information komma fram, både positiva och negativa.
Trump kan ha PK och meddela stora framgångar i kampen mot Covid, etc.

Hur kan man redan på en Fredag låta ganska säker på att det blir rött på Måndag?

Som sagt, jag bara är nyfiken.
Citera
2020-05-01, 19:07
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Essity
Swedish Match
Thule
Munters
Lindab

Riktig coronaportfölj. Toapapper (tydligen skiter folk mer av corona ), cigaretter (skyddar mot corona), luftkonditionering (alltid bra att ha när man instängd i karantän), och utomhus hobbyartiklar.

Kort sagt en bra portfölj om corona pågår länge.
Citera
2020-05-01, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Ingen sparkad ännu på min firma men flera är permitterade med (lägre lön), själv har jag jobbet kvar.
Okej skönt..ja, det kommer att försvinna jobb frågan är hur många. Är det Norge?
Citera
2020-05-01, 19:12
Medlem
0x539s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Jag undrar återigen vilka bolag som åsyftas på DI. Idag är titeln "Strategen: Fem aktier du ska köpa – “Stockholmsbörsens bästa bolag”". Är det någon som har DI och orkar nämna bolagen?
Citat:
Essity
Swedish Match
Thule
Munters
Lindab

DI rekommenderar alltså Essity som igår vid stängning låg på 318 kr, vilket är nästan lika högt som maxvärdet på tre år (321 kr i januari). Den bottnade på 271 kr i början av mars men har nu nästan helt återhämtat sig. P/E ~21. Man skulle vilja höra hur tankarna går bakom den rekommendationen.

Samma sak gäller SM och säkert resterande också eftersom att marknaden är helt dopad just nu efter alla åtgärdspaket. Fattar inte hur någon frisk människa kan tro att det är läge att "fynda".
Citera
2020-05-01, 19:26
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Av ren nyfikenhet, ej kritik alltså.
Idag är det Fredag. Vi har alltså Lördag och Söndag med stängd börs.
Under dessa dagar kan mycket information komma fram, både positiva och negativa.
Trump kan ha PK och meddela stora framgångar i kampen mot Covid, etc.

Hur kan man redan på en Fredag låta ganska säker på att det blir rött på Måndag?

Som sagt, jag bara är nyfiken.

Kritik är bra, undvik aldrig att kritisera mig. Jag älskar om folk argumenterar emot på ett övertygande sätt. Det gäller att vara öppen för att man kan ha fel. Det är det bästa som kan hända att man möter någon som lägger fram en bra tes och man ändrar uppfattning.

OMX30 handlas för 1525 när jag skriver detta. Den stängde på 1577. Min överslagsräkning ger att index är ner typ 3,3 %. Blivit lite gammal och gaggig och räknar fel ibland.

https://www.ig.com/se/index

Sedan är det som du säger; det kan hända saker under helgen. Donald Trump kan hota med handelskrig. FED lovar stödköpa aktier eller nåt annat.

Edit; Ye och när du nämner Trumps presskonferenser så får jag Vietnam flashbacks från alla gånger han pratat kursen åt fel håll när jag varit Bear/Bull.
Senast redigerad av JustinTrudeau 2020-05-01 kl. 19:29.
Citera
2020-05-01, 19:40
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Essity
Swedish Match
Thule
Munters
Lindab

Tack!

Jag har ingen av dem!

Citat:
Ursprungligen postat av 0x539
DI rekommenderar alltså Essity som igår vid stängning låg på 318 kr, vilket är nästan lika högt som maxvärdet på tre år (321 kr i januari). Den bottnade på 271 kr i början av mars men har nu nästan helt återhämtat sig. P/E ~21. Man skulle vilja höra hur tankarna går bakom den rekommendationen.

Ja. Det är ofta prat om "bra bolag" utan att ta hänsyn till det väsentliga, nämligen värderingen.

Citat:
Samma sak gäller SM och säkert resterande också eftersom att marknaden är helt dopad just nu efter alla åtgärdspaket. Fattar inte hur någon frisk människa kan tro att det är läge att "fynda".

Det är läge att fynda i Bonava B, glöm aldrig det.
Citera
2020-05-01, 20:54
Medlem
RobertoSavianos avatar
Frågan är om man ska bli likvid nu på måndag. Känns lite som det äntligen är dags
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in