2020-04-30, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
Finns det någon här som är juridiskt kunnig som kan säga mig om det är möjligt att polisanmäla den här regeringen för FRAMKALLANDE AV FARA FÖR ANNAN?

Jag skulle nämligen vilja göra det. Jag tror även att det är fler som kommer att tänka den tanken innan detta är över eller efter detta är över..
Corona-tribunalen kommer.
Vad är alternativet?.
Brottsrubriceringen blir mycket allvarligare än den du föreslår, för många ansvariga, hoppas jag.

Vi ska trycka ner "alla måste ta ansvar" så hårt i deras strupar så de förstår innebörden i sin godhetssignalering.
Dessa svin.
Citera
2020-04-30, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Om nån börjar skjuta människor på en biograf, så väntar man inte tills han har skjutit färdigt, och avvaktar vad som händer sen. Man stoppar skytten. Eller så dör ej jäkla massa människor.

Sånt totalt nonsens, den här tron, att man måste vänta tills alla är döda, för att kunna utvärdera en misslyckad strategi.

Om vi tar en liknelse till.

Vad tycker du att ett fotbollslag som ligger under med 9-0 innan första halvek ens är halvvägs klar?
Går inte diskutera med dig...
Men kolla vilka har dött?
Vi har gjort bort oss med att få in smittan på äldreboenden det kan Jag hålla med om men det hade vi fått in även med ett stängt Sverige, eller tycker du vi skulle skita i dom äldre och låta dom svälta??
Kolla statestik på ålder så set du majoriteten är <70
Citera
2020-04-30, 22:53
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Argumentet håller inte för en faktagranskning. Sverige är glesbefolkat (jämfört med de andra i listan) även när man räknar bort obefolkad vildmark.

Se kolumnen "Built-up density". Sveriges justerade siffra går visserligen från 21 till 84, men det är ändå inte i närheten av de andra, t.ex. Holland 546.

https://images.theconversation.com/files/202439/original/file-20180118-158516-tnqwih.png

Så att Frankrike har gått från 17 tusen smittade på en dag för 3 veckor sedan, till 700 på en dag nu, det beror inte på att de haft karantän under de tre veckorna utan på att de radikalt minskat antalet tester?

Kanske Frankrike gör som Sverige och bara låter folk dö med hjälp av en liten morfinspruta?
Citera
2020-04-30, 22:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Du saknar vett och arbete
detta är en tragiskt sjukdom svar ja.....
Men vi har ändo hanterat den bra, tyvärr fått in den på äldreboenden samt missat informera invandrare på deras språk i förorter som gjort att vi fått en bomb av smittade lite för fort...
Skulle vi låst in oss menar du?
Du får leta o läsa mina tidigare inlägg och både bedömma mitt "vett". Arbete har jag så det blir över... och att se mina förslag på vad ci skulle ha gjort..
Citera
2020-04-30, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Vad är alternativet?.
Brottsrubriceringen blir mycket allvarligare än den du föreslår, för många ansvariga, hoppas jag.

Vi ska trycka ner "alla måste ta ansvar" så hårt i deras strupar så de förstår innebörden i sin godhetssignalering.
Dessa svin.

”Vi”, det är alltså ett dussintals tokstollar på Flashback.
Känns glasklart att ni lyckas ta detta till Haag....🤔🤔🤔
Citera
2020-04-30, 22:55
Medlem
Har vi pondus att acceptera att vår sjukvård är överbelastad och skicka patienter som behöver intensivvård men inte kan få i Sverige till Norge?
Citera
2020-04-30, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
”Vi”, det är alltså ett dussintals tokstollar på Flashback.
Känns glasklart att ni lyckas ta detta till Haag....🤔🤔🤔
Jaha, du trodde "trycka ner i deras strupar" betyder att vi ser till att ta det till Haag.
Citera
2020-04-30, 22:58
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Vad är alternativet?.

Dessa svin.

Naturligtvis så kommer ingen att bli åtal eller dömd för denna katastrof. Politiker och tjänstemän blir aldrig åtalade för sina beslut. Läs bara följande hur Tegnell förklarar dödsfallen på äldreboenden och ingen skyddsutrustning:

Borde ni inte ha rekommenderat att all personal skulle ha skyddsutrustning?

