Citat:
Ursprungligen postat av
CutsLikeAKnife
Jag har stor respekt för allas åsikter även om det ibland kan tända till. Jag tycker att varenda människa skall kunna säga "jag tycker" utan att känna sig obekväm. Samtidigt så får också min medmänniska också säga "jag tycker" och en schysst diskussion kan uppstå. Ingen har fel (utom faktafel ibland) här på flashback när det gäller en åsikt om vem man vill se i en final.
Jag ville se Glasman som vinnare av BB2020 initialt. Men eftersom jag är som jag är så fastnade jag i fällan och kan inte längre vara utan skiten. Jag är mot min vilja fast. Jag tror att många känner likadant efter 80 dagar och skulle Mergim röstas ut ser jag det som stor risk att hans följare, liksom jag, också fastnat i programmet och följer det fullt ut nu när det är så nära final och inte många dagar kvar. Hade Glasman rasat ut efter två veckor finns en risk att jag inte hade blivit så fängslad av BB. Jag gillar dock konceptet och jag hade nog ändå följt BB vidare.
När nu Glasman försvann föll mitt val på Sami, trots att jag inte alls gillade honom i början. Men under tiden fick jag sympatier för killen. En stark person som umgås med en person han gillar. Han har inga fördomar, han umgås med alla etniciteter. Detta efter hans tidigare åsikter som var åt helvete. Alla människor kan förändras och alla förändras. Jag ser på mig själv bara hur jag var i 20 års åldern och nu. Mergim kommer också att förändras det är jag övertygad om, även om jag inte gillar honom just nu så är han säkert annorlunda om 10 år. Bättre eller sämre? Det vet jag inte men han får mer erfarenhet av livet.
Med utgångspunkt av ovan tror jag inte att en följare av Mergim kommer att tappa lusten av att titta på programmet när det är så lite tid kvar. Du kanske har rätt eller jag kanske har det eller så ligger vi mittemellan. Själv tror jag att Mergims följare hoppar på Lennietåget och blir en väldigt stark röst som jag helst vill undvika. Jag vill alltså inte chansa. Ingen tycker något om dig, jag ser bara ett namn och trevliga och intressanta kommenterer jag kan även lära av. Jag brukar resonera som Nitsche - även om jag ogillar min fiende så har han kanske något jag kan ta med mig och bli klokare. (Jag säger inte att du är min fiende).
Om det är en röst på att man skall lägga på att få ut lägger jag den på *trumvirvel* FRIDA.
Börjar med andra stycket och där väljer jag att kommentera just detta att man kan ändra sig om vem man gillar om den ena åker ut och ju längre man ser på programmet, vilket kanske gäller även mergim och lennie följare. De är nog inte sämre än dig och mig och kan ändra sig, så det ser jag inte som ngt som är skrivet i sten.
Vad gäller 3:e stycket så känner jag i alla fall att man ska rösta lite på den som är som den är inom en realistisk period i förhållande till när programmet sänds.. Om Mergim är superbra som människa om 10 år kan ingen veta, men jag vet hur han var när programmet började och hur han varit till nu och grundar mina åsikter och min röstning just av den anledningen. Gillar man Lennie bör man separera på honom och mergim för Lennie kommer inte till sin rätt och har inte fått en chans då han först hade både Amilia och Mergim på sig hela tiden och nu Mergim och till viss del Frida. Han är rädd hela tiden att Mergim ska flippa ur och i klassrummet häromdagen kom ett sånt exempel fram igen där Mergim blev sur och trodde ngt som inte stämde och det är fruktansvärt fult att låta Lennie ta denna behandling om och om igen och Lennie sen ber om ursäkt för ngt han inte gjort. Sen får han ingen ursäkt tillbaka. Det är aldrig ens fel att två träter..
Hur som helst så tar jag det inte personligt och jag är inte sämre än att jag kan ändra mig i mångt och mycket om jag bara får tillräckligt med saklig info och det har jag gjort nu två gånger just här angående röstandet, men inte denna gång tyvärr. Känner väldigt starkt att Mergim inte ska med till final så är det bara. Hindrar det Sami till att vinna, ja, då är han ju ingen vinnare.. Kan inte spekulera om hur rösterna läggs den dagen. Det är nu som gäller och Mergim kom nog upp på tavlan för att Sami hade 3 röster vilket jag inte vågar hoppas på händer nästa vecka igen.