2020-05-01, 16:43
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
CNN kan vara den värsta dyngan till nyhetsrapportering i världen? Fox News har en mycket mer sansad rapportering som vanligt.

Det är lite det som är min poäng. När vänsterpatrasket på CNN ifrågasätter Sveriges dödstal, så måste Sverige ha gjort något allvarligt fel.
Citera
2020-05-01, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Ja precis, det är liksom som om människor här inte kan bilda en åsikt själva.
Bara för att Trump hyllade Sverige, vilket han senare ändrade sig om, så betyder det att "världen är positivt inställd". Inte riktigt. Hela världen visar bättre siffror och har annan taktik än Sverige.
Så ja.. Och varför skulle man lita på ens världs ord som ursprungligen gjort fel?

Är människor helt inkapabla till att titta på siffror och dra egna slutsatser?
Behöver de någon som viskar i deras öra hela tiden kring hur de ska förhålla sig till världen?
Tydligen så behöver många svenskar det.

Trump kan säga ät bajs så äter de bajs.

Jag skiter fullkomligt i de grodor som gång efter annan hoppar ur clownen Trumps lilla mun.
Jag syftar på det som folket säger i diverse intervjuer världen över.
Citera
2020-05-01, 16:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Det är lite det som är min poäng. När vänsterpatrasket på CNN ifrågasätter Sveriges dödstal, så måste Sverige ha gjort något allvarligt fel.

Eller också är CNN fel ute. Som vanligt.
Citera
2020-05-01, 16:45
Medlem
Det pågår visst ett ökat stöd för Sveriges linje. Framförallt i USA.

Högerextremister i USA hyllar Sverige och vill att USA tar samma väg och öppnar upp i de delstater som stängt ner.

Själv tycker jag att Sveriges valda väg är helt fel.
Citera
2020-05-01, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Tvärtom! Nu börjar röster höjas världen över som hyllar den svenska modellen för att bekämpa spridningen. Det vet alla som följer nyheterna. Och nej, det är varken desinformation eller fake news.

Kan du vänligen specificera dessa röster?
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Jaha, och ändå infogar du en källa som säger att det troligen var tack vare de smittskyddande åtgärder som gjordes som utrotade sjukdomen, dvs vad jag skrev....
Jag klippte in vad Annika Linde sa vilket jag påstod inte stämmer.
Citera
Medlem
obscenitets avatar
Väldigt underhållande att se hur svenskarna tror att utlandet följer dem med stort intresse och nu tex hyllar lilla Sverige.
Sverige är ett litet skitland fullt med folk som har hybris och ser dig som världens misspunkt.
Människor som på riktigt tror att vi är hyllade för vår svenska modell, herregud. Vi är i stort ett skämt som blandas ihop med Sweiz
Citera
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Jag syftar inte på vad utlänsk media skriver. Deras agendor är jag inte direkt familjär med.
Jag syftar på vad foket säger i de länder som infört total lock down. Där hör man annat.
Har du några hårda data på vad folket säger i andra länder? Eller var det ett argumentationsfel du kom med? Typ argumentum ad populum.
Citera
2020-05-01, 16:47
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jag syftar inte på vad utlänsk media skriver. Deras agendor är jag inte direkt familjär med.
Jag syftar på vad foket säger i de länder som infört total lock down. Där hör man annat.
Du reser alltså runt och fångar upp folkets röster. Låt höra!
Citera
Medlem
Citat:
Du låter som en sådan där vänsterhen som för 10 år sedan hyllade Sveriges invandringspolitik och tvärsäkert hävdade att den skulle gå med ekonomisk vinst. Sveriges coronapolitik kommer att bli som Sveriges invandringspolitik. Någonting som omvärlden skrattar åt och hånar.
Typiskt Sverige hatare, förneka fakta. Redan nu börjar ju länder runt om i världen att skruva på sig och letar en hållbar strategi, lär bli den svenska modellen.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Visst är det så i del flesta länder, men inte så ofta i Sverige, där den regimpåbjudna åsikten i en fråga alltid är den rådande i medierna. När de mest vänsterliberala medierna i USA skriver kritiska artiklar om sitt föregångsland Sverige, så kan man nog fundera över om bilden av att Sveriges modell hyllas är helt korrekt.
FYI, jag ignorerar inlägg som pratar om "regimen" eller "regimpåbjudna" åsikter i Sverige.
Senast redigerad av outoftheblue 2020-05-01 kl. 16:58.
Citera
2020-05-01, 16:48
Medlem
Citat:
Japp! Kommer över hela världen att kallas för:

Sverigemodellen
Sverige modell
Sverige model
Ruotsi malli
Svíþjóð líkan
Sweden Model