2020-05-01, 11:10
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Hvis det du skriver der viser seg å stemme blir jeg helt matt. Da prater vi om ett menneske så forhekset av penger at det blir helt surrealistisk. Teorien gir faktisk litt mening og forklarer isåfall det det nesten idiotisk kompliserte kidnappingsopplegget. Da skulle med andre ord ikke bare kona holdes utenfor, men barna også. Hva er vitsen med å bygge opp en formue da, hvis ikke barna skal få ta del i den? Får nesten håpe at det ikke stemmer, for menneskehetens del....

Jeg tror, som andre har skrevet her inne, at det ikke er pengene i seg selv tiltalte holder på, men kontroll. Pengene er egnet til å kontrollere.
Citera
2020-05-01, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Seriøst? Hvorfor prater du hele tiden om å grave opp gulvet? Dere har kanskje jordgulv i kjelleren i Sverige, men det har vi ikke i Norge. TH var forøvrig ikke hjemme når kona ble borte, han var på jobb. Så dra hjem, drepe kona, grave opp betongen, slenge kona nedi, og deretter blande støp og mure igjen gulvet er litt vanskelig med tanke på at han noen timer senere kontakter politiet som rykker inn i huset og går igjennom det med lupe. Da hadde vel ikke betongen engang tørket, samt at det hadde blitt et litt synlig spor etter arbeidet eller hva tror du?

Nå må dere slutte å skrive så mye piss! Er det barnehagenivå på svensk voksen IQ?

Den telefonsamtalen kan være falsk. Når noen snakket med henne sist i telefon er ikke så viktig. Det interressante er når hun sist ble sett i live. Hun kan teoretisk ha blitt borte dagen/kvelden før eller på natta.
Og man trenger ikke mure for å gjemme et lik i gulv/vegg. Litt snekkerarbeid kan gjøre susen. Hvem vet om det ikke er et hemmelig rom i kjelleren eller garasjen?

Men ikke minst det er hull i tidslinjen dagen hun angivelig skal ha forsvunnet. Og man kan leie folk til å kvitte seg med noen. Man er like mye drapsmann selv om man ikke utfører drapet selv.
Citera
2020-05-01, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraaka
Nei, ikke som jeg vet om.

Jeg må gjenta at jeg ikke VET om han er involvert i dette, men det ryktes. Med militær bakgrunn, Fn soldat og stort nettverk, er dette interessant, også i fht hva jeg bet om han og familien. (Og det er nok av historier om denne familien.) Han heter det som samme til fornavn som en kjent, svensk DJ som også avsluttet sitt eget liv.

Har også hørt de sammen ryktene; om en mulig håndlanger, Balkan- Tom, som er ansvarlig for bortføring og mord. Han tok tilsynelatende sitt eget liv en måned etter forsvinningen.
Tilsynelatende? Hvor mange liv har egentlig TH på sin samvittighet? Skulle tro navnet hans ikke var tilfeldig valgt? Gudene vet...
Citera
2020-05-01, 11:23
Medlem
Minnimuss avatar
Retten har så sent som for 2 dager siden slått fast at AEH har blitt FJERNET fra Sloraveien. Og retten har tross alt sett bevisene. Også de som stammer fra den hemmelige etterforskningen. Da tror jeg vi enn så lenge kan legge det til grunn. Teorier om nedgraving på tomten, innmuring osv blir ren spekulasjon uten rot i frigitte opplysninger.
Citera
2020-05-01, 11:28
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Retten har så sent som for 2 dager siden slått fast at AEH har blitt FJERNET fra Sloraveien. Og retten har tross alt sett bevisene. Også de som stammer fra den hemmelige etterforskningen. Da tror jeg vi enn så lenge kan legge det til grunn. Teorier om nedgraving på tomten, innmuring osv blir ren spekulasjon uten rot i frigitte opplysninger.
Nettopp!
Tingretten tar ikke dette ut av luften.

Sekulasjoner om at kroppen finnes i huset eller på tomten, blir nå VELDIG spekulativt.
Citera
2020-05-01, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExpertABC
Den telefonsamtalen kan være falsk. Når noen snakket med henne sist i telefon er ikke så viktig. Det interressante er når hun sist ble sett i live. Hun kan teoretisk ha blitt borte dagen/kvelden før eller på natta.
Og man trenger ikke mure for å gjemme et lik i gulv/vegg. Litt snekkerarbeid kan gjøre susen. Hvem vet om det ikke er et hemmelig rom i kjelleren eller garasjen?

Men ikke minst det er hull i tidslinjen dagen hun angivelig skal ha forsvunnet. Og man kan leie folk til å kvitte seg med noen. Man er like mye drapsmann selv om man ikke utfører drapet selv.

Så to falske telefonsamtaler? Ikke særlig sannsynlig, da begynner det å bli ett titalls mennesker involvert i drapet for at TH skal få beholde pengene sine ved en eventuell skilsmisse. Er du så teit at du tror på det?

Snekkerarbeid i kjelleren, du har fantasi som en toåring. Gratulerer.
Citera
2020-05-01, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Veldig enig men de bør finne AEH selv om det er lite igjen av henne. Ja tenker det samme som deg, utakk er verdens lønn, AEH fødte barna, oppdro de, tok seg av alt som hadde med hus og hjem, i det hele tatt gjorde det mulig for TH og kunne konsentrere seg om å bygge opp kapitalen. Så det føles blodig urettferdig at barna ikke har stått på for henne, men gjør det nå for barna.

