Citat:
Ursprungligen postat av
CutsLikeAKnife
Väldigt tråkigt att höra vad du har blivit utsatt för, det är svårt att föreställa sig. Jag har upplevt det genom min sambos bästa vän. Hon blev, slagen och hotad flera gånger i veckan. Hon bröt upp men gick tillbaka flera gånger till skitstöveln. Efter många år av skiten fick han cancer i hjärtat och dog. Idag är hon lyckligt gift med en man som inte kallar henne fitta eller spottar på henne. Hennes nya man har ingen mentor för han är en rakryggad och empatisk människa. En sak har jag lärt mig under dessa år är att skitstövlar nästan alltid förblir skitstövlar varken de har mentor eller inte. Samt att många kvinnor hamnar i s.k. "denial case". De tror på skitstövelns lena och fina ord samt tårar och är tillbaka i skiten gång på gång. Till slut är det mest synd om den som misshandlar inte den som blir misshandlad.
Det beteendet ser jag hos den fine och söte Mergim som älskas av flickor runt 14.
Tack för din omtanke, värmer!
Ja såklart är det inte lätt veta vem som kommer slå över gränsen, kan hända den man minst anar. Tror ingen hade trott det om min, då det var en enormt framgångsrik, klok och omtyckt man. Men man kan lära sig se små tecken och saker som om man inte varit med om det, knappast skulle lägga märke till.
Man måste dessutom tänka på att Mergim endast är 21 år ung.. Jobbat mycket med ungdomar och händer ju mycket i tiden då de ska lämna "barnlivet" och bli vuxna.. svårt veta vilket ben man ska stå på liksom. Att då ha rätt personer i sin omgivning är himla viktigt. Tycker Frida och Lennie är helt fantastiska när de pratar med Mergim när han mår dåligt. 🙏
Gillar dessutom att mergim vågar visa hur han känner med alla sina känslor och närhet, och att Lennie och han kan pussas och kramas och bry sig om varandra så himla mycket.
Men som sagt. Du röstar helt på den du vill!