2020-05-01, 15:23
Medlem
Peyotedudes avatar
Offren har minskat på en enda dag, det är helt extremt om det fortsätter i nästa vecka. Medans andra hysteriska länder kommer fortsätta lalla runt med detta i två år mera + att dom redan har tömt alla sina pengar.

Alla bidrags bolsjeviker som motarbetat sverige borde självutvisa sig själv.
Senast redigerad av Peyotedude 2020-05-01 kl. 15:26.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
[i] Ursprungligen postat av severustheemperor
18.52min Är statsministern full el. på droger?
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

Vilka piller el. droger går på det sättet på talförmåga/ansiktet?

Är han på väg att bli sjuk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo242DL
Typiskt unga människor. Gapar efter frihet och tror de är odödliga.
Förr i tiden var både studieresultaten och ordningen i skolan bättre när läraren hade rätten att utdela ett rejält piskrapp med pekpinnen när undervisningen började spåra ur och kaoset hotade.
Auktoritet håller liberalismens förslappade samhällen på avstånd

Tack för att du tror att jag är ung, jag är runt 40
Jag har jobbat som lärare och jag håller med om att ordningen i skolan kunde vara bättre, men det beror på föräldrar som inte uppfostrat sina barn på rätt sätt, genom att prata med dem och förklara saker.
Etik, moraliska dilemman, hänsyn till andra - det fungerar om man snackar om det från tidig ålder.
Många av barnen som är stökigast kommer från familjer med auktoritet som är felaktigt riktad, som att tvinga kvinnor att lyda under män m.m.
Jämlikhet och demokrati är trots allt det bästa konceptet. Att piska barnen skulle fungera väldigt dåligt, de barn som blir slagna blir de värsta bråkmakarna av alla!
Citera
2020-05-01, 15:26
Medlem
docentdisciplins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Antingen grov panikångest eller amfetamin/kokain. Alternativt abstinens på alkohol eller bensodiazepiner. Hans nervsystemet är overrun av adrenalin. Orsak okänd. Han har käkspänningar, svårt att andas, stirrig blick, svettig, väldigt muntorr.

Svår muntorrhet ser det ut som ja... välkänd biverkan av en hel del mediciner. Måste smörja runt i munhålan för att kunna få fram talet tydligt.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Han kanske har tagit någon medicin som orsakar munterhet.

Eller muntorrhet?
Citera
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
18.52min Är statsministern full el. på droger?

Vilka piller el. droger går på det sättet på talförmåga/ansiktet?

Testa nu.....

Amfetaminulkningar? Sättet han "sväljer" på? "Uppers" som stridspiloter kallar dem
Absolut möjligt. Smackar en del men det där går att få på abstinens från lugnande eller alkohol också ihop med panikångest. Ibland bara av grov ångest. Alternativt är han riktigt sjuk. Tänk om han har corona? Kanske höll tillbaka en hostattack? Ingen vet.

Förvånande att någon släpper fram honom i en panikångestattack dock. Samtidigt bra att visa hur det ser ut med emotionell krasch. Oavsett om den var substansorsakat eller ej. Lider med honom dock då jag vet hur insidan mår när utsidan ser ut så där. Been there. Utan och med substanser. Hoppas han får hjälp hur som helst.
Citera
2020-05-01, 15:27
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är lockdown som skulle vara dåligt för miljontals svenskar.

Jag vet inte vad du menar att självkarantän på 2-3 veckor i Israel skulle ha för betydelse, annat än på ytterst kort sikt.

Ibland undrar jag nästan om folk som förespråkar karantän bara gör det för att få vara hemma och spela WoW, eller se klart någon serie. COVID-19 är en virussjukdom som kommer att vara med oss för all framtid. Antingen får man den idag, eller så får man den i höst, eller så får man den om några år. Att ha haft sjukdomen ger under alla omständigheter ett bättre skydd än ett eventuellt vaccin.

Skulle snarare säga tvärtom. Bättre med vaccin. De kan bygga in fler strängar i vaccinet. Dessutom har vi massor av människor i riskgrupp som måste skyddas.
Citera
2020-05-01, 15:27
Medlem
En jämförelse med våra grannländer:

Island 10
Lettland 16
Litauen 45
Estland 52
Norge 197
Finland 211
Danmark 403
Ryssland 972
Sverige 2667

Facts speaks louder than words, lies, models...
Alla som dött i Sverige, det hade inte behövt se ut så här!
Citera
2020-05-01, 15:28
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Var finns den studien?

De intervjuade ansvarig läkare på karolinska på radion. Satt i bilen. Vet ej kanal.
Problemet. Tillfrisknade hade för lite antikroppar.
Citera
2020-05-01, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
En jämförelse med våra grannländer:

Island 10
Lettland 16
Litauen 45
Estland 52
Norge 197
Finland 211
Danmark 403
Ryssland 972
Sverige 2667

Facts speaks louder than words, lies, models...

Har du någon fakta på hur det ser ut om ett halvår?
Citera
2020-05-01, 15:29
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Är han på väg att bli sjuk?

Ja, jag tror att han håller på att bli sjuk.
Citera
2020-05-01, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av docentdisciplin
Svår muntorrhet ser det ut som ja... välkänd biverkan av en hel del mediciner. Måste smörja runt i munhålan för att kunna få fram talet tydligt.

Det är off topic, men jag tror han lider av tandlossning. Lika bra att dra ut gaddarna och skaffa tandprotes, partiet betalar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in