2020-04-30, 21:49
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har ju redan sagt att han kan ha sökt LW i hennes hem efter försvinnandet - före NW
ringde ..och meddelar HD. Behövs inte en telefon alltid.

Om det nu skulle ligga till som du beskriver.... Är det inte lite märkligt att ingen av de fd makarna nämner detta?

Näää, de må eventuellt slippa ett juridiskt straff, men dom har med gemensamma krafter grävt ner sig helt o fullt i den värsta av dypölar och där lär dom bli kvar, så länge ingen av dom tar bladet från munnen.

De är kort och gott ena jävla kräk.

Eftersom dom läser tråden är det viktigt att tålmodigt låta dom förstå hur körda dom är.
Citera
2020-04-30, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Om det nu skulle ligga till som du beskriver.... Är det inte lite märkligt att ingen av de fd makarna nämner detta?

Näää, de må eventuellt slippa ett juridiskt straff, men dom har med gemensamma krafter grävt ner sig helt o fullt i den värsta av dypölar och där lär dom bli kvar, så länge ingen av dom tar bladet från munnen.

Eftersom dom läser tråden är det viktigt att tålmodigt låta dom förstå hur körda dom är.
Ja, det går inte att påtala för mycket. Jag tror världen har krympt betänkligt för den familijen. Jag tycker så jävla synd om barnen. Det kan inte vara lätt för dom i skolan nu. Jag hoppas de har stöd bland de vuxna i skolan. Men fäders gärningar droppar på barnen - så är det tyvärr. Vuxna begriper att man inte kan lägga skuld på barnen. Men andra barn begriper det inte.
Citera
2020-04-30, 22:00
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Naturligtvis inte alls snällt.
Men SD mördade Lena. Inte tvärtom. Eller tycker du att hennes drapor är ett godtagbart skäl för honom att mosa hennes ansikte och huvud?

Vad du inte begriper, trots att det har gått 2 år - är att han är en manipulativ jävel som raderar sina egna spår.
Nej det tycker jag verkligen inte borsett från att jag inte är övertygad om att han är GM. Fallet har klara indikationer att utvecklas till en rättsskandal ala' Thomas Quick light.

Det ska bli ruggigt intressant att läsa domskälen nästkommande Onsdag..
Citera
2020-05-01, 00:50
Medlem
Citat:

Vill inte uttala mig mer i skuldfrågan än jag redan gjort.

T ex angående HD. Det är ju fruktansvärt om man beskyller någon för mord som är oskyldig.
Då kan man börja mäta sig med den som råkar veta något men inte kan berätta, inte vill eller vågar.
Så för min del, avvaktar åtminstone till 6/5 och kanske längre än så.
Citera
2020-05-01, 06:28
Medlem
Citat:
Bara vetskapen av att Hanna anses ha alla förmågor som krävs för att jobba med det hon gör, samtidigt som hon så iögonfallande inget minns alternativt inte vill kommentera, är ju så talande för hur insyltad hon är.

Jag tror att Hannas strategi för att hantera nuvarande situation är att förtränga och förneka.
Dessa strategier har hon säkert fått slipa till fulländning från både uppväxt som äktenskap.

Stefan Davidsson, som den enorma narcissist han är, berörs inte på djupet av något.
Han har inte förmågan att känna med andra människor. Hans egen person är centrum i hans eget universum.
Är det så illa att barnen känner rädsla och oro inför honom, lär han bara se det som fördel och ett effektivt verktyg att styra och kontrollera.
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, det går inte att påtala för mycket. Jag tror världen har krympt betänkligt för den familijen. Jag tycker så jävla synd om barnen. Det kan inte vara lätt för dom i skolan nu. Jag hoppas de har stöd bland de vuxna i skolan. Men fäders gärningar droppar på barnen - så är det tyvärr. Vuxna begriper att man inte kan lägga skuld på barnen. Men andra barn begriper det inte.
Ja säkerligen är det strutsmetoden som gäller återigen men det kommer ju äta upp Hanna inifrån och vad ska Stefan göra när hon börjar bli deppig igen? Mördar han henne och barnen eller skaffar han en ny älskarinna bara? Undra om han fått några beundrarbrev därinne?

Kanske blir jobbigt sen när hon inser att de faktiskt bl.a. skyllt både storstädningen och vattenspridarprylen på barnen. De kunde verkligen inte hålla sig från att dra in dem i det här mordet. Och Hanna kunde inte ens förmå sig säga att strösselförhöret var stört. Måste ju strula till det i hennes huvud eller? Blir nog ingen ”världens bästa mamma-mugg” i julklapp..

Är det så illa att barnen känner rädsla och oro inför honom, lär han bara se det som fördel och ett effektivt verktyg att styra och kontrollera.

Högst troligt ja. Fy fan vilken mardröm.
Citera
2020-05-01, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
25/9 -19, FL till SD: "Maria Thor har berättat i förhör på morgonen vid halv åtta, åtta-tiden så har dom ett samtal Hanna och Maria.. Maria Thor uppger följande att Hanna säger såhär "vet du hon är borta, hon är försvunnen hon som Stefan haft en relation med.. hon var saknad ett av barnen
fyllde år otänkbart att hon inte skulle varit hemma då dom letade efter henne typiskt att det ska hända nu när vi ska åka utomlands, nu ska väl Stefan sitta och oroa sig för vart hon är hela resan" och sen på slutet av samtalet säger hon "jag hoppas hon är död"

Något borde hon känt till innan hon cyklade till jobbet, men vid den tidpunkten hade ingen kontaktat vare sig W eller SD.

N** ringer upp MGM 06.59 aktuella morgon direkt efter att ha fått numret av W, och säger att LW är försvunnen. Samtalet pågår en minut.
HD stämplar in 06.41 och börjar sitt arbetspass 06.45. Enligt HD tar det 20 minuter att cykla till jobbet, hon cyklar då hemifrån runt 06.20.

Vi utgår från att MT minns alldeles rätt i att HD berättat att LW var förvunnen och saknad i samband med födelsedagsfirande. Samt att tidpunkten för samtalet var 07.30-08.00 (MT har också en klar minnesbild av medicinvagnen).
11.06 meddelar MGM att LW är försvunnen. HD svarar med ett förvånat "oj". De fortsätter konversera via sms.
Låt säga att HD fått reda på försvinnandet via dotter W så förutsätter det att N** minns fel och har berättat till W om firande och att LW var borta.
I alla händelser blir HD meddelad mellan 07.00-07.30; via Telegram?

Vad är anledningen till att HD aldrig nämner att hon redan visste om LWs försvinnande? Istället låtsas hon bli förvånad.
Finns endast en förklaring till beteendet och det är att de har kommunicerat innan 07.30. Oavsett vilken kanal som använts så är det samtalet raderat.
Olika scenarion kan ha utspelats men faktum kvarstår: HD spelade ovetande när hon mottog sms 11.06 och framåt.

Jag tänker att frågan SD ställde tidigt på morgonen till HD "ledig" inte är en fråga om hon har semester utan är en fråga om hon är "ledig" för en pratstund på ett eller annat forum när hon befinner sig på jobbet. Klart han visste om att hon jobbade! Pratstunden är säkert raderad av de båda men HD hade fått vetskap och därav avslöjandet för sin chef på morgonkvisten.

SD skulle ha semester men cyklade till jobbet ändå tidig morgon, stannade inte när han mötte en bekant till LW och berättade att sonen ringt och var orolig (dessutom hade han väl skickat ett sms till LW och skrivit att han också blivit orolig).

Jag tänker på mordredskapet... trots att jag är ganska trött på alla spekulationer om vad det kan vara.
Ett fälgkors lånat från jobbilen... kanske hade det under jackan och snabbt som attan lagt tillbaka i bilen innan någon annat dykt upp på jobbet? Ett fälgkors under jackan kanske förklarar varför han inte stannade och pratade med den gemensamma bekantingen.
Citera
2020-05-01, 10:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag tänker att frågan SD ställde tidigt på morgonen till HD "ledig" inte är en fråga om hon har semester utan är en fråga om hon är "ledig" för en pratstund på ett eller annat forum när hon befinner sig på jobbet. Klart han visste om att hon jobbade! Pratstunden är säkert raderad av de båda men HD hade fått vetskap och därav avslöjandet för sin chef på morgonkvisten.

SD skulle ha semester men cyklade till jobbet ändå tidig morgon, stannade inte när han mötte en bekant till LW och berättade att sonen ringt och var orolig (dessutom hade han väl skickat ett sms till LW och skrivit att han också blivit orolig).

Jag tänker på mordredskapet... trots att jag är ganska trött på alla spekulationer om vad det kan vara.
Ett fälgkors lånat från jobbilen... kanske hade det under jackan och snabbt som attan lagt tillbaka i bilen innan någon annat dykt upp på jobbet? Ett fälgkors under jackan kanske förklarar varför han inte stannade och pratade med den gemensamma bekantingen.

