Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Jag tänker att frågan SD ställde tidigt på morgonen till HD "ledig" inte är en fråga om hon har semester utan är en fråga om hon är "ledig" för en pratstund på ett eller annat forum när hon befinner sig på jobbet. Klart han visste om att hon jobbade! Pratstunden är säkert raderad av de båda men HD hade fått vetskap och därav avslöjandet för sin chef på morgonkvisten.
SD skulle ha semester men cyklade till jobbet ändå tidig morgon, stannade inte när han mötte en bekant till LW och berättade att sonen ringt och var orolig (dessutom hade han väl skickat ett sms till LW och skrivit att han också blivit orolig).
Jag tänker på mordredskapet... trots att jag är ganska trött på alla spekulationer om vad det kan vara.
Ett fälgkors lånat från jobbilen... kanske hade det under jackan och snabbt som attan lagt tillbaka i bilen innan någon annat dykt upp på jobbet? Ett fälgkors under jackan kanske förklarar varför han inte stannade och pratade med den gemensamma bekantingen.
Ja, jag förutsätter också att SD visste om H*anna var ledig eller inte den 15:e. Nu hävdar väl SD att frågan handlade om mysten, som J*ani frågade SD om strax innan.
Jag misstänker också att det kan ha handlat om annat.
Nu hade inte N*a ringt SD ännu när SD och HÅ träffades på morgonen på cyklarna.
Men hon kontaktade honom på messenger strax efter vid 7:00:20 och förklarade varför hennes hälsning blev så ansträngd och hon såg skärrad ut (ont i armen).
Istället för att meddela H*elena Å*ström om att han just hört från N*oa, så pratar han med HÅ om hur solen bländat honom och att de kan kramas nästa gång de ses istället.
Tre minuter senare, 07:03 kontaktar han L*ena via Telegram med "Helluuuu. N*oa ringde. Du ej hemma. Han var orolig. Jag med nu.
Efter dessa meddelanden forsätter han sin konversation mned HÅ som inget har hänt!
Varför säger han inget till HÅ när hon kontaktar honom? Han säger ju nu att han blir orolig. Hon är ju L*enas vän och dessutom reviewer. Hon är den som han verkligen skulle kunna få hjälp av på många plan!