Citat:
Ursprungligen postat av
piastrone
Helt rätt, det gick inte då man kollade. Masten hade dessutom blivit uppdaterad och hade t.o.m. bättre räckvidd då än vid mordet på LW, men det gick ändå inte. Hittar inte var i fup detta står men återkommer om det dyker upp.
Tack, precis det jag misstänkte då.
Jag börjar luta åt att det är osannolikt att SD är själv i detta. Det är helt enkelt inte troligt att LWs mobil flyttas 7 minuter efter han troligtvis sitter vid datorn.
1. SD cyklade fram och tillbaka i all hast för att göra sig av med mobil. Ej troligt.
2. SD är inte ensam GM. Någon är antingen hemma hos SD och svarar på lite prylar. Alternativt ute och "städar" efter mordet.
3. SD har egentligen extrem otur i allt detta och har inget med mordet att göra.
Där jag står idag är alternativ 2 det mest sannolika givet alla andra indicier. Det låter helt orimligt att han skulle vara ensam om vi utgår från att SD har gjort det. Givet att det inte finns en bra förklaring till varför masten pingas 00:07.
Vad har HD för alibi i allt det här? Finns det någon tidslinje med hennes aktivitet under natten till den 15 Maj 2018?