Ja, jag förutsätter också att SD visste om H*anna var ledig eller inte den 15:e. Nu hävdar väl SD att frågan handlade om mysten, som J*ani frågade SD om strax innan.

Jag misstänker också att det kan ha handlat om annat.

Nu hade inte N*a ringt SD ännu när SD och HÅ träffades på morgonen på cyklarna.
Men hon kontaktade honom på messenger strax efter vid 7:00:20 och förklarade varför hennes hälsning blev så ansträngd och hon såg skärrad ut (ont i armen).

Istället för att meddela H*elena Å*ström om att han just hört från N*oa, så pratar han med HÅ om hur solen bländat honom och att de kan kramas nästa gång de ses istället.

Tre minuter senare, 07:03 kontaktar han L*ena via Telegram med "Helluuuu. N*oa ringde. Du ej hemma. Han var orolig. Jag med nu.

Efter dessa meddelanden forsätter han sin konversation mned HÅ som inget har hänt!

Varför säger han inget till HÅ när hon kontaktar honom? Han säger ju nu att han blir orolig. Hon är ju L*enas vän och dessutom reviewer. Hon är den som han verkligen skulle kunna få hjälp av på många plan!
Citera
2020-05-01, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag förutsätter också att SD visste om H*anna var ledig eller inte den 15:e. Nu hävdar väl SD att frågan handlade om mysten, som J*ani frågade SD om strax innan.

Men hon kontaktade honom på messenger strax efter vid 7:00:20 och förklarade varför hennes hälsning blev så ansträngd och hon såg skärrad ut (ont i armen).

Istället för att meddela H*elena Å*ström om att han just hört från N*oa, så pratar han med HÅ om hur solen bländat honom och att de kan kramas nästa gång de ses istället.

Tre minuter senare, 07:03 kontaktar han L*ena via Telegram med "Helluuuu. N*oa ringde. Du ej hemma. Han var orolig. Jag med nu.

Efter dessa meddelanden forsätter han sin konversation mned HÅ som inget har hänt!

Varför säger han inget till HÅ när hon kontaktar honom? Han säger ju nu att han blir orolig. Hon är ju L*enas vän och dessutom reviewer. Hon är den som han verkligen skulle kunna få hjälp av på många plan!

Allt verkar så konstigt att inte något blir troligt!

Onekligen var det (minut)körigt där på morgonen för SD... skriva "ledig" till HD när de skulle åka på semester några timmar senare, nja...han visste så klart att HD inte hade semester.
Mycket är nog suddat i deras konversationer natt/tidig morgon, både före och efter "ledig".
Hoppas att det går att få fram/utreda vad tiden lider.

Undrar varför han tog sig till jobbet överhuvudtaget när han hade semester beviljad?

Ps Trevligt att se Dig "på benen" tidig förmiddag" Ds
Citera
2020-05-01, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

SD var nog rädd att HÅ skulle kunnat leta på rätt ställe. Vi har ju uppgift om att LW planerade en cache på BP och att HÅ som reviewer fått denna info.

Måste vara mycket påfrestande för personer runt LW att hon hittades så sent. Det är säkert flera som tänkt " varför letade jag inte på xxxxx" .

Och jag vill också önska krya, och säga att det är gott att se dig i tråden igen.
Citera
2020-05-01, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
SD var nog rädd att HÅ skulle kunnat leta på rätt ställe. Vi har ju uppgift om att LW planerade en cache på BP och att HÅ som reviewer fått denna info.

Måste vara mycket påfrestande för personer runt LW att hon hittades så sent. Det är säkert flera som tänkt " varför letade jag inte på xxxxx" .

Och jag vill också önska krya, och säga att det är gott att se dig i tråden igen.
Låter som den rimligaste förklaringen.
Citera
2020-05-01, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020

Nu verkar det vara så att SD inte fått sitt samtal från LW:s son vid tiden han cyklade till jobbet och mötte HÅ (diffade några minuter).

Varför hade SD så brådis till jobbet... hade han något med sig som han ville bli av med så fort som möjligt innan det började samlas för mycket folk på arbetsplatsen (och som sagt... han hade semesterdag beviljad).

Ps Kom på att jag tänkte lite fel... frågan kvarstår så klart varför SD inte sa något (vid deras sms-kontakt). Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-05-01 kl. 11:43.
Citera
2020-05-01, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Intressant det där med ”Ledig”. Jag har som du tolkat det som ”Kan du prata/kommunicera just nu?” och att de har använt kanal där konversationen inte syns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in