Kan inte låta bli att skratta åt är jag skulle testa Avanzas oljecert imorse. Som tur är ligger den ju lång. Det var en väldigt sparsam summa hur som helst. Men finns det ingen här som jag tipsa om nåt oljebolag som kommer klara sig ur det här utan problem?
Oljan försvinner ingenstans de kommande 40 åren.
Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Jag kollar nyhetsflödet nära nog dagligen samt kurser. Det kan vara på kvällen t ex... jag är så gammal att jag använder text-tv.
För att hålla koll så är det många aktier och t o m branscher jag inte har på radarn. Jag försöker hålla någotsånär koll på ca 30 st och äger normalt sett inte fler än 10.
Som pensionär skall jag göra på ett annat vis och under en period jag inte jobbade löekte jag lite med optioner. Men det är en typ av trejd, att i vissa lägen måste man bara ha access till banken för att flytta sin position. Då kan man inte sitta i möte, eller vara upptagen.
Jo jag läser nyheter också men i takt med att jag lärde mig mer och började göra efterforskningar så kom det mer och mer bättre, eller åtminstone mer lovande aktier. Var "tvungen" att fylla på.
Är under 30 och har rätt svagt kapital eftersom att jag aldrig styrt upp livet, men har iaf lyckats göra en hyfsad peng hittills. Förutsatt att jag får sålt nåt.
Just nu är det mycket gamble som gäller, eftersom att insatsen motsvarar typ två månader av sparpengar när man väl är nån häftig (och as-ointrssant) ingenjör om nåt år.