2020-05-01, 17:39
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
TH`s DNA er funnet på noe som er relatert til drapet så jeg tror ikke det er noen andre enn han selv.
Vi vet ikke om THs DNA er funnet på noe som relaterer seg til drapet. Det vi vet er at hans DNA er funnet avsatt som et situasjonsspor. Det kan like gjerne være situasjonsspor som knytter seg til rigging av åsstedet, f.eks i slepespor, fotavtrykk, strips eller annet.
Citera
2020-05-01, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Du kan spørre, men jeg kommer ikke til å svare på hvem som er kilden. Du kan selv vurdere troverdigheten ut fra andre innlegg og opplysninger jeg har gitt i tråden fra "tidenes morgen". Flashback fungerer generelt slik at man kan få informasjon fra folk som står nære etterforskning, familie eller kjente uten at man alltid trenger å redegjøre for kilder slik som norske, høyt sensurerte forum krever.

Ja, jo. Jeg skal se på de tingene du har skrevet.
Folk finner jo på mye rart, det er ikke nødvendigvis enkelt å skille det.
Citera
2020-05-01, 17:44
Medlem
Citat:
Vi vet ikke om THs DNA er funnet på noe som relaterer seg til drapet. Det vi vet er at hans DNA er funnet avsatt som et situasjonsspor. Det kan like gjerne være situasjonsspor som knytter seg til rigging av åsstedet, f.eks i slepespor, fotavtrykk, strips eller annet.

Stagingen er selvsagt relatert til drapet.
Citera
2020-05-01, 17:52
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Stagingen er selvsagt relatert til drapet.
. Trenger ikke være utført av samme person. AEH kan ha blitt fjernet fra Sloraveien mens TH var på arbeid og hadde alibi. TH kan ha falt for fristelsen til å overdrive rigging av "kidnappingsåssted" og således etterlate situasjonsspor. I huset kan det være både ekte spor etter fjerning og konstruerte tilleggsspor.
Citera
2020-05-01, 17:55
Medlem
Citat:
. Trenger ikke være utført av samme person. AEH kan ha blitt fjernet fra Sloraveien mens TH var på arbeid og hadde alibi. TH kan ha falt for fristelsen til å overdrive rigging av "kidnappingsåssted" og således etterlate situasjonsspor. I huset kan det være både ekte spor etter fjerning og konstruerte tilleggsspor.

Jeg skrev heller ikke at det trenger å være utført av samme person, jeg skrev at jeg tror han har gjort alt selv.
Citera
2020-05-01, 17:58
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Jeg skrev heller ikke at det trenger å være utført av samme person, jeg skrev at jeg tror han har gjort alt selv.
Det jeg reagerte på var formuleringen din "TH`s DNA er funnet på noe som er relatert til drapet", noe som ikke er fastslått, eller i det minste bør nyanseres, hvis du skjønner
Citera
2020-05-01, 18:00
Medlem
Citat:
Det jeg reagerte på var formuleringen din "TH`s DNA er funnet på noe som er relatert til drapet", noe som ikke er fastslått, eller i det minste bør nyanseres, hvis du skjønner

Flisespikkeri
Citera
2020-05-01, 18:06
Medlem
1) Hvis det blir bevist at TH og en ev medhjelper er skyldig i drap og skyldig i å ha fjernet AE fra huset og staget åstedet m.m. og de blir dømt:

Tror dere at TH og en ev medhjelper (hvis de er skyldige i drapet) kan ha avtalt en oppdiktet historie som de skal forklare om hvis de skulle bli arrestert og dømt i saken?
F.eks en oppdiktet historie om en ulykke der AE skadet seg og døde + ev løgner om at TH og medhjelper laget kidnappingshistorien og fjernet AE og plantet spor osv for å forhindre at TH uskyldig ev skulle bli mistenkt for og dømt for drap?

2) Kan det hende at AE døde pga en ulykke, og at fjerning av AE, staging, kidnappingshistorie osv ble utført for å unngå å bli mistenkt for drap?
Citera
2020-05-01, 18:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
1) Hvis det blir bevist at TH og en ev medhjelper er skyldig i drap og skyldig i å ha fjernet AE fra huset og staget åstedet m.m. og de blir dømt:

Tror dere at TH og en ev medhjelper (hvis de er skyldige i drapet) kan ha avtalt en oppdiktet historie som de skal forklare om hvis de skulle bli arrestert og dømt i saken?
F.eks en oppdiktet historie om en ulykke der AE skadet seg og døde + ev løgner om at TH og medhjelper laget kidnappingshistorien og fjernet AE og plantet spor osv for å forhindre at TH uskyldig ev skulle bli mistenkt for og dømt for drap?

2) Kan det hende at AE døde pga en ulykke, og at fjerning av AE, staging, kidnappingshistorie osv ble utført for å unngå å bli mistenkt for drap?

Men hur skulle han/de hunnit med allt detta i den relativt korta tiden mellan AEHs vidimerade telefonsamtal och att TH ringde polisen och sen mötte dom på bensinstationen?

Monerokontot sägs ha skapats flera månader innan.
Citera
2020-05-01, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hm, høyst sannsynelig. Denne Bredde som du nevner ser rett og slett kriminell ut. Ser ut som at han har slitt/sliter med narkotikaproblemer

Han bor på Hvaler ser jeg
Citera
2020-05-01, 18:17
Bannlyst
Citat:
Han bor på Hvaler ser jeg

Hvaler, okei.
Citera
2020-05-01, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Men hur skulle han/de hunnit med allt detta i den relativt korta tiden mellan AEHs vidimerade telefonsamtal och att TH ringde polisen och sen mötte dom på bensinstationen?

Monerokontot sägs ha skapats flera månader innan.
Du har gode poeng!

Jeg tenkte hvis det feks var slik:
Hvis telefonsamtalen 9:14 ikke ble utført av AE, og mottaker av samtalen eventuelt ble overtalt til å lyve om at det var AE som ringte?
Hvis en slik ev ulykke der AE døde skjedde på natten?
Monerokontoen: Hvis TH eller medhjelper (eller en bekjent av en av de to) hadde en slik monerokonto som var opprettet av helt andre grunner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in