2020-05-02, 01:08
Medlem
Moscow99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakterietanten
Men om Lennie fans röstar ut julia och Frida nu för att rädda mergim så kommer de definitivt göra samma nästa vecka och då har vi Lennie, mergim och Jasmine till final.. Vi måste förstå att mergim inte är ett finalämne. För hur man än vrider och vänder på det så är Julia mer värdig som vinnare än både Mergim och frida, och om alla bara kunde förstå vad det innebär att lägga röster på frida nu denna vecka.. det blir inget bra för Julia och sami och inte för Jasmine heller. Vi måste ta ut Mergim nu sen är det försent.. Men nu har jag försökt i flera inlägg förklara att det är för kort tid kvar att låta Mergim stanna en vecka till, för nästa vecka kommer han inte komma upp på tavlan. Nu gjorde han det pga Samis extra röst. Nästa vecka röstar en mindre och då kommer Julia och sami få flest om Mergim är kvar. Jag backar undan nu och kommer inte försöka övertala fler här.. jag röstar Mergim så har i alla fall jag försökt rädda julia denna vecka.

Det blir lätt svårt när BB kör sitt rädda/rösta ut en deltagare. Men, att försöka att få ut Mergim framför Frida ser ganska mörkt ut i dagsläget. OM vi röstar på Mergim så slipper Frida den utslagsrösten. Frida är vågmästare i nomineringen eftersom Lennie+Mergim+Frida är en enhet och Sampa-Jullan-Jassa är en annan. Ska vi då riskera att Jullan åker istället för att Frida åker? Nä. En röst på Mergim (att lämna) känns som en sunken cost eftersom det tar fokus ifrån Fridas utrustning.

Får vi ut Frida så är team Lennie bara en duo och Sampa-Jullan-Jassa förbli en trio.

Nominering till nästnästa veckas utröstning blir isf Mergim från team Sampa och Jullan från Mergim+Lennie. Lek även med tanken att Sampa-Jullan-Jassa får en extra nomineringsröst så har vi vips Mergim, Jullan och Lennie som nominerade (om trion isf kan komma överens telepatiskt om Lennie på 1-poängarna plus 1 extra nomineringspoäng. De har ju tyvärr visat förut att de inte känner till spelteorin).

Så en röst på Mergim tror jag är en miss. Hellre en röst på Frida som löper större risk att lämna. Lennie-fans röstar på Jullan (att lämna) så vi Sampa-fans bör rösta på Frida.
2020-05-02, 01:14
Medlem
Dukanva85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgo1
Ja såhär såg ju Kim ut när han var med på tjafs: https://www.youtube.com/watch?v=eAmJQaH_gc0

Nu ser han ut såhär: https://www.instagram.com/p/B_ZuSMYDdh6/
Men oj! En helt annan person ju!
2020-05-02, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukanva85
Förr när man tittade på BB och liven när inte sociala medier var en hype, då man bara diskuterade med de fåtal runt om en som också följde det, då Hittade man en favorit, man ringde in och röstade kvar eller ut personer. Idag blir man så in i helvete färgad av sociala medier. Alla grupper som finns där folk risar och rosar personer i huset och det kommer alltid finnas klickar som vänder kappan efter vinden, som lyssnar lite för mycket på vad folk säger/ skriver mer än att bilda sig en egen uppfattning. Att det ska göra skillnad om eller att personer känner andra kända människor. Det hjälper inte heller att tv4-produktionen vinklar avsnitten hur de vill så de kanske ska lyckas få den där skaran som bara ser avsnitten hur de ska tycka och tänka.

Vet inte varför du argumenterat emot mig eftersom det är exakt det här jag menat. Sociala medier och kända personer med stora följarskaror kommer alltid bestämma vinnaren. Är säker på att Jullans chanser hade varit betydligt större under tidigare år.
2020-05-02, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Det blir lätt svårt när BB kör sitt rädda/rösta ut en deltagare. Men, att försöka att få ut Mergim framför Frida ser ganska mörkt ut i dagsläget. OM vi röstar på Mergim så slipper Frida den utslagsrösten. Frida är vågmästare i nomineringen eftersom Lennie+Mergim+Frida är en enhet och Sampa-Jullan-Jassa är en annan. Ska vi då riskera att Jullan åker istället för att Frida åker? Nä. En röst på Mergim (att lämna) känns som en sunken cost eftersom det tar fokus ifrån Fridas utrustning.

