2020-04-30, 22:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Ser barna nå står frem og forsvarer faren. Hvor har de vært i 18 mnd tro? Ingen av de har stått frem og bedt for sin mor, men nå er de plutselig på banen.

Var AEH den fantastiske moren og bestemoren tro, hva får de til og stå frem for gjerrigknarken men bry seg lite om moren.

Nå er det vel dokumentert at AEH levde i et turbulent ekteskap, hva som gjør at hun har klart og holde ut så lenge er uvisst, men hun tilhører generasjonen som venter med å skille seg til barna er voksne
Det er lite som tyder på at hun var en slem mor og bestemor.
Kjenner jeg blir oppgitt når barna stiller opp for faren, men ikke sin egen mor som har ofret seg for familien.Hvis de hadde trodd på denne kidnapping historien kunne de jo stått frem og tryglet kidnapperne. Men nei det var åpenbart ikke aktuelt. I 18 mnd. har de forholdt seg tause selv om de trolig kunne bidratt med noe, men når faren blir fengslet kommer det plutselig noe fra de.

Det vi vet er at TH var sykelig opptatt av å se sin formue vokse, så sykelig at han ikke unne sin kone noe som helst.
Synes barna dette er (var) greit? At mor muligens måtte true seg ut av et ekteskap med en mann hun hadde vært gift med i nesten 50 år. At barna ikke unte sin mor litt lykke og penger til å klare seg de siste årene av sitt liv. Det er utrolig trist og veldig provoserende.

Hun har levd hele livet med en gjerrigknark, dessverre vet jeg noe om dette, selv om vedkommende ikke lever lengre. Jeg vet altså noe om hvordan menn som TH tenker, de bryr seg kun om penger derfor er hustruene heller ikke redd for at de skal forlate de for muligheten til å finne en ny kvinne som ikke krever noe som helst er liten.

AEH var sikkert en slik hustru. Noe av det som har kommet frem de siste dagene ( ektepakt som ikke ble endret etter 1993) tyder på at AEH var en kuet kvinne noe som jeg også vet fra mitt tilfelle.

Det er trist å lese at barna forsvarer sin far til tross for at de godt må ha visst hvordan moren hadde det i ekteskapet. Og vi hørte ikke et ord fra de mens mor var savnet.

Hele historien er utrolig trist uansett utfall. Med sånne barn ville det ikke forundre meg om hun faktisk har forsvunnet frivillig og mottatt disse 10 mill selv.

Det er vel ikke sannsynlig ,men jeg ville ikke bebreide henne med en sånn drittsekk til ektefelle og så svikefulle barn.
Skam dere, la politiet gjøre jobben sin, hvis deres far er uskyldig har han lite å frykte men hvor var dere barn når deres mor forsvant.

Ingen som gidder å høre på dere. AEH fortjente ikke en slik skjebne etter å hatt seg av barn, barnebarn og hus og hjem i nesten 50 år
Skal dere forsvare deres far, så må dere også kunne stå frem og etterlyse deres mor.

Beklager mitt utbrudd, men ble veldig provosert av dette. Og skjønner ikke barna at det er takket være sin mor at faren har kunnet tjene alle disse pengene. Uten en hustru som har tatt seg av barn og hus hadde han jo ikke hatt disse mulighetene.

Jag instämmer helt med dig!

Men de tänker nog pragmatiskt - att det är bäst att hålla sig väl med pappsen av ekonomiska skäl. Att försäkra honom om sin lojalitet så att de får ärva (dvs mer än bara bröstarvingebite (såvida lagen ser liknande ut i Norge) Barnen är kanske alltför präglade av pengars betydelse.
Citera
2020-04-30, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg husker også en haug med sand ved siden av garasjen. Haugen var der fremdeles 9. januar 2019, jeg mener det var fotografier av politimenn som undersøkte sandhaugen. Tror det lå noe som lignet belegningsstein, muligens av samme type som på gårdsplassen, på toppen av sandhaugen.

Finner ikke noe om det, send gjerne link hvis du/dere finner
Citera
2020-04-30, 22:39
Medlem
Hvis det finnes en medhjelper som vet hvor levningene av AE er skjult (feks i en bygning), kan denne personen eventuelt finne på å ødelegge beviset (AEs DNA) ved å lage en brann i den eventuelle bygningen der levningene av AE er skjult.

