2020-05-01, 15:56
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
När ska vi alla ställa upp i KRIGET mot dom som SKAPADE viruset?

När vi hostat färdigt?
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Hur gick det?

På intervjun på radion sa läkaren att det var problem med att
tillfrisknade hade får få antikroppar + man kunde ej veta kvaliten på dem.
På ca 30% trodde de att det gjorde skillnad, men ej säkert.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Sverige +67 döda
Danmark +8 döda
Finland +7 döda
Norge 0 döda

Kommer gråta av skratt när alla andra länder kommer sky oss som pesten.
Synd om Norge- de får rusta upp så att de kan ha militär längs hela gränsen.
Blir detta Sveriges tillbakagång till industrialismens början månntro? Eller tillbaks till stenåldern tom?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det var en märklig fråga.

Vi har fakta om vad som faktiskt hänt. Sedan kan man spekuklera om framtiden.

Men om man ska utvärdera vad som hänt hittills så har Sverige haft fler dödsfall än grannländerna, men har kanske inte haft samma ekonomiska nedgång. Finns det fakta på den ekonomiska nedgången så skullke jag gärna se den.

På så vis kan man mäta de kanske två viktigaste variablerna. Dödsfall och ekonomi.

Personen i fråga verkar ju tro att faran är över i alla nedstängda länder och att vi därmed har ett klart resultat på att vi klarade oss sämre. Det ör märkligt att kalla det fakta när vi ännu inte är i närheten av att se var allt landar i slutändan.
Citera
2020-05-01, 15:57
Medlem
Nog för att jag kan blir förbannad på folk som skiter i myndigheterna men att hänga ut folk på bild som den där Facebookgruppen gör är fel väg att gå. Ser man någon restaurang/ något fik där det är packat med folk ska man tipsa i appen Tyck till. Det är rätt väg att gå.
Citera
2020-05-01, 15:58
Bannlyst
Varför LJUGER tidningar och nyheter så mycket om corona? Är folk schizofrena där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

Tänkte du på hela 1 maj talet?

Jag vill gärna höra hela statsministerns tal. Nån som vet om det finns att kolla på?
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Länkar hela Löfvens Corona-1 majtal. Vid c.a 5 min fler sluddriga och konstiga uttal och alltmer trängande munrörelser. Att han är sjuk på något sätt står utom tvivel. Verkar stukad och närmast gråtfärdig på slutet. https://www.youtube.com/watch?v=RVGJUeKd0_E

Kan ju bara vara så att han är kraftigt överarbetad och under enorm press?
Citera
2020-05-01, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
I Skåne är den endast 8.64%.

Skåningar har alltså bättre motståndskraft mot viruset.

I slutändan vore det intressant att få veta hur fetma och Corona korrelerade i Sverige.

T ex är andelen invånare med BMI-index över 30 i Arjeplog 30.9% medan i Danderyd är motsvarande andel 4,8%.

Hur detta syns i Corona-statistiken vore intressant att få veta.

Sen har jag ingen aning om hur feta skåningar är och hur många av dem som är feta, men det vore också av intresse om man undrar varför de tycks ha bättre motståndskraft än exempelvis de som bor på Järvafältet eller i Skärholmen.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Men snälla nån vad tror du själv?

Att viruset kommer implodera bara för att folk håller sig inne? Viruset finns där och det spås fortsätta sprida sig i 1-2 år. Det räcker att en person blir en spridare för att nedstäningen ska vara helt lönlös och vi vet alla att man inte kan stänga ett samhälle hur länge som helst.

Det är inte jag som säger det, detta vet alla forskare.
De vet också att utvecklingen går framåt när det gäller kunskaper om smittspridning, mediciner, behandling, Ja, överhuvudtaget så lär vi oss mer om viruset, Och det snabbt.

Att bromsa förloppet kommer därför att rädda många liv.

Och fortfarande så vet ingen om det framtida förloppet.

Edit:

Och vi har inte uppnått något annat än att en massa gamlingar dött då någon flockimmunitet inte uppnåtts.
Senast redigerad av arbetet 2020-05-01 kl. 16:13.
Citera
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques13
Kollade med en i mitt närområdet van att förhöra folk, som tittade på inslaget och skrattade. Ordet var "Psykofarmaka-smack"... Och som ovetandes om sådant förstår jag ju inte vad som menades...
Något neuroleptika/äldre antipsykotika kan ge efter långtidsbruk. Tror inte Stefan Löfven kvalar in på den typen av läkemedel. Jag ser varken honom som bipolär eller schizofren men vad vet man? Tardiv dyskinesi känns därför otänkbart.

Annars ADHD/ADD-mediciner i högre doser och det känns inte heller särskilt relevant då jag hade tänkt mig en större pupillstorlek som matchar resten av symtombilden som visas på högdos CNS-stimulant.

Därmed är enda tänkbara en abstinens på GABA-påverkande psykofarmaka, bensodiazepinabstinens, alkoholabstinens. Det kan ge ansiktsticks och knepiga ansikstörelser som förstärks av ångest då hjärnan pumpar ut aktiverade signalsubstanser samtidigt som det inte finns någon hämmande substans naturligt i tillräcklig mängd. Det leder till svårigheter att reglera ångest, stress, spänningar, hjärtklappning, darrhänthet, panik, torrhet överallt. Kallsvettas etc. Potentiellt dödligt tillstånd dock om det är för stora kontraster. Ibland epileptiska anfall och hjärtstopp, stroke u name it.

Men jag tror det är en stor dos panik hos vår statsminister ihop med en liten kvällsskvätt alkohol/sömntablett eller likn. De har korta halveringstider så dagarna blir ett helvete till slut. För jag tror inte han sover gott på kvällarna.
Citera
2020-05-01, 16:00
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Då är vi lika dåliga på att googla.
Som du nu förstår så avbröts försöket på Karolinska innan det ens började genomföras. Att då påstå att det blev fiasko med den här behandlingsmetoden när den har fallit väl ut i andra länder begriper jag inte syftet med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in