Får vi ut Frida så är team Lennie bara en duo och Sampa-Jullan-Jassa förbli en trio.

Nominering till nästnästa veckas utröstning blir isf Mergim från team Sampa och Jullan från Mergim+Lennie. Lek även med tanken att Sampa-Jullan-Jassa får en extra nomineringsröst så har vi vips Mergim, Jullan och Lennie som nominerade (om trion isf kan komma överens telepatiskt om Lennie på 1-poängarna plus 1 extra nomineringspoäng. De har ju tyvärr visat förut att de inte känner till spelteorin).

Så en röst på Mergim tror jag är en miss. Hellre en röst på Frida som löper större risk att lämna. Lennie-fans röstar på Jullan (att lämna) så vi Sampa-fans bör rösta på Frida.
Håller med. Tror det är lättare att ta ut Naken Frida än Mergim. Jag lägger min röst på Naken Frida! Får vi rösta kvar så blir det Julia!
2020-05-02, 01:23
Medlem
Citat:
Haha är det sant?! Jag har inte gillat hur han tryckt ner de andra i huset när de inte kan svara för sig. Har inte velat berika Honom med ens min "följ" hörde att de kanske inte skulle få komma på slutfesten. Gäller väl han och Isobel antar jag. Men coolt att han helt bytt utseende på nåt sätt.
Gick in på hans Instagram och det ser fan ut som en helt annan person. Men det var någon som skrev att han sagt något om att det inte är normalt att två kullar myser och att Kim skrivit att han är straight. Det kan väl ändå inte stämma? De få dagar som han var inne i huset har jag aldrig beskådat någon mer homosexuell person. Inte ens Lennie och Mergim är i hans liga. Jag har verkligen ingenting mot homosexuella men nog måste väl Kim vara tidernas största bög?
2020-05-02, 01:24
Medlem
Dukanva85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amantes
Vet inte varför du argumenterat emot mig eftersom det är exakt det här jag menat. Sociala medier och kända personer med stora följarskaror kommer alltid bestämma vinnaren. Är säker på att Jullans chanser hade varit betydligt större under tidigare år.
De flesta vill ju att Sami ska vinna om man ser i olika BB-grupper. Men jag har inte tyckt att Jocke just "kampanjat" för honom. Jag har inte varit inne och kollat jättemycket i hans feed heller det senaste dygnet. Vem vill han ska vinna?
2020-05-02, 01:26
Medlem
Dukanva85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Gick in på hans Instagram och det ser fan ut som en helt annan person. Men det var någon som skrev att han sagt något om att det inte är normalt att två kullar myser och att Kim skrivit att han är straight. Det kan väl ändå inte stämma? De få dagar som han var inne i huset har jag aldrig beskådat någon mer homosexuell person. Inte ens Lennie och Mergim är i hans liga. Jag har verkligen ingenting mot homosexuella men nog måste väl Kim vara tidernas största bög?
Han måste väl ändå vara se ut som en helt annan person, till han öppnar kakhålet tänker jag? Då är han så Busted?
2020-05-02, 01:27
Medlem
Citat:
Han måste väl ändå vara se ut som en helt annan person, till han öppnar kakhålet tänker jag? Då är han så Busted?
Ja, säkert! Men han har rakat av sig håret mm. Hur han pratar mm bryr jag mig inte om då jag inte ens orkade lyssna på honom under de få dagar han var i huset.
2020-05-02, 01:27
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa
men herregud, hur klarar han sig i vanliga livet efter detta kan man undra? Lär bli mycket psykolog kostnader.
Blir såklart större när det det är sådär nära och intensivt ..
2020-05-02, 01:30
Medlem
__Alez__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa
men herregud, hur klarar han sig i vanliga livet efter detta kan man undra? Lär bli mycket psykolog kostnader.

Han bor hemma så han blir nog ompysslad.
2020-05-02, 01:33
Medlem
Dukanva85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Ja, säkert! Men han har rakat av sig håret mm. Hur han pratar mm bryr jag mig inte om då jag inte ens orkade lyssna på honom under de få dagar han var i huset.
3 dagar i huset var 4 dagar för mycket 😉
2020-05-02, 01:40
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgo1
Kim gick från att se ut som en transa och jobba med smink till att se ut som en kille och ska söka utbildning inom billackering.
En förbättring när han slutade med trans-looken men han är ändå bra feminin. Kan inte fatta att han är hetero, med allt som har med honom att göra kan jag inte se honom med en tjej.
Som tur är, är vi alla olika!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in