Jeg føler meg ikke sikker på om Brøske klarer å få han dømt, men tenker at nå må alle ressurser tas i bruk i håp om å finne noe de har oversett mens han sitter i varetekt. Hun må jo være et et sted. Så tenker jeg om han ikke har hatt medhjelpere hvor langt har han våget og kjøre med et lik i bilen, han kunne jo blitt stoppet på en vanlig UP kontroll. Så noe sier meg at restene av henne må ligge i nærheten, men satte spørsmålet ut her i går, om det er noe igjen av et lik som er sunket til bunns etter 18 mnd? Så har man ulike stoffer som gjør at et lik kan gå i oppløsning.
Jeg vet heller ikke hvor pålitelig lik hunder er?
Er det sikkert at de klarer å spore et lik som ligger begravd langt ned? Heldigvis kan politiet mer om dette enn meg, men om TH er gjerningsmannen er det mest sannsynlig at hun finnes i nærområdet vil jeg tro. Eller det som er igjen etter henne.

Helt enig i dine tanker. Siden barna samstemt støtter sin far, tror jeg at jeg endelig forstår hvorfor TH har valgt å gjennomføre kidnappings- narrativet.
De eneste to cellene TH har i forhold til empati, tror jeg ligger hos familien, barna, barnebarna.
Derfor måtte han lage kidnappingsnarrativet, for å skape seg en offerrolle overfor nærmeste familie. Hadde han dyttet henne ned trappa etc, hadde alle med litt kunnskap om deres historie og bakgrunn forstått hva som hadde skjedd og mistanken hadde falt på ham med en gang.
Han er ikke redd for politiet, han anser dem nesten som sine « venner» som han kan sende e- poster til og få støtte. Men han vil ikke falle i unåde hos nærmeste familie.
Han har et solid alibi, barna støtter ham og tror han er offer i denne saken. Hvis ikke politiet finner AEH, kan han spasere ut av politiets varetekt som en fri mann.
Men han undervurderte nok politiet.
Citera
2020-05-01, 11:36
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Det holder vel å lukke døren?
Exakt!
Skrev det senare. 😊
Citera
2020-05-01, 11:36
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Har også hørt de sammen ryktene; om en mulig håndlanger, Balkan- Tom, som er ansvarlig for bortføring og mord. Han tok tilsynelatende sitt eget liv en måned etter forsvinningen.
Tilsynelatende? Hvor mange liv har egentlig TH på sin samvittighet? Skulle tro navnet hans ikke var tilfeldig valgt? Gudene vet...
Hvis du vet hvem denne TF er så kanskje du kan innvie oss? Du kan jo sladde deler av navnet, slik vi pleier å gjøre her på FB så det ikke blir søkbart.
Citera
2020-05-01, 11:45
Medlem
Lonnrots avatar
Frågan om ektepakten och ev. skilsmässa är förstås högexplosivt i sammanhanget. Det kan ju räcka med att diskussionen flutit upp mellan de två för att det ska bli känsligt. En baksida med en orättvis ektepakt är ju att den förfelar sitt upprinneliga syfte, som är att bevara äktenskapet, först, och detta just genom att bevara den enes tillgångar. Men på samma sätt som frånvaron av pakt kan göra separation attraktivt för parten med mindre egna tillgångar så kan ju en dålig pakt leda till missämja, och också göra separationen attraktiv för parten med mer pengar.

Summa summarum så kanske man ska ana en dialog paret emellan rörande ektepakten som först inte lett någonvart, och sedan missämja och kanske upptrappat beteende från ena parten, i syfte att få frågan upp på bordet. Det senare skulle då möjligen ha då lett till en motreaktion från den starkare parten, som tagit det för förräderi, eller helt enkelt inte gillat idén. Att önska bättre ersättning vid skilsmässa är förstås, olyckligt och kanske aggressivt framlagt, inte en så populär förhandlingsposition... Även om den andra parten skulle ha råd iofs. Det handlar ju om att tilliten bryts. Det gäller ju även om den dåliga ektepakten är orsaken från början. Det handlar då om att vilja hitta tillbaka till källan och inte trappa upp konflikten...

Med tanke på den troliga framförhålllnignen o planeringen från THs sida i detta så måste man kanske tänka sig att TH ”lyckats” dupera AE att allt var gott och väl (att han visst ansåg hennes krav vara rimliga) och att han lyckats skjuta upp omförhandlingen eller exekveringen av sina löften kring en ny överkommelse till en bestämd tidpunkt, exv att hon uppnår viss ålder (67?) eller i samband med deras bröllopsjubileum.

Men TH ser ut att ha uppfattat det hela som fientligt, eller helt enkelt inte gillat idén. Folk som i praktiken är beroende av honom ekonomiskt kan också ha ogillat tanken naturligtvis.

Hur låter det?
Citera
2020-05-01, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Hvis du vet hvem denne TF er så kanskje du kan innvie oss? Du kan jo sladde deler av navnet, slik vi pleier å gjøre her på FB så det ikke blir søkbart.

Tom F*ssd*l
Citera
2020-05-01, 11:52
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffrey.Beaumont
Tom F*ssd*l
Thank you
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera