2020-05-01, 23:30
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Men ditt jävla missfoster!

Platz och c19 presenterar officiella siffror angående inlagda på iva samt vanlig infektionsavdelning.

Själv läser jag rapporten från SLL, och flera andra regioner varje dag, just för att ha förstahandsuppgifter.
Om du tror att någon annan än regionerna själva vet bättre vilka som ligger inne på deras sjukhus, så ska du nog byta kran.
Rökat verkar mindre bra för din tankeverksamhet.

Så jag är ett "jävla missfoster" " rökare" för att jag följer de enda helt korrekta siffrorna som finns? när man ska jämföra statistik från hela världen och prata om den... ja vi är alla olika, jag är glad att jag inte liknar dig.

Du får nog försöka ta åt dig att det, ännu, inte finns nån minskning i varken smittspridning eller antal fall i Sverige, men vi får hoppas det är nära förestående.

Vi ligger väl typ 6 vckor efter de allra hårdast drabbde länderna, vi är för övrigt nr 7 på den listan.
Citera
2020-05-01, 23:31
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Inte för att vara oäven men hur hinner man med jordfästningar för det gör man inte, jag tror att alla kremeras och är de äldre så vet man inte dödsorsak utan obduktion för det rekommenderas inte, så är det bara, det hinner man inte med.
Vad knepigt. Det var mer än jag visste. Så alla kremeras? Vi har bara ett val? Har du någon källa på det här?
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
men jesus... diagrammen och kurvorna är ju så entydiga att man måste vara dum på riktigt om man inbillar sig att de minskar.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

Som sagt, en jätteoptimist kan säga att det planar ut, då hade jag inte käftat emot dig.
Du menar att det ökar? Eftersom du säger att en jätteoptimist säger att det planar ut? Vilken tidshorisont pratar du om? Det har minskat ordentligt de senaste fem dagarna jämfört med de föregående fem dagarna. Även de senaste 6 dagarna med de föregående 6 dagarna. Och 7 dagar... Vilken horisont har du?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Socialbidragen är faktiskt en evig försörjningsskälla i Sverige och speciellt om man kommer från andra länder och har massor av barn.
Vi ger ju till och med socialbidrag till papperslösa i Sverige som inte ens har någon anledning eller rätt att vara i Sverige.

Hoppas det rullar tillbaka kraftigt snart. Det finns ett oändligt slösande med skattemedel i det här landet.

Tycker fortfarande du ska ändra din fotnot från asiater till åtminstone kineser. Det finns 4.4 miljarder asiater och 129 miljoner japaner t ex är mer städade och renliga än vi svenskar. Vore jag från något annat asiatiskt land än kina och dök in i tråden skulle jag bli extremt provocerad över att någon skriver i typ 42 inlägg om dagen (!) att jag ska sluta äta äckliga saker jag aldrig tänkt tanken på att äta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
En sak är säker att din mänskliga kompass har slutat fungera för antingen är du enbart dum eller på ett uppdrag för något dummare har jag inte läst på länge.

Vad snackar du om??
Citera
2020-05-01, 23:32
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
men jesus... diagrammen och kurvorna är ju så entydiga att man måste vara dum på riktigt om man inbillar sig att de minskar.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/

Som sagt, en jätteoptimist kan säga att det planar ut, då hade jag inte käftat emot dig.
Om du kikar på SCB:s statistik över dödsfall så ser det absolut ut som att antalet döda planat ut i Stockholm och legat ganska jämt vecka 14-16, även om det var lite högre i samband med påsk och återgick till samma nivå som vecka 14 efteråt.

Det i sin tur tyder på att det varit en utplaning eller möjligen liten minskning av antal smittade under minst lika många veckor.

Dom släpper ny statistik på måndag och då kan man se hur det låg till vecka 17.
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Du menar att det ökar? Eftersom du säger att en jätteoptimist säger att det planar ut? Vilken tidshorisont pratar du om? Det har minskat ordentligt de senaste fem dagarna jämfört med de föregående fem dagarna. Även de senaste 6 dagarna med de föregående 6 dagarna. Och 7 dagar... Vilken horisont har du?

men herrejisses, vad är det för freaks som befolkar denna tråden?)

har jag sagt att det ökar?

Det minskar inte " de senaste 7 dagarna.."
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozurad
2 månader med viruset, varför i H-E har man inte stängt ner kollektivtrafiken som tunnelbana pendeltåg buss?

Hur fan i H-E tror någon man stoppar något virus då?

Jag tror inte att man vill att Stockholmarna skall sluta smittas eller andra svenskar i landet. Kollektivtrafik är ju ett utmärkt medel att se till att människor smittar varandra.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
På veckobasis så ser det ganska så stabilt, man får intrycket av att vi har nått toppen. Det finns ju dock en stor chans att siffrorna ökar i mitten av maj då det verka som de kommer sätta igång massiv testning, 100 000 i veckan, vilket är ca en procent av hela befolkningen i vecka, vilket är enormt mkt. Vi testar redan mkt ska sägas, så ökningen i antal smittade kanske inte blir så extremt mkt mer bara för vi testar mer.

Verkar inte öka. Vilket är positivt. För är förbi april också. Vilket enligt vissa experter var den kritiska zonen. Sedan hävdar ju andra experter annat. Men ändå verkar ganska stabilt. Bara att hoppas det nu planar ner sig ännu mera.
Citera
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Hemskt. Det låter så sorgligt och makabert.

Förhoppningsvis finns tillräckligt med personer att hjälpa till att begrava människor så inte anhöriga till den avlidna tvingas välja kremering. Liken måste behandlas med respekt.

Vi får inte glömma bort alla som jobbar med död i denna pandemi. Det är tufft det. Att behöva begrava så många varje dag.
I Stockholm kremeras 90% av alla avlidna. Alltså redan innan pandemin.
Citera
2020-05-01, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Im1taTion
Tycker du verkligen att Sweden klarar av sjukvården galant?
Börjar få aningen troll vibbar av dej.

Absolut. Vi har klarat av detta galant med tanke på förutsättningarna. vi har gott om IVA platser kvar.

Vi har 1100 IVA platser nu och ca 520 ligger inne med Covid-19 och ett par hundra med annat. 30% lediga platser.

Vi flyttar patienter för att få en mer jämn fördelning där de har det som jobbigast.

Vi har hela tiden legat ett steg före så visst har vi klarat detta galant inom sjukvården. Inget snack om den saken.

Jämför dessutom med länder som Spanien, Italien, Frankrike, England och delar av USA dör sjukvården kollapsat fullständigt. Både bland patienter och personalen. Då har jag inte nämnt 90% av övriga världen med sämre sjukvård än oss.

Så visst har vi klarat detta väldigt bra så långt och detta utan att behöva ha Lockdown eller annat trams som ändå inte ger nånting mer än just för stunden. Löser ingenting på det stora hela.
Citera
2020-05-01, 23:35
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Om du kikar på SCB:s statistik över dödsfall så ser det absolut ut som att antalet döda planat ut i Stockholm och legat ganska jämt vecka 14-16, även om det var lite högre i samband med påsk och återgick till samma nivå som vecka 14 efteråt.

Det i sin tur tyder på att det varit en utplaning eller möjligen liten minskning av antal smittade under minst lika många veckor.

Dom släpper ny statistik på måndag och då kan man se hur det låg till vecka 17.
Allt tyder på att vi toppade mellan den 8-16:e april och nu minskar det. Det kommer bli extremt jobbigt att förklara för alla alarmister. Förvänta dig anklagelser från mörkning till allt från aliens till 5G-stolpar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in