Citat:
Men om Lennie fans röstar ut julia och Frida nu för att rädda mergim så kommer de definitivt göra samma nästa vecka och då har vi Lennie, mergim och Jasmine till final.. Vi måste förstå att mergim inte är ett finalämne. För hur man än vrider och vänder på det så är Julia mer värdig som vinnare än både Mergim och frida, och om alla bara kunde förstå vad det innebär att lägga röster på frida nu denna vecka.. det blir inget bra för Julia och sami och inte för Jasmine heller. Vi måste ta ut Mergim nu sen är det försent.. Men nu har jag försökt i flera inlägg förklara att det är för kort tid kvar att låta Mergim stanna en vecka till, för nästa vecka kommer han inte komma upp på tavlan. Nu gjorde han det pga Samis extra röst. Nästa vecka röstar en mindre och då kommer Julia och sami få flest om Mergim är kvar. Jag backar undan nu och kommer inte försöka övertala fler här.. jag röstar Mergim så har i alla fall jag försökt rädda julia denna vecka.
Det blir lätt svårt när BB kör sitt rädda/rösta ut en deltagare. Men, att försöka att få ut Mergim framför Frida ser ganska mörkt ut i dagsläget. OM vi röstar på Mergim så slipper Frida den utslagsrösten. Frida är vågmästare i nomineringen eftersom Lennie+Mergim+Frida är en enhet och Sampa-Jullan-Jassa är en annan. Ska vi då riskera att Jullan åker istället för att Frida åker? Nä. En röst på Mergim (att lämna) känns som en sunken cost eftersom det tar fokus ifrån Fridas utrustning.
Får vi ut Frida så är team Lennie bara en duo och Sampa-Jullan-Jassa förbli en trio.
Nominering till nästnästa veckas utröstning blir isf Mergim från team Sampa och Jullan från Mergim+Lennie. Lek även med tanken att Sampa-Jullan-Jassa får en extra nomineringsröst så har vi vips Mergim, Jullan och Lennie som nominerade (om trion isf kan komma överens telepatiskt om Lennie på 1-poängarna plus 1 extra nomineringspoäng. De har ju tyvärr visat förut att de inte känner till spelteorin).
Så en röst på Mergim tror jag är en miss. Hellre en röst på Frida som löper större risk att lämna. Lennie-fans röstar på Jullan (att lämna) så vi Sampa-fans bör rösta på Frida.