2020-04-30, 23:48
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Berätta mer! Lite taskigt att säga sådär.

Ja, alltså, jag sitter inte på några statshemligheter förstås men bolag som...

Millicom
IAR systems
Bonava
Traton

...är ganska nära deras respektive bottnar i mars och kommer nog gå upp ordentligt på lite sikt.

Citat:
Personligen ser jag bara marknaden gå som en luftpump, vissa höjs medan andra sänks lika mycket.

Då tittar du inte tillräckligt noga. Det räcker med att snegla mot index för att konstatera att du har fel. Och i tider som dessa ska man slå index.
Citera
2020-05-01, 00:00
Medlem
Glossuss avatar
28,6% upp sedan årsskiftet, trots virusmiffot.
Nån som klår det?
Citera
2020-05-01, 00:11
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Nån som klår det?

Det är ju väldigt bra. Sålde du innan värsta kraschen? Köpte du på botten? Är du likvid eller fullinvesterad?
Citera
2020-05-01, 00:22
Medlem
Fastighetsbranschen ser fortfarande intressant ut ur ett fyndperspektiv där kurserna är väldigt låga just nu fortfarande, vissa mer än andra. Går ju också få olika typer av risk där också beroende på vad för typ av fastigheter företagen har i portföljen.
Citera
2020-05-01, 00:39
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Det är ju väldigt bra. Sålde du innan värsta kraschen? Köpte du på botten? Är du likvid eller fullinvesterad?

Sålde det mesta med skaplig timing och har köpt på mig i dippen. Inte det heller med optimal timing...
Man kan väl säga att jag har haft flyt i att satsa på "rätt" bolag. Swedish Match, Elkem och Lundin Gold.

Sen har jag lyckats väl med trading i dippen. Scandic, Mekonomen, Atlas Copco för att nämna några.
Senast redigerad av Glossus 2020-05-01 kl. 00:52.
Citera
2020-05-01, 00:58
Medlem
Glossuss avatar
Skulle vara kul att höra hur den ohyggligt fördömande medelmåttan Som-Nam-Na har lyckats med sina investeringar..

Ring mig..
Citera
2020-05-01, 01:01
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Den här tråden vill jag specefikt ska handla om när ni tycker att börsen generellt eller enskillda bolag blivit så billiga att det är läge att gå in:

A för längre sikt +6 månader
B swingtrade

Kort och gott är frågan;

När ni köper vad och med vilken horisont?

Jag vet att det finns andra trådar om corona och börsen men jag inbillar mig att många ser den uppkommna situationen som ett bra läge och att det är motiverat att ha en tråd helt vigd till att diskutera tidpunkt.
Avanza global 10 maj
Citera
2020-05-01, 10:11
Medlem
Oljan upp och index ner!
Vad kan man dra för växlar av det?

Jag har köpt lite spekulationer i shale i USA. Enorm risk och inget jag rekommenderar någon att göra.
Citera
2020-05-01, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Oljan upp och index ner!
Vad kan man dra för växlar av det?

Jag har köpt lite spekulationer i shale i USA. Enorm risk och inget jag rekommenderar någon att göra.
Precis som jag då =)
https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/1076696/bear-olja-x10-von26

Gick in med 35k, är värt 800 kr nu men jag hoppas fortfarande på att terminskontrakten för wti oljan i juni månad skall ner till 5-7 dollar om någon vecka eller två. Kan man hoppas..
Citera
2020-05-01, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Nån som klår det?

Nej, jag kämpar med nollan, haha...

Sålde ju inget när det rasade.
Citera
2020-05-01, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Jobbar på en oljeplattform.
Okej Grattis..
Fast nu verkar branschen osäker har du sett nåt?
Citera
2020-05-01, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Okej Grattis..
Fast nu verkar branschen osäker har du sett nåt?
Ingen sparkad ännu på min firma men flera är permitterade med (lägre lön), själv har jag jobbet kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in