Citat:
Ursprungligen postat av
HG
Naturligtvis så kommer ingen att bli åtal eller dömd för denna katastrof. Politiker och tjänstemän blir aldrig åtalade för sina beslut. Läs bara följande hur Tegnell förklarar dödsfallen på äldreboenden och ingen skyddsutrustning:
Borde ni inte ha rekommenderat att all personal skulle ha skyddsutrustning?
"– Det är ingen okomplicerad fråga. Det är viktigt att man har en bra basal hygien, en välutbildad personal, en personal som kan stanna hemma när man är sjuk. Det finns många olika aspekter och det är hela paketet som ska slå i äldreboendet, inte bara biten som handlar om skyddsutrustning. Den måste vara adekvat för deras arbete. Man löser ingen komplex fråga genom att peka på ena många åtgärder, säger Tegnell."
Det är så svajigt att han aldrig kan ställas till svars. Duktig är mannen dock på att hela tiden komma undan med olika förklaringar.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/kraftig-okning-av-dodsfall-nar-aldreboenden-raknas-in/
Eftersom jag tror på lag och ordning, så är det min förhoppning att så sker.
Som jag nämnde: vad är alternativet?
Vi standardsvenskar kommer inte att gå utanför lagen, men jag kan
utan vidare se klaner med våldskapital drabbade av Coronadöd se andra lösningar om lagen inte klarar sin uppgift.
Det är ingen lösning för Sverige, därför behövs coronatribunalen
Jag menar, jag ser ju svinens manipulation och undanflykter i presskonferenserna.
Det ska dom få stå till svars för!