2020-05-01, 22:03
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
S har dokument som är delade med andra. Ligger massor med länkar på hans geocachekonto. Folk löser tydligen gåtor dygnet om och har sannolikt sina läsare öppna. Om någon annan är inne och tittar på S docs, bör det bli en form av aktivitet i SDs Drive oavsett om han är vid lapen eller inte ifall han är "ägare" till dokumentet. Eller, hur?
Ja men inte cachen på hans dator.
Citera
2020-05-01, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja se det kan jag inte göra mycket (eller mer) åt
Främst för att du påstår att forensikern ljuger i sitt förhör. Ser fram emot att höra ditt eventuella förhör!
Citera
2020-05-01, 22:05
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Främst för att du påstår att forensikern ljuger i sitt förhör. Ser fram emot att höra ditt eventuella förhör!
Nej han ljuger inte men han ger inte hela bilden, kanske av ren okunskap(?).

Förhöret med honom var ganska torftigt måste jag säga. Åklagaren hade ingen som helst koll, advokaterna kändes aningen vassare.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-05-01 kl. 22:11.
Citera
2020-05-01, 22:15
Medlem
Jubberos avatar
Nå..... Ni med bra insyn i geocachingvärlden, är det full fart på de fd makarna Davidsson?

Har förstått att det har cachats i sällskap av Gelébönan och den totalskruvade svärfadern.

Finns det fler som öppnat famnen för de frånskilda och hur är stämningen bland de aktiva?
Citera
2020-05-01, 22:46
Medlem
doktor-millers avatar
Om Davidssons INTE hade varit inblandade skulle aldrig döttrarna ha fått cykla runt i området som inget hade hänt när en kvinna blivit brutalt mördad av en galning i deras bostadsområde, och SD hade patrullerat nätterna igenom för att skydda alla grannar. Blev besviken på åklagarna. Vilka mesiga förhör med ”huvudpersonerna” den enda som som fick HD, SD, JG och morfar att svamla bort sig var målsägandebiträdet. Hon var riktigt bra. Om åklagarna som höll i Johanna Möller-fallet fått denna uppgift, hade det varit löst för länge sedan. RIP Lena
Citera
2020-05-01, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Nej NW var inte hemma hos LW den natten - han kom på morgonen tillsammans med pappa UW och syster E.
Den som var hemma var nämLigen A.
A sov på övervåningen. SD var bjuden på kladdkaka och kunde ha kommit när som helst
under natten och morgonen före NW,UW och E.
Han kan ha kommit även om A sov på övervåningen. Hade A vaknat (vilket han gjorde vid 04-05-tiden) och gått nedför trappan kan han ha mött SD som sökte LW vilket inte var ovanligt på natten även om jag inte läst och förstått att de brukade ses sent. Inför bådas olika resor kan den sena/tidiga timmen kanske förklaras i så fall (hypotetiskt alltså: säga adjö, ses en stund).
Eller ... hade han, A, stött på någon annan på nedervåningen ...

SD kan ha tagit vägen förbi HD på hemvägen och pratat med henne, hon skulle ju tidigt till jobbet och var troligen vaken före 06 någon gång.
Hur förklarar du då det här? Aktb. 163 del B, sid 516.

00:03:08
Blir för sent

00:03:14
Avslutar strax

00:29:36
Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i
morrn.

05:51:04
Morrn. Vad hände? Somnade ifrån igen?
Citera
2020-05-01, 22:47
Medlem
Citat:
Ja men inte cachen på hans dator.

Precis, drivedokument som lagras via molntjänst och accessas (tex- via en länk om delning) ger enbart spår på den enhet som accessar det molnlagrade.

Så om jag får en länk av MrBarnaby till ett dokument, foto eller video som lagrats på Google Drive kommer det enbart att synas på min enhet.
Citera
2020-05-01, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Om Davidssons INTE hade varit inblandade skulle aldrig döttrarna ha fått cykla runt i området som inget hade hänt när en kvinna blivit brutalt mördad av en galning i deras bostadsområde, och SD hade patrullerat nätterna igenom för att skydda alla grannar. Blev besviken på åklagarna. Vilka mesiga förhör med ”huvudpersonerna” den enda som som fick HD, SD, JG och morfar att svamla bort sig var målsägandebiträdet. Hon var riktigt bra. Om åklagarna som höll i Johanna Möller-fallet fått denna uppgift, hade det varit löst för länge sedan. RIP Lena

Måste kännas riktigt tungt att ha en mördare, Stefax Davidssox som granne, allt som kommit fram om denne mördare är väl inget som en granne kan tyckas kännas bra,( även om han skulle frias så är ju hela hans sätt att uppföra sig vidrigt) att SD överhuvudtaget visar sig i området visar väl på att han är en riktig psyko utan inkännande känslor, 50 meter från de barn vars mor han slagit ihjäl,men lugn han kommer åka in om inte nu så senare, absolut inget, inget pekar på att det inte är SD som mördat en 3- barns mor på ett vidrigt sätt
Citera
2020-05-01, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det där stämmer inte, det gick å stänga dörren utan att "det låter".

Nej det går inte och till o med S*efan söger det själv i förhör.
Kolven går inte in i huvudcylindern när man trycker ned handtaget utan glider undan och skapar det typiska metalliska ljudet på Yale Doorman vid öppning och stängning.
Jag pratar nu alltså inte om något digitalt ljud eller signal utan om låskolven som har en glidfunktion oavsett öppning eller stängning.

Det kan kontrolleras av den som vill vid besök på t.ex. Bauhaus eller K-rauta som har dessa monterade som demo på dörrar. Eller ringa/skriva till Verisure med en oskyldig fråga som " Kan man få Yale Doorman utan glidande kolv som ger ifrån sig ljud vid öppning/stängning? Man vill ju gärna gå ut/in tyst och inte väcka någon mitt i natten".
Citera
2020-05-01, 23:06
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Mejlet läste han på mobilen och gick efter det in på datorn.

Forensikern sa att med "jämna mellanrum" blir det cache-/webbhistorik utan manuella åtgärder. Som jag skrev i inlägget så fanns ju även sådana spontana automatiska "cacheaccesser" även på SD-dator men det var inte alls av samma typ som de vid 20.29/23.34. Dessa är kopplade till ett GoogleDocs-dokument i webbläsaren. Jag får händelser av 20.29/23.34-typen när jag manuellt laddar en sådan sida, det är bland annat därför jag är övertygad om att de är användarinitierade men också efter att nu studerat aktbilagan ännu närmare i sömmarna så måste slutsatsen bli att de är användarinitierade.
Alibi, It tekniskt överlägsen eller medhjälpare?
Vad lutar du åt för slutsats?
Citera
2020-05-01, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Hur förklarar du då det här? Aktb. 163 del B, sid 516.

00:03:08
Blir för sent

00:03:14
Avslutar strax

00:29:36
Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i
morrn.

05:51:04
Morrn. Vad hände? Somnade ifrån igen?

Exakt!
Väntar på hans svar.
Citera
2020-05-01, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det där stämmer inte, det gick å stänga dörren utan att "det låter".
Aktb. 146, sid 83
No*a berättar att det sitter ett kodlås i dörren, det låter ganska ordentligt klick när man öppnar eller stänger. Det låter också en typ av melodi när man låser eller låser upp låset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in