Citat:
Ursprungligen postat av
Dopamina
Något neuroleptika/äldre antipsykotika kan ge efter långtidsbruk. Tror inte Stefan Löfven kvalar in på den typen av läkemedel. Jag ser varken honom som bipolär eller schizofren men vad vet man? Tardiv dyskinesi känns därför otänkbart.
Annars ADHD/ADD-mediciner i högre doser och det känns inte heller särskilt relevant då jag hade tänkt mig en större pupillstorlek som matchar resten av symtombilden som visas på högdos CNS-stimulant.
Därmed är enda tänkbara en abstinens på GABA-påverkande psykofarmaka, bensodiazepinabstinens, alkoholabstinens. Det kan ge ansiktsticks och knepiga ansikstörelser som förstärks av ångest då hjärnan pumpar ut aktiverade signalsubstanser samtidigt som det inte finns någon hämmande substans naturligt i tillräcklig mängd. Det leder till svårigheter att reglera ångest, stress, spänningar, hjärtklappning, darrhänthet, panik, torrhet överallt. Kallsvettas etc. Potentiellt dödligt tillstånd dock om det är för stora kontraster. Ibland epileptiska anfall och hjärtstopp, stroke u name it.
Men jag tror det är en stor dos panik hos vår statsminister ihop med en liten kvällsskvätt alkohol/sömntablett eller likn. De har korta halveringstider så dagarna blir ett helvete till slut. För jag tror inte han sover gott på kvällarna.
Ungefär som min kunskapare utvecklade det efter att jag hade skrivit en liten kommentar här... Dock verkade det för hönan (hen...) jag bad bedöma videosnutten ganska klart och därmed slut på förhöret... (Man sparkar inte på någon som ligger...) - Personligen tycker jag, trots att jag är synnerligen irriterad (…) på hela den valhänta hanteringen där han suttit på händerna i månader - lite synd om honom som målat in sig i ett hörn pga sina ambitioner att nå politisk makt, och nu får möta förtrupperna av reaktionerna från svenska folket. Från de som alltså inte sjunger i Tage Danielssons sång "Krig och nöd det gör mig ledsen, men kaffe och bullar gör mig glad!"... För där är han ju en hjälte.
Viktigt är dock vad som nu händer. Längden av kistor runt om i landet börjar väl bli lite för lång även i politiska termer mätt...? Arma begravningsentreprenörer, utöver självfallet alla de som mister någon i denna pest...