2020-05-01, 13:26
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CutsLikeAKnife
När du växer upp och träffar en kille som kallar dig för fitta, smuts, spottar på dig vill sätta dig på din plats hoppas jag att du får hjälp från andra och inser att det kanske är ett riktigt destruktivt förhållande.
Jag tror på dig!

Redan haft skitförhållanden där jag varit rejält misshandlad under många år, säkert värre än du kan föreställa dig, så jag har blivit rätt duktig på läsa människor och beteenden. Mergim känns verkligen inte som en sån, även om han kan blixtra till, för han handlar det nog om annat som triggar. Därför är hans mentor Lennie det bästa som kunde hända honom. Vill verkligen de ska få vara ihop och va med sista veckan.
2020-05-01, 13:26
Medlem
angående Victorias senaste stories på instagram, så är det såklart inte acceptabelt att hon får mordhot pga att hon umgås med Martin men jag tror däremot inte att kvinnorna i huset (t.ex Amilia) får mest hat pga att dem är kvinnor utan pga hur de betedde sig och det hade inget att göra med att dem är kvinnor.. (sen tycker jag att det är onödigt att gå in på deras instagram och grejer och hata, man kan ge kritik utan att hata på dem)
Just när det gäller Amilia så betedde hon sig lika dåligt inne som utanför och hon vägrar förstå att hon gjorde misstag utan istället fortsätter med dem...hon förminskar andras känslor och gör hennes till det viktigaste etc.. sen är Amilia oxå en person som tar kritik som hat så hennes situation är nog lite svår hahah
2020-05-01, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -platinium
Vad gott det ser ut med risgrynsgröt!
Hvorfor kommer lennie mälk i gröten. Det blivar da jävlig tun så. Kanske for varm for pojken.
2020-05-01, 13:38
Medlem
CutsLikeAKnifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
Redan haft skitförhållanden där jag varit rejält misshandlad under många år, säkert värre än du kan föreställa dig, så jag har blivit rätt duktig på läsa människor och beteenden. Mergim känns verkligen inte som en sån, även om han kan blixtra till, för han handlar det nog om annat som triggar. Därför är hans mentor Lennie det bästa som kunde hända honom. Vill verkligen de ska få vara ihop och va med sista veckan.

Väldigt tråkigt att höra vad du har blivit utsatt för, det är svårt att föreställa sig. Jag har upplevt det genom min sambos bästa vän. Hon blev, slagen och hotad flera gånger i veckan. Hon bröt upp men gick tillbaka flera gånger till skitstöveln. Efter många år av skiten fick han cancer i hjärtat och dog. Idag är hon lyckligt gift med en man som inte kallar henne fitta eller spottar på henne. Hennes nya man har ingen mentor för han är en rakryggad och empatisk människa. En sak har jag lärt mig under dessa år är att skitstövlar nästan alltid förblir skitstövlar varken de har mentor eller inte. Samt att många kvinnor hamnar i s.k. "denial case". De tror på skitstövelns lena och fina ord samt tårar och är tillbaka i skiten gång på gång. Till slut är det mest synd om den som misshandlar inte den som blir misshandlad.
Det beteendet ser jag hos den fine och söte Mergim som älskas av flickor runt 14.
2020-05-01, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ofcoursemyhorse
Martin firade Valborg med Victoria. Det kanske redan har skrivits om, men jag fick veta det nyss. 🙃
Martin var hos några polare och bjöd över Victoria för hon satt själv hemma. Nu har Victoria fått mordhot och grejer. Folk går verkligen över gränsen. Hoppas det inte är någon härifrån.
2020-05-01, 13:43
Medlem
FarbrorAgges avatar
Mergim: "Säger man very christmas eller merry christmas?"
2020-05-01, 13:46
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofcoursemyhorse
Martin firade Valborg med Victoria. Det kanske redan har skrivits om, men jag fick veta det nyss. 🙃
Kul för dom! Jag tror många BB deltagare kommer få ett fint band till varandra när de väl är ute från huset!
2020-05-01, 13:52
Medlem
CutsLikeAKnifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Kul för dom! Jag tror många BB deltagare kommer få ett fint band till varandra när de väl är ute från huset!

Det verkar inte finnas något belägg för det om man tittar tillbaka på tidigare BB. Efter en månad kommer de säkert vara glada för att slippa varandra. BB 2020 skulle då vara ett extremt undantag.
2020-05-01, 13:58
Medlem
askungens avatar
Citat:
Det verkar inte finnas något belägg för det om man tittar tillbaka på tidigare BB. Efter en månad kommer de säkert vara glada för att slippa varandra. BB 2020 skulle då vara ett extremt undantag.
Mycket möjligt, men som någon deltagare sa så kommer de nog vara viktiga för varandra en tid efter de kommit ut.
De har upplevt något väldigt unikt och levt så tätt inpå under en tid + många reaktioner på hur de är och agerar i tv. Sedan kanske få relationer håller längre, allt kan ju bero på hur man faktiskt är utanför huset, kanske distans mellan bostäder spelar in och hur de vill fortsätta sitt liv efter BB.
Jag har inte sett BB på många år så jag är inte så insatt i hur relationerna utvecklar sig efteråt. 😋
2020-05-01, 13:59
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Väldigt tråkigt att höra vad du har blivit utsatt för, det är svårt att föreställa sig. Jag har upplevt det genom min sambos bästa vän. Hon blev, slagen och hotad flera gånger i veckan. Hon bröt upp men gick tillbaka flera gånger till skitstöveln. Efter många år av skiten fick han cancer i hjärtat och dog. Idag är hon lyckligt gift med en man som inte kallar henne fitta eller spottar på henne. Hennes nya man har ingen mentor för han är en rakryggad och empatisk människa. En sak har jag lärt mig under dessa år är att skitstövlar nästan alltid förblir skitstövlar varken de har mentor eller inte. Samt att många kvinnor hamnar i s.k. "denial case". De tror på skitstövelns lena och fina ord samt tårar och är tillbaka i skiten gång på gång. Till slut är det mest synd om den som misshandlar inte den som blir misshandlad.
Det beteendet ser jag hos den fine och söte Mergim som älskas av flickor runt 14.

Tack för din omtanke, värmer!
Ja såklart är det inte lätt veta vem som kommer slå över gränsen, kan hända den man minst anar. Tror ingen hade trott det om min, då det var en enormt framgångsrik, klok och omtyckt man. Men man kan lära sig se små tecken och saker som om man inte varit med om det, knappast skulle lägga märke till.
Man måste dessutom tänka på att Mergim endast är 21 år ung.. Jobbat mycket med ungdomar och händer ju mycket i tiden då de ska lämna "barnlivet" och bli vuxna.. svårt veta vilket ben man ska stå på liksom. Att då ha rätt personer i sin omgivning är himla viktigt. Tycker Frida och Lennie är helt fantastiska när de pratar med Mergim när han mår dåligt. 🙏
Gillar dessutom att mergim vågar visa hur han känner med alla sina känslor och närhet, och att Lennie och han kan pussas och kramas och bry sig om varandra så himla mycket.

Men som sagt. Du röstar helt på den du vill!
2020-05-01, 14:01
Medlem
Citat:

Tack! Tack! Såå bra skrivet och Sant! Nu är jag nästan beredd att ge min röst till den du vill.. Det är det här jag försökt säga och vill ha sagt. Mergim ska inte till final för han är ingen bra, fin och genuin människa som ändrar sig i det långa loppet, bara fram till miljonen är hans.
2020-05-01, 14:02
Medlem
JahLoves avatar
Var det inte nu vid 14 de ska få¨gissa på äkta/falska löpsedlar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in