2020-05-01, 12:16
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Kl 3 på natten?!
Nej, här börjar dom ca 04.15 sen ligger jag och drar mig en kvart.
Citera
2020-05-01, 12:35
Medlem
HeltKlarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Hur kan man generera så mycket hat mot djur som bara representerar vårens ankomst. Du kommer att brinna upp av hat.

Ja, man måste verkligen vara en hatisk person om man störs av att få sig själv, folk runt omkring och sina ägodelar blästrade med skit från björktrastar, för att inte nämna på sensommaren när de tackar för visad gästfrihet genom att länsa alla bärbuskar på bär innan de flyger söderut igen.
Citera
2020-05-01, 12:37
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltKlart
Ja, man måste verkligen vara en hatisk person om man störs av att få sig själv, folk runt omkring och sina ägodelar blästrade med skit från björktrastar, för att inte nämna på sensommaren när de tackar för visad gästfrihet genom att länsa alla bärbuskar på bär innan de flyger söderut igen.
Du får se dem som en del av det naturliga kretsloppet.
Citera
2020-05-01, 12:46
Medlem
Översätter du fågelkvitter så betyder det oftast att dem vill hitta en tjej och knulla.
Citera
2020-05-01, 12:54
Medlem
HeltKlarts avatar
Citat:

Japp. Och lika naturligt som att man rensar en rabatt från ogräs så rensar man omgivningen från närgångna björktrastar om man vill ha frid vid hemmet sitt.

All heder åt WirelessGkit2 som bemödar sig att hålla ordning och reda!
Citera
2020-05-01, 12:54
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltKlart
Japp. Och lika naturligt som att man rensar en rabatt från ogräs så rensar man omgivningen från närgångna björktrastar om man vill ha frid vid hemmet sitt.

All heder åt WirelessGkit2 som bemödar sig att hålla ordning och reda!
Vore väl enklare och mer etiskt att under en kortare period sova med öronproppar.
Citera
2020-05-01, 12:56
Medlem
F.B.Dases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoggingDoris
Jag bor 20 meter från en sjö och jag terroriseras av måsjävlar från tidig vår till sent på sommaren. Måsarna skriker från soluppgång till solnedgång och jag har fått stora blaffor av skit på både köks- och badrumsfönstret. Nu försöker jag få tag i råttgift så jag kan bli av med asen.

Änder och småfåglar stör mig inte men de här asen borde utrotas.
Precis. TS bör förlägga sin sömn mellan solnedgång och soluppgång. Extra mycket kvitter nu när de försöker hitta en partner och etablera ett revir. Sedan lugnar det ner sig.
Citera
2020-05-01, 14:04
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:

Det är ju det jag gör. Jag introducerar dem till kretsloppet lite snabbare än de tänkt sig bara. Fluglarverna ska ha något att äta de med. Och då blir den timida svartvita flugsnapparen i holken bakom uthuset mätt och glad med.
Citera
2020-05-01, 14:21
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Det är ju det jag gör. Jag introducerar dem till kretsloppet lite snabbare än de tänkt sig bara. Fluglarverna ska ha något att äta de med. Och då blir den timida svartvita flugsnapparen i holken bakom uthuset mätt och glad med.
Ja..kanske har du en poäng. Jag är lite emot planlöst dödande bara men här kan det kanske vara motiverat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in