2020-05-01, 04:07
Medlem
Detta kan ligga oerhört fel.

Jag har inte tänkt på detta innan men fåglarna kvittrar nu runt 4 tiden på morgonen. Jag började höra dom runt 3-4. Ni som vaknar lätt, är fåglarna ett problem för er då dom kvittrar väldigt mycket tidigt på morgonen. Hur gör ni om ni vaknar av fågelkvitter. Ni som vaknar av fåglarna kan väl knappt få någon sömn alls eller?
Citera
2020-05-01, 04:17
Medlem
hör dom också just nu utanför mitt fönster. myspys
Citera
2020-05-01, 04:18
Medlem
jag vaknar ej av det. sover sent bara. när jag väl ska sova är jag så trött att deras kvitter inte hindrar mig från att somna.
men jag använder öronproppar pga barn hos grannar
Citera
2020-05-01, 04:23
Medlem
Märkte också det, öppnade precis fönstret och var ett jäkla liv.

Sover dock djupt så inget jag hade vaknat av direkt.
Citera
2020-05-01, 04:42
Medlem
Jag bor centralt och vaknar lätt
Här finns kvitter som inte alls stör, men så brukar vi få taken fulla med jävla måsar! Att vara djurvän men ändå hata en fågel så pass..hehe ja, så kan det va. "Hej jag vill knulla!!!" -skriken låter sjukt högt.
Citera
2020-05-01, 05:39
Medlem
DoggingDoriss avatar
Jag bor 20 meter från en sjö och jag terroriseras av måsjävlar från tidig vår till sent på sommaren. Måsarna skriker från soluppgång till solnedgång och jag har fått stora blaffor av skit på både köks- och badrumsfönstret. Nu försöker jag få tag i råttgift så jag kan bli av med asen.

Änder och småfåglar stör mig inte men de här asen borde utrotas.
Citera
2020-05-01, 07:25
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Har en större grupp björktrastar/snöskator som för ett jävla väsen mellan 3-23. Det är alltså bara tyst omkring fyra timmar. Ilskna är de asen med och deras försvar är lika vidrigt som evolutionärt märkligt, då de går till attack under häftigt skrikande för att sedan med mycket hög precision avfyra sin akterkanon mot det inbillade hotet. Ur kanonen flyger en kletig smörja, olik annat fågelträck och det klistrar fast och häftar vid och fortsätter angripa hotet med syror och bakterier. Funktionen återfinns till och med i deras vetenskapliga namn, Turdus pilaris. Pilaris betyder hår och, ja, turdus är väl rätt uppenbart vad det betyder. Kort sagt, Bajsa oss i håret fågeln. Allt som dessa mentalt efterblivna djur uppfattar som hot angrips. Ren tvätt som fladdrar, barn som leker, katten som ligger och sover under vinbärsbusken, familjefadern som inspekterar ägorna med sin mycket hotfulla coronafrisyr, bilen som helt uppenbart bara väntar på att få sluka dem hela och framför allt de där "andra" björktrastarna de ser i alla blanka ytor som fönster och andra mer eller mindre semireflektiva ytor.

Jag har sedan länge resignerat och insett att det bara finns ett tänkbart försvarsmedel mot dessa naturens afaiter. Bly. Massor med bly. Det står luftgevär utplacerade på flera strategiska platser på tomten och i hus och uthus. Så snart en av dessa skräniga tutare sätter sig att tuta in sitt personliga område, börjar blyet regna. Igår sköt jag tarmarna ur två stycken på lika många minuter. Då, för en kort stund så blev det tyst. Satan vad tyst det blev. Man kunde riktigt se hur de andra kräken, som satt i träden lite längre bort tänkte oooh shit, Hassan och Ahmed ligger still med tarmarna utanför, shit just got real. Men tyvärr, säg den lycka som varar för evigt. Björktrastar är kända för sitt dåliga minne, de kallas ofta Luftens Guldfiskar. Så bara efter några minuter började kakafonin igen. Men det kommer fler dagar och bly är otroligt billigt.
Citera
2020-05-01, 07:43
Moderator
WirelessGkit2s avatar
.

Ekologi, natur, djur och växter --> Bostad, hem och trädgård
/Moderator
Citera
2020-05-01, 08:17
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Jag går upp och sätter på kaffet, tar in en kopp till gumman i sängen, tar en kopp själv, sätter mig vid bordet, öppnar en glipa på fönstret och njuter av fågelsången och att våren är här.
Citera
2020-05-01, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Jag går upp och sätter på kaffet, tar in en kopp till gumman i sängen, tar en kopp själv, sätter mig vid bordet, öppnar en glipa på fönstret och njuter av fågelsången och att våren är här.
Kl 3 på natten?!
Citera
2020-05-01, 11:44
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Har en större grupp björktrastar/snöskator som för ett jävla väsen mellan 3-23. Det är alltså bara tyst omkring fyra timmar. Ilskna är de asen med och deras försvar är lika vidrigt som evolutionärt märkligt, då de går till attack under häftigt skrikande för att sedan med mycket hög precision avfyra sin akterkanon mot det inbillade hotet. Ur kanonen flyger en kletig smörja, olik annat fågelträck och det klistrar fast och häftar vid och fortsätter angripa hotet med syror och bakterier. Funktionen återfinns till och med i deras vetenskapliga namn, Turdus pilaris. Pilaris betyder hår och, ja, turdus är väl rätt uppenbart vad det betyder. Kort sagt, Bajsa oss i håret fågeln. Allt som dessa mentalt efterblivna djur uppfattar som hot angrips. Ren tvätt som fladdrar, barn som leker, katten som ligger och sover under vinbärsbusken, familjefadern som inspekterar ägorna med sin mycket hotfulla coronafrisyr, bilen som helt uppenbart bara väntar på att få sluka dem hela och framför allt de där "andra" björktrastarna de ser i alla blanka ytor som fönster och andra mer eller mindre semireflektiva ytor.

Jag har sedan länge resignerat och insett att det bara finns ett tänkbart försvarsmedel mot dessa naturens afaiter. Bly. Massor med bly. Det står luftgevär utplacerade på flera strategiska platser på tomten och i hus och uthus. Så snart en av dessa skräniga tutare sätter sig att tuta in sitt personliga område, börjar blyet regna. Igår sköt jag tarmarna ur två stycken på lika många minuter. Då, för en kort stund så blev det tyst. Satan vad tyst det blev. Man kunde riktigt se hur de andra kräken, som satt i träden lite längre bort tänkte oooh shit, Hassan och Ahmed ligger still med tarmarna utanför, shit just got real. Men tyvärr, säg den lycka som varar för evigt. Björktrastar är kända för sitt dåliga minne, de kallas ofta Luftens Guldfiskar. Så bara efter några minuter började kakafonin igen. Men det kommer fler dagar och bly är otroligt billigt.
Hur kan man generera så mycket hat mot djur som bara representerar vårens ankomst. Du kommer att brinna upp av hat.
Citera
2020-05-01, 12:13
Medlem
lite fågelkvitter stör mig inte
men förra sommaren hade vi nyfödda fågelungar på gården de vuxna fåglarna störtdök mot alla som skulle ut ock in från huset nära jag fick en blaffa på mig

när man är i Thailand ock det spelar ingen roll om man är ute på landet eller mitt i Bangkok så är det alltid en tuppjävel i närheten som lever om ,inget tidsbegrepp har de heller de kan sätta igång mitt i natten eller när som helst med sitt jävla kukeliku
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in