Citat:
Ursprungligen postat av
Klimakterietanten
Ok, förlåt om jag fick det att låta som att jag inte beklagar det du varit med om, men jag lider med dig absolut och blev ledsen när jag läste ditt inlägg, men ville bara trycka på ämnet som sådant och om just Mergim då vi pratar BB. Men man kan inte leva som Mergim och Lennie så tätt inpå utan att ha ett förhållande och nu med Frida istället för Amilia, och de ska ju ut i riktiga livet om ett par veckor där de bor långt ifrån varandra med egna liv, och om han behöver så mycket omvårdnad som Mergim verkar behöva så tror jag man gör honom en otjänst när man hela tiden behandlar honom som man behandlar en mycket mycket yngre person. Älskar man ngn ska man få den personen att växa på alla plan och inte förminska de som personer vilket sker om han inte får ta konsekvenser av sitt handlande. Jag har tittat live och därför kanske jag ser drag och annat hos Mergim som inte alla ser, vad vet jag.. Såg också hur snabbt han tände till här för inte så längesen mot Amilia som hela tiden behandlade honom varsamt och ändå slutade med att hon fick vara tyst och han gick för att inte situationen skulle urarta igen.. Det finns så otroligt många sådana tillfällen i huset att jag kan säga att jag är verkligen orolig om det är en kvinna/tjej han väljer som partner.. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att jag har fel så klart.
Nej men gu så kände jag absolut inte, men jag blir jätteglad för din omtanke, väldigt snällt att du skrev igen!
Jo kan hålla med, men är som sagt var svårt med känslor och reaktioner i den åldern för en del. De vill vara både coola inför sina vänner och hur det ska se ut via TVn osv, samtidigt som de känner något helt annat ibland. Blir nog en berg-och dalbana. Sen är det nog svårt veta vad det gör med folk att vara sådär instängd så länge, vad man är van vid i vanliga livet osv.
Och jag har precis som du tänkt hur detta ska bli när han kommer ut och de bor så långt ifrån varandra. Tror både han och Lennie har lätt att fastna för personer om de verkligen gillar dom och förändring är enormt jobbigt. Därför planerar de massor för att inte behöva känna att allt bara kommer att ta slut sen. Blir som en överlevnadsgrej för att inte bryta ihop för dom tror jag.
Det är nog därför mergim "testat" Lennie lite om hur mkt han verkligen pallar, han är så rädd att han kommer bli lämnad för att han varit "för mycket" Många som gör så även mot sina föräldrar... De är så rädda för att inte duga så de blir trotsiga för att se om de verkligen älskar dom ..
De som är äldre där inne har såklart mer erfarenheter och vet lite mer om sig själva.
Självklart ska inte Lennie och Frida behöva vara psykologer, tror dock de är så som personer och inte ser det som ett problem, utan känner att de har en viktig uppgift då folk tyr sig till dom för att de är så kloka. De båda tror jag är sånna som tycker det är intressant hur olika alla är. Man lär sig alltid nya saker om man lyssnar och ser
Så jag fattar dig!

Och som sagt jag kommer också rösta med mitt hjärta och inte vad någon säger att jag ska rösta på