2020-05-01, 14:39
Medlem
severustheemperors avatar
[i] Ursprungligen postat av severustheemperor
18.52min Är statsministern full el. på droger?
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
Har han varit hos tandläkaren?

Har han något i munnen?
Jättemärkligt..

Vilka piller el. droger går på det sättet på talförmåga/ansiktet?
Senast redigerad av severustheemperor 2020-05-01 kl. 15:04.
Citera
2020-05-01, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Jag skrattar så jag dör, du är sällsynt dum i huvudet och det råder det ingen tvekan om

Jag tror du är den enda i tråden som inte förstår vad jag menar så jag skiter i att förklara igen
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ja. Det är väl klart.

Eller tror du han menar att viruset kommer finnas kvar i bara Sverige? Hur kan du tro det?

Precis som influensa så kommer vi få leva med det.

Citat:
- Detta är ett virus som kommer stanna i befolkningen under en lång tid framöver, om vi nu någonsin blir av med det. Vi kan komma att behöva anpassa oss efter det, säger Anders Tegnell

Hur menar du att ett virus kommer att stanna lång tid framöver om vi i Sverige uppnår "flockimmunitet"?

Anders Tegnell menar alltså alla andra länders befolkning, men inte Sveriges befolkning, när han säger befolkningen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
Ligger närmast???
Danmark har 78 döda/miljon och vi har 256 döda/miljon. Vi har tre gånger högre dödlighet än Danmark.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Bra jobbat av FHM och regeringen??

Inte så många danskar som åker på skidsemester kan vara en orsak.
Citera
2020-05-01, 14:41
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
Har han varit hos tandläkaren?

Har han något i munnen?
Jättemärkligt..

Han har troligen bara lite känningar i svalget. Vi är ju mitt inne i en pandemi.
Citera
2020-05-01, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Men det har ju nu visat sig att viruskonsentrationen hos i hos barn skiljer sig mycker lite från den hos andra undersökta åldersgrupper, förutom dem över 45 tror jag det stod i studien.

Samma mängd virus betyder att de smittar lika effektivt.

Det var bara ett litet antal av de som var smittade i den tysk-engelska studien (som inte är granskad och publicerad) som var under 20 år, vilket tyder på att färre barn blir smittade. Om de är mindre mottagliga för smitta blir det färre av dem som kan sprida smittan. Och det är inte bara virusnivån som påverkar smittsamheten utan även symtomen som t.ex. hostningar.
Citera
2020-05-01, 14:42
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Går inte att sätta en mask på en dement person. Hur gör man då med dessa? Enligt svensk lag får man ju inte ens låsa in dem i sina egna rum. Vill de ut - måste personalen släppa ut dem så de kan springa runt på boendet och smitta ner hela gänget.

Malmö har i och för sig löst det genom att skicka att sådana fall till ett eget boende i en gammal psykkåk. Att de då smittar ner redan smittade spelar då ingen roll.
Fördelen med dementa ur smittspridningssynpunkt är att de inte går lösa i samhället. Så de drar inte på sig smitta i samma utsträckning som andra lösspringande element. Är ju liknande problem för andra personer med nedsatt kognition eller som inte kan för väntas följa instruktioner hur som helst, kriminalvården, migrationsverkets förvar mm.
Sammantaget rör det sig dock om en väldigt begränsad krets som man har ganska god uppsyn över.
Citera
2020-05-01, 14:44
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Inte så många danskar som åker på skidsemester kan vara en orsak.
De åker till Sverige i stora lass, fullt av dem i Sälen, där de halkar omkring på isvägarna utan dubbdäck.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jovisst, det var just betoningen på århundradets värsta, eller som tidigare årtusendets värsta siffror jag reagerade på. Vad var poängen med det? De kunde åtminstone ha lagt till ett hittills, för vi är blåögda optimister om vi tror det var nuvarande århundrade eller årtusendes högsta veckodödlighet.

Jag tror majoriteten förstår att det bara gått 20 år på detta århundradet och att man bara menar de 20 åren och inte inkluderar de kommande 80 åren. För de som inte förstår det, där tror jag det finns större problem än att förklara en så pass enkel förståelse
Citera
Medlem
Massa kvinor i köpcentrum som går omkring och hostar rakt ut på varorna. Inte sett män göra det i samma utsträckning. Blir förbannad.
Citera
2020-05-01, 14:45
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
18.52min Är statsministern full el. på droger?
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

Han kanske har tagit någon medicin som orsakar munterhet.
Citera
2020-05-01, 14:45
Medlem
Volvo242DLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nya Zeeland kan, möjligtvis, isolera sig ifrån omvärlden. Men när ett vaccin väl finns på plats så kommer vare sig ekonomi eller samhälle finnas kvar på Nya Zeeland.

Hur kan du vara så tvärsäker på det?
Kommunist Kuba har ju bevisligen överlevt trots isolering.

Ett mycket stort problem med socialdemokrater är att de har alltför stor tilltro och dragning till samarbeten och gemenskaper vilket isolerar dem från allt som är självständigt.
Familjejordbruken till exempel, fick ju varje socialdemokrat att se rött på den tiden de stod för landets livsmedelsförsörjning. Nu är vi utlämnade åt import istället. Med alla risker som det innebär. För att inte tala om alla onödiga transporter.
Lever man sedan i en storstadsmiljö befriat från allt enskilt liv så blir ju den saken inte mindre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in