"– Det är ingen okomplicerad fråga. Det är viktigt att man har en bra basal hygien, en välutbildad personal, en personal som kan stanna hemma när man är sjuk. Det finns många olika aspekter och det är hela paketet som ska slå i äldreboendet, inte bara biten som handlar om skyddsutrustning. Den måste vara adekvat för deras arbete. Man löser ingen komplex fråga genom att peka på ena många åtgärder, säger Tegnell."

Det är så svajigt att han aldrig kan ställas till svars. Duktig är mannen dock på att hela tiden komma undan med olika förklaringar.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/kraftig-okning-av-dodsfall-nar-aldreboenden-raknas-in/
Citera
2020-04-30, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Har vi pondus att acceptera att vår sjukvård är överbelastad och skicka patienter som behöver intensivvård men inte kan få i Sverige till Norge?

Flaggar Sverige efter support kommer samtliga grannländer att hjälpa Sverige. Frågan är bara om Sverige kommer att be om hjälp då detta är ett underbetyg för det egna bedömningen av konsekvensen av c19.
Citera
2020-04-30, 22:59
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry

Tror faktiskt inte Norge vill ha svenska patienter i dagsläget. Tydligen har NKS försökt hitta Ecmo-platser i Europa men det är fullt och samtidigt vill väl ingen få in en totalt smittad svensk på sina avdelningar.
Citera
2020-04-30, 23:00
Medlem
Ursprungligen postat av djingiskahn
Finns det någon här som är juridiskt kunnig som kan säga mig om det är möjligt att polisanmäla den här regeringen för FRAMKALLANDE AV FARA FÖR ANNAN?
Jag skulle nämligen vilja göra det. Jag tror även att det är fler som kommer att tänka den tanken innan detta är över eller efter detta är över..
Den här samhällskrisen lyfter många viktiga poänger, framför allt kanske hur INDIVIDEN - ju- är ansvarig för alla sina handlingar (och icke-handlande / underlåtenheter). Det tycks ha skett ett uppvaknande eller i vart fall fundering...att en själv också bär ett ansvar...OOOHHHHHH,..........(jobbigt, om en inte tänkt en helt egen tanke förr)

"Vem kan JAG polisanmäla" -> fundera istället på DIN ROLL I SAMHÄLLET. Hur kan Du bidra? Till minskad smittspridning? Till så få döda som möjligt?
Citera
2020-04-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Naturligtvis så kommer ingen att bli åtal eller dömd för denna katastrof. Politiker och tjänstemän blir aldrig åtalade för sina beslut. Läs bara följande hur Tegnell förklarar dödsfallen på äldreboenden och ingen skyddsutrustning:

Borde ni inte ha rekommenderat att all personal skulle ha skyddsutrustning?

"– Det är ingen okomplicerad fråga. Det är viktigt att man har en bra basal hygien, en välutbildad personal, en personal som kan stanna hemma när man är sjuk. Det finns många olika aspekter och det är hela paketet som ska slå i äldreboendet, inte bara biten som handlar om skyddsutrustning. Den måste vara adekvat för deras arbete. Man löser ingen komplex fråga genom att peka på ena många åtgärder, säger Tegnell."

Det är så svajigt att han aldrig kan ställas till svars. Duktig är mannen dock på att hela tiden komma undan med olika förklaringar.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/kraftig-okning-av-dodsfall-nar-aldreboenden-raknas-in/
Eftersom jag tror på lag och ordning, så är det min förhoppning att så sker.
Som jag nämnde: vad är alternativet?

Vi standardsvenskar kommer inte att gå utanför lagen, men jag kan utan vidare se klaner med våldskapital drabbade av Coronadöd se andra lösningar om lagen inte klarar sin uppgift.
Det är ingen lösning för Sverige, därför behövs coronatribunalen
Jag menar, jag ser ju svinens manipulation och undanflykter i presskonferenserna.
Det ska dom få stå till svars för!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in