2020-04-30, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Vad snackar du om? 8 april, 15april och 16 april är de enda dagar vi haft hittills med över 100 döda. Och det var i hela Sverige.

Sluta svamla...allt är svammel... Vi har haft 130 döda per dygn,
Citera
2020-04-30, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Det dör ju Bergamo/Cromenese varje dag sen 10 dar bakåt...

Har du nåt att säga emot detta.?

Vet inte om jag missuppfattade sig men jag menar på att sannolikheten för gemene man i Sverige att smittas och dö av Covid19 inte rättfärdigar ett konstaterande av att vi i "svenskar ligger dåligt till" när det kommer till sannolikheten att få sjukdomen eller för all del dö av den. Den är fortsatt extremt låg i samtliga delar av världen, även i Bergamo och Stockholm. Var mer det jag reagerade på.
Citera
2020-04-30, 20:13
Medlem
Citat:
Sluta svamla...allt är svammel... Vi har haft 130 döda per dygn,

Näe
Citera
2020-04-30, 20:14
Medlem
Citat:
Ok, det dör kring hundra pers i Covid varje dygn.....

Det är väldigt illa.
Men jag begriper inte ”er”.
Ena stunden säger ni att detta virus är jättefarligt, i nästa stund är ni förbannade för att folk dör.
Bestäm er, är det farligt så dör folk.
Och Sverige har valt vägen att ta dödsfall i början och säkerställa att inte kommande generation. Ska drabbas extremt hårt.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast smittspridningen kommer sätta fart igen när ni öppnar upp. Det håller du väl med om? Skall ni stänga ned igen då?

Det är den stora 10.000 kronors frågan.., jag vet inte vad framtiden bär.

Skulle ha vart lättare, om samtliga nordiska länder haft en enhetlig strategi. Nu tror jag att vi inte kommer så mycket längre i vår diskussion, det kommer att bli "rundgång" i längden.

När det är sagt så ett "tack" till dig, för att ni lyssnade på mig. Ta hand om dina nära trazke.

Mvh/Snapcount !
Citera
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Nej det dör inte så många varje dag i Mälardalen.
Det dör mindre än 100 personer per dag i hela Sverige, detta i en sjukdom.
Inte i dödsläger som i nazityskland.

Jaha, här gör vi skillnad på folk och folk. Riktigt nazistiskt. Är det för att det är ”mindre antal” som du och Tegnell dödar som gör att det känns ok att utplåna gamla och svaga element?

Liksom gamla skall tycka det är okej att den organiserade dödshjälpen sker på ett äldreboende och inte ett vad du kallar ”dödsläger”?
Citera
2020-04-30, 20:15
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Om något år ska det bli underbart att luta sig tillbaka och dricka grogg medans man läser i någon tidning eller ser en dokumentär om pandemin och tänker tillbaka på dessa "lock down" idioter och vad de själva valde att göra med sin ekonomi.

Nej det kommer tyvärr inte att finnas utrymme för skadeglädje eftersom alla länder handlar med alla länder, alla besöker alla länder. Varenda ett land som kommer att få en direkt djupare recession än Sverige kommer ändå att drabba Sverige indirekt då givetvis deras köpkraft försvagas drastiskt. Alla länder måste öppna upp igår helst om inte en fullständig global kollaps ska stå för dörren.
Citera
2020-04-30, 20:15
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Visst, i teorin hade det varit möjligt men det hade också betytt omfördelning av resurser som i sin tur hade lett till fler sjuka/döda i någon annan grupp. Det finns inte oändligt med tester och resurser vilket många verkar tro.

Har ej sagt det finns oändligt med tester. Även vi hade kunnat beställa tester tidigt och i större omfattning. Sydkoreas beslutade väl tidigt att vårdanställda och lärare skulle testas (när eller innan Sydkorea och Italien kallades coronas två nya epicentrum utanför Kina). Tester inte så dyra jämfört nyttan. Efterfrågan ökar produktion så priser pressas. Har vi ens börjat? I Sverige arbetar smittad vårdpersonal utan symptom.
Citera
2020-04-30, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Jaha, här gör vi skillnad på folk och folk. Riktigt nazistiskt. Är det för att det är ”mindre antal” som du och Tegnell dödar som gör att det känns ok att utplåna gamla och svaga element?
https://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_law
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Nej det dör inte så många varje dag i Mälardalen.
Det dör mindre än 100 personer per dag i hela Sverige, detta i en sjukdom.
Inte i dödsläger som i nazityskland.
Det är tyvärr fel. 240 dör om dagen. Varje dag. Året om.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Att uppnå flockimmunitet genom allmän nedsmittning känns vansinningt. Fan - kör lockdown till vi har vaccin. Att tillåta död av tiotusentals personer känns helt sjukt.

Jag är förbluffad över att folk har så dåligt tålamod. Mentaliteten är helt sjuk. Snart har vi två Estoniakatastrofer i veckan...
Citera
2020-04-30, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är den stora 10.000 kronors frågan.., jag vet inte vad framtiden bär.

Skulle ha vart lättare, om samtliga nordiska länder haft en enhetlig strategi. Nu tror jag att vi inte kommer så mycket längre i vår diskussion, det kommer att bli "rundgång" i längden.

När det är sagt så ett "tack" till dig, för att ni lyssnade på mig. Ta hand om dina nära trazke.

Mvh/Snapcount !

Det blir oftast så. Dom flesta har sina idéer om vad som är bäst och dessa är svåra att rucka på.
Det får du också göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in