Citat:
Ursprungligen postat av
indonswe
Jag är förmodligen en av få som är rädd eller åtminstone vågar erkänna det men jag förstår inte vad man ska göra när skolan mejlar om skolplikt? Min dotter som är yngre håller jag hemma från förskolan, jag handlar mestadels med ffp2 mask, mailade FHM i Januari och bönföll de att stänga ner samhället, investerade en del i ett karantänsrum i huset, har gått ner 7 kilo sen januari, inte arbetat med mitt programmeringsprojekt sen januari pga att tankarna kommer tillbaka på pandemin kontinuerligt, vaknar och kör direkt c d och zink, lyfter lite vikter, kall o varm dusch, quarcetin var 3e dag, mycket vatten, mer kosttillskott på kvällen, ingefära, vitlök, multivitamin mm. Nu är viruset i min lilla by och jag fattar inte hur jag kunna få min familj och mig själv att undvika det. Folkhälsomyndigheten har inte förklarat det så jag förstår iallafall. Möjligtvis att jag skulle omyndigförklaras för att jag inte vill bli smittad av ett biologiskt vapen men knappast för att inte klarar skydda mig och min familj då regeringen genom att inte stänga saker gör det enligt min mening omöjligt om man inte vill bryta mot lagar. Det är många som säger att det är bara att skydda sig om man är rädd men nu vill jag veta hur?
Det är lätt om du verkligen, verkligen vill. Du har redan gjort så mycket och förstå nu att du inte kan kontrollera allt.
Det går inte!
Du bankar ditt huvud i väggen och vill banka mer. Du har gjort ditt så vänta nu med spänning på resultatet och gör något monotont för att få ut din sprudlande energi.
Efter sista reken om 10 m avstånd till flåsande motionärer väljer jag nu en annan promenad. Vad väljer du för att lätta på dina mentala krav? Start snart ok och inga mer ursäkter!