Bør politiet av den grunn være obs på branner i tiden f.o.m da TH ble pågrepet (med tanke på det jeg skrev)?

Angående søk etter AE var det noen i diskusjonen som foreslo Nittedal (om jeg husker rett). Jeg leste om en brann i rb.no.
Citera
2020-04-30, 22:41
Medlem
Citat:
Håndverkerne skal ha malt fasaden og muligens vinduer, og fikset taket.

Kan hende Tom Hagen har hatt såkalte Do-It-Yourself-arbeider på gang. Et 30 til 40 år gammelt hus kan ha feks setningsskader i grunnmur og kjeller som må utbedres.

Men jeg tror ikke politiet river slår opp golv eller slår ned vegger, uten at de først har indikasjoner på at de kan finne noe. De undersøker støpte strukturer med ultralyd og røntgen. Også georadar kan vise om det er ujevnheter i betong- og murstrukturer.

Men, om de gjør mistenkelige funn under undersøkelsene, må de rive for å sjekke om det faktisk finnes noe der. Det kan være andre årsaker til ujevnheter enn skjulte lik.

Heldigvis.
Såg att polis hade dunkar med en klar vätska de bar in i huset, kan vara distilerat vatten som de hällde i drenering eller avlopp som likhundar fick make på. Likaså att en poliskvinna dränkte dukar lemnol som hon sedan ba bort någon stans. Går att provborra och låta hundar markera eller luminola för att se om det finns något. Spekulation från mig.
Citera
2020-04-30, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffrey.Beaumont
Er det «vann fra Sloraveien» det står på kannen i bagasjerommet på bilen til politiet? Bildet nederst i artikkelen.

https://www.nettavisen.no/nyheter/mann-i-tom-hagens-naere-krets-etterforskes-som-mulig-medvirker/3423961120.html

Ser sånn ut, hva er nederste ordet? Ser ut som det starter på U. Vann Sloraveien ute..?
Citera
2020-04-30, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffrey.Beaumont
Er det «vann fra Sloraveien» det står på kannen i bagasjerommet på bilen til politiet? Bildet nederst i artikkelen.

https://www.nettavisen.no/nyheter/mann-i-tom-hagens-naere-krets-etterforskes-som-mulig-medvirker/3423961120.html
Ser ar det står:
VA (og muligens en N)
SLOR
(+ muligens et 4-tall)
Citera
2020-04-30, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Det du sikter til er Gunnar Tjomlids forklaring på hvordan Winger har funnet folk. Tjomlid har vinklet, vridd og tatt ting ut av sin sammenheng. Bl.a har han framstilt det som at Winger satt å ventet til at politiet var nesten ferdig med å søke i et stort område, og når de var nesten ferdig, så dro han i full fart inn i det lille området som politiet ikke hadde leitet i, og fant liket. Hallo, ingen kunne jo vite om denne mannen lå innenfor disse søkeområdene i det hele tatt. Og hvordan vet liksom Tjomlid om at Winger satt å fulgte med på hvor de hadde søkt og ikke? Hadde Winger fortalt dette? Winger sa vel heller ikke at det var han som fant han, det var det media som sa. Winger hadde laget en sirkel, og øksa ble funnet innenfor denne sirkelen, og mannen ble funnet rett utenfor. Du får tolke det som du vil om Winger har ledet letemannskapene dit. Tror nesten du må se videoopptakene som er gjordt rundt Winger i disse sakene, og ikke sluke rått det som skeptikere kommer med.
Tjomlid er berettiget i sin kritikk, og forklaringene hans følger fakta i saken nøye. Det stemmer som Tjomlid sier at Winger foreslo et område som enda ikke var søkt av, men som var planlagt avsøkt alt. At vedkommende ikke ble funnet slik Winger sa støtter jo bare opp under dette. At Winger kastet seg på dette området fordi han visste at det snart ville bli avsøkt og så diktet opp en historie om hvor kroppen befant seg, en historie som ikke stemte, er helt i tråd med sakens faktainformasjon.

