Citat:
Medhjälpare med (eller utan) bil?
Citat:
Eller pappsen?Skulle han kunnat lämna den någonstans och skickat meddelande på typ Telegram för att den ska pingas? När han var klar hemma begav han sig ut igen för att hämta den och dra till Lena?
Nej den var avstängd..
Så då är vi tillbaka på Hanna som hjälp och ja, varför inte?
Nej den var avstängd..
Så då är vi tillbaka på Hanna som hjälp och ja, varför inte?
Citat:
Av käre svärfar kanske?
———
Om nu SD tar med sig mobilen efter mordet och vid 23:38:43 kan man positionera den till en plats nära fyndplatsen.
Kan han ha gömt den där för att ta hand om den senare?
Eller en andra person, som du föreslår.
———-
Jag tror att SD skulle hinna.
Men det blir många vändor om det krävs att någon måste göra något med mobilen för att den ska pinga(?)
Jag utesluter absolut inte att SD fått hjälp.
Om nu SD tar med sig mobilen efter mordet och vid 23:38:43 kan man positionera den till en plats nära fyndplatsen.
Kan han ha gömt den där för att ta hand om den senare?
Eller en andra person, som du föreslår.
———-
Jag tror att SD skulle hinna.
Men det blir många vändor om det krävs att någon måste göra något med mobilen för att den ska pinga(?)
Jag utesluter absolut inte att SD fått hjälp.
Citat:
Det fetade: tror du har helt rätt i den analysen. Nå..... Ni med bra insyn i geocachingvärlden, är det full fart på de fd makarna Davidsson?
Har förstått att det har cachats i sällskap av Gelébönan och den totalskruvade svärfadern.
Finns det fler som öppnat famnen för de frånskilda och hur är stämningen bland de aktiva?
Har förstått att det har cachats i sällskap av Gelébönan och den totalskruvade svärfadern.
Finns det fler som öppnat famnen för de frånskilda och hur är stämningen bland de aktiva?
Som jag ser det så verkar det finnas någon som har ett tvättäkta motiv, och det är SOA.
Han tycker nog (i likhet med ett antal trådaktörer) att LW var ett hår av hin som förledde stackars hjälplöse SD att ”göra ett misstag” i 6-ish år.
Av det man kan höra från rättegången verkar han också osedvanligt dryg och överlägsen, samt helt på SD:s lag.
Han kan säkert hitta en mobil i en skog - van som han är att leta burkar.
Vad pysslade han med 14/5 -18?
Han har kanske ett bergfast alibi, och då rasar så klart ovanstående spekulationer som ett korthus.