Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
FP=MP?
Fick inte intrycket att teknikerna har sökt längs gatan eller ens från gångvägen runt till FP. Om attacken var våldsam med vasst föremål så användes den först vid FP?
Vad får en kvinna att lämna sitt hem olåst och hamna 150m bort?
Kan SD (eller annan GM) pratat med LW i dörren, LW visar mobilen och säger typ ”här finns bevis”. GM tar mobilen och springer iväg, med LW i bakhasorna?
Kan lika gärna vara en av dom nyare relationerna som vill se i mobilen vad hon sysslar med och springer/går iväg med den. LW givetvis arg och försöker ta tillbaka den. Framme vid planket ser han att han är brädad....
Det har du rätt i.
Har alltid tänkt att det skett något strax innanför bullerstängslet. Men det verkar inte som om man tittat särskilt mycket på dom områdena?
I mitt huvud har jag hela tiden sett ett scenario som föregåtts av bråk via sms eller annan typ av konversation. Kanske bråket uppstår i att SD ska åka till USA och LW till Norge. Exakt vad bråket består i kan man bara spekulera om.
Det kan ha bestått av irritation från SD att LW ska åka med annan person till Norge, han har ingen kontroll. Det kan bestå av irritation av att LW lägger upp bilder på sig med andra män på geocachingsiten som verkar provocerande på SD. Vill hon visa att hon är fri, hon gör som hon vill? Det är hennes liv? Eller är det omvänt, LW lägger upp bilder på sitt liv för att provocera SD för att hon vet att SD och HD ska åka tillsammans till USA, vilket hon egentligen inte vill.
Bråket kulminerar i att SD (den jag i första hand har som GM) rusar/tar bilen hem till LW i ursinne. Kanske finns detta med i en chattknverstion mellan dom. Det sista som står är att "Jag kommer!!!!!!!" Han ringer på/hon ser honom utanför/ han sliter upp dörren i ursinne. Drar ut henne.
Hon skriker inte, hon vill inte väcka hela huset och alla grannar, utan försöker göra motstånd först. Morrar "släpp mig", vi går ut och snackar..."
De går en bit framåt på gatan mot staketet och bråket fortsätter. SD tappar besinningen börjar slita i hennes kläder. Tröjan åker av och han fortsätter att dra in henne mot planket genom att dra henne i håret.Hon skriker och han försöker tysta henne genom att han tar strupgrepp och hon kippar efter andan. Hon skriker.... nu han har fått in henne bakom planket och hans strupgrepp har gjort henne medtagen, men hon börjar skrika på nytt. Han hittar en sten och slår besinningslöst. Men hon dör inte omedelbart. Stenen är inte så stor, hon skriker och han slår....Till sist tystnar hon.
Det andra scenariot jag har haft i huvudet inkluderar bilen. Men jag får inte riktigt ihop det.
Det skulle kunna vara att de bestämmer sig för att ta en tur med bilen, och han stannar någonstans och avslutar hennes liv i bilen. Tror han. Plötsligt vaknar hon till liv, eller visar livstecken och han bär in henne bakom planket och avslutar hennes liv (hon skriker när hon förstår vad som händer).
Ett annat bilscenario är att allt händer redan vid hennes dörr och hon snabbt blir medvetslös redan där. Han bär snabbt in henne i bilen. Avslutar hennes liv bakom planket.
Det minst otroliga bilscenariot är att han ska ha dragit upp henne från motorvägssidan av planket. Därav att ingen på LWs sida av planket hört några skrik. Då skulle han parkera vid motorvägen, dra, bära upp henne för slänten. Tror inte så mycket på det.
Tror hur som helst att bråket funnits där innan mordet. Det finns i Lenas mobil och det finns i SDs mobil, om de inte koverserat på annat sätt.
Det går att återskapa raderat material i mobiler. Det kommer också att få ut mastuppkopplingar, vilket sker vid samtal, sms och internetsökningar. Skulle inte förvåna mig om dessa var i frekvens täta. Särskilt från SDs sida??
Sökte på Tele 2:s master i området runt Rättarevägen. Det är inte så glest mellan masterna. Sedan finns ju andra bolag som har master också. Man får hoppas att dessa ger utslag och bra positionering av LWs och gärningsmannens mobiler.
https://mim.tele2.com/mim3/mim.html?loginUser=datase&countryCode=swe&locale=s v&viewType=1&initalMapSize=2