2020-04-21, 11:33
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det är omöjligt att arbeta och trejda om man inte är typ grindvakt och kan sitta vid datorn hela dagen.

Så man får försöka tänka på ett annat vis.

Pluggar universitetet helt på distans nu. Har rätt lätta kurser eller så har jag väl lätt för mig. Hur som helst pluggar jag ca 4h varannan vecka. Har gott om tid åt aktier for now, men det slutar i juni. Försöker hänga med och lära mig så mycket som möjligt under den tiden.

Siktar på att innan dess ha en portfolio som b är tillräckligt "safe" för att bara kolla nån gång i veckan/månaden
Citera
2020-04-21, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvaden1989
Fy satan. - 25% olja so far. Borde gått i bull x18 a a fannnn
I mean bear
Citera
2020-04-21, 11:39
Medlem
Skohornets avatar
Hahah såklart ner 26% idag. Som jag frågade i nån annan tråd men ingen svarade på. Vad konkret kan man investera i för att tjäna på det här? Helst inte cert, men skippar helst. Vilka aktier vågar man röra?
Citera
2020-04-21, 11:40
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Var sen på tåget till Kancera men upp 24 % hitills idag Vågar man tro att det kan närma sig riktkursen på 3kr tro?
Citera
2020-04-21, 11:41
Medlem
worowynzkis avatar
WTI -32%
Citera
2020-04-21, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Pluggar universitetet helt på distans nu. Har rätt lätta kurser eller så har jag väl lätt för mig. Hur som helst pluggar jag ca 4h varannan vecka. Har gott om tid åt aktier for now, men det slutar i juni. Försöker hänga med och lära mig så mycket som möjligt under den tiden.

Siktar på att innan dess ha en portfolio som b är tillräckligt "safe" för att bara kolla nån gång i veckan/månaden

Jag kollar nyhetsflödet nära nog dagligen samt kurser. Det kan vara på kvällen t ex... jag är så gammal att jag använder text-tv.

För att hålla koll så är det många aktier och t o m branscher jag inte har på radarn. Jag försöker hålla någotsånär koll på ca 30 st och äger normalt sett inte fler än 10.

Som pensionär skall jag göra på ett annat vis och under en period jag inte jobbade löekte jag lite med optioner. Men det är en typ av trejd, att i vissa lägen måste man bara ha access till banken för att flytta sin position. Då kan man inte sitta i möte, eller vara upptagen.
Citera
2020-04-21, 11:43
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worowynzki
WTI -32%

Lundin ändå ner blott 6 procent. Är inte det lite märkligt?
Citera
2020-04-21, 11:49
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Lundin ändå ner blott 6 procent. Är inte det lite märkligt?
Lundin borde väl bara drabbas indirekt av WTI-priset så det låter väl ungefär lagom.
Citera
2020-04-21, 11:52
Medlem
Rent logiskt hur långt ner kan oljan gå. Det jag har förstått är att WTI priset följer Junikontraktet och då spekulerar man om att det ändå öppnar sig lite och att behovet av oljan kan öka lite.
Citera
2020-04-21, 11:56
Medlem
Det lär väl inte dröja innan Trump väljer att fylla på den nationella oljereserven. Men jag vet inte hur mycket den rymmer och om det skulle räcka till att höja oljepriset.
Citera
2020-04-21, 12:03
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.barchart.com/futures/quotes/CLM20

Daily low 11,79$ för WTI Juni, jävlar.

Vad bör man fynda?
Citera
2020-04-21, 12:07
Medlem
Skohornets avatar
Kan inte låta bli att skratta åt är jag skulle testa Avanzas oljecert imorse. Som tur är ligger den ju lång. Det var en väldigt sparsam summa hur som helst. Men finns det ingen här som jag tipsa om nåt oljebolag som kommer klara sig ur det här utan problem?

Oljan försvinner ingenstans de kommande 40 åren.

Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jag kollar nyhetsflödet nära nog dagligen samt kurser. Det kan vara på kvällen t ex... jag är så gammal att jag använder text-tv.

För att hålla koll så är det många aktier och t o m branscher jag inte har på radarn. Jag försöker hålla någotsånär koll på ca 30 st och äger normalt sett inte fler än 10.

Som pensionär skall jag göra på ett annat vis och under en period jag inte jobbade löekte jag lite med optioner. Men det är en typ av trejd, att i vissa lägen måste man bara ha access till banken för att flytta sin position. Då kan man inte sitta i möte, eller vara upptagen.

Jo jag läser nyheter också men i takt med att jag lärde mig mer och började göra efterforskningar så kom det mer och mer bättre, eller åtminstone mer lovande aktier. Var "tvungen" att fylla på.

Är under 30 och har rätt svagt kapital eftersom att jag aldrig styrt upp livet, men har iaf lyckats göra en hyfsad peng hittills. Förutsatt att jag får sålt nåt.

Just nu är det mycket gamble som gäller, eftersom att insatsen motsvarar typ två månader av sparpengar när man väl är nån häftig (och as-ointrssant) ingenjör om nåt år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in