Citat:
Skeptikere vil nekte på at klarsynthet finnes, uansett hvor gode bevis som blir lagt fram. Samme som med skeptikeren Didrik Søderlind. Dette er samme type folk som nekter for at gjenferd finnes. Tjomlid ble spurt om hva han trodde angående om Dung ligger der som Winger hadde pekt ut, og da svarte han at det er mulig hun ligger der, men at da er det slik at Winger har betalt for å få denne opplysningen. Her prøver altså Gunnar å si at drapsmenn selger opplysninger til Winger, slik at Winger kan lage et show ut av det.
Det er godt mulig at klarsynte finnes, men Winger er ikke en av dem. Og man ahr til gode å finne en eneste påstått klarsynt som klarer å bevise evnene sine.

Citat:
Når det gjelder å avlytte politiets Sepura Tetra P25 nett, så gjøres det like enkelt som å avlytte en vanlig mobiltelefon. Der er også signalene digital og kryptert. Jeg ser ikke noen grunn til å måtte bevise at jeg har rett, da får heller du bevise at jeg tar feil. Du kan se på youtube hvordan det gjøres hvis du er så veldig interresert i dette.
Det er som regel den som kommer med en påstand som har som ansvar å underbygge den. Hvor på YouTube kan jeg se dette?
Citera
2020-04-30, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Ser sånn ut, hva er nederste ordet? Ser ut som det starter på U. Vann Sloraveien ute..?
Polisen tog dukarna och bar in i huset, se det var nog inte från huset utan något de hade med sig dit.
Citera
2020-04-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Såg att polis hade dunkar med en klar vätska de bar in i huset, kan vara distilerat vatten som de hällde i drenering eller avlopp som likhundar fick make på. Likaså att en poliskvinna dränkte dukar lemnol som hon sedan ba bort någon stans. Går att provborra och låta hundar markera eller luminola för att se om det finns något. Spekulation från mig.

Jeg spekulerte selv rundt prøveboring for noen dager siden. Jeg synes det høres ut som en troverdig undersøkelse, før de bestemmer nøyaktig hvor de skal gjøre enda grundigere undersøkelser.

De kan jo ikke slå ned alt av golv og vegger.
Citera
2020-04-30, 23:05
Medlem
Aftenposten skriver i kveld at det var beredskapstroppen som pågrep Tom Hagen. Beredskapstroppen skulle være med som en ekstra sikkerhet.

Citat:
Den opprinnelige planen var å pågripe Hagen da han gikk ut døren, men han skal ha overrasket politiet ved å bruke en annen utgangsdør enn han vanligvis bruker. Hagen rakk å sette seg inn i bilen og kjøre fra Sloraveien, får Aftenposten opplyst av en kilde i Øst politidistrikt. Derfor måtte beredskapstroppen inn.

https://www.aftenposten.no/norge/i/pL2BmE/da-drapssiktede-tom-hagen-skulle-paagripes-ble-norges-beste-terrorjegere-tatt-i-bruk?
Citera
2020-04-30, 23:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Holden bløffer. Han har ikke fått se alt de har ennå heller. Men barna tror kanskje på ham.

Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det vet jeg, men tenker kanskje at de baserer seg på Holden sitt bombastiske utsagn i går. OG tror dette dreier seg om at politiet i mangel på andre har fengslet deres far.

Japp. Mycket Spin Doctor över honom
Senast redigerad av T34Panzer 2020-04-30 kl. 23:08.
Citera
2020-04-30, 23:10
Medlem
Citat:
Aftenposten skriver i kveld at det var beredskapstroppen som pågrep Tom Hagen. Beredskapstroppen skulle være med som en ekstra sikkerhet.

Citat:
Den opprinnelige planen var å pågripe Hagen da han gikk ut døren, men han skal ha overrasket politiet ved å bruke en annen utgangsdør enn han vanligvis bruker. Hagen rakk å sette seg inn i bilen og kjøre fra Sloraveien, får Aftenposten opplyst av en kilde i Øst politidistrikt. Derfor måtte beredskapstroppen inn.

https://www.aftenposten.no/norge/i/pL2BmE/da-drapssiktede-tom-hagen-skulle-paagripes-ble-norges-beste-terrorjegere-tatt-i-bruk?
Hvilken dør kan det ha vært? En dør som er i mellom hoveddøren og garasjen?

"Tirsdag morgen åpner Tom Hagen utgangsdøren til Sloraveien 4. Han går raskt bort til bilen og setter seg inn. 70-åringen kjører ut og fortsetter mot arbeidsplassen, drøyt ti minutter unna."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in