2020-04-30, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Nettavisen:

Mann i Tom Hagens nære krets etterforskes som mulig medvirker:

Dette er han grillet om

Nettavisen er kjent med at en person i Hagens nære krets er under lupen til politiet som mulig medvirker. Mannen har i avhør blant annet blitt grillet om følgende:

Sin relasjon til Tom Hagen.
Sin relasjon til Anne-Elisabeth Hagen.
Mulig motiv for gjerningsmenn som står bak bortføringen.
Mulige konflikter mellom Tom og Anne-Elisabeth Hagen.
Om de påståtte kidnapperne familien skal ha hatt kontakt med.
Alibi i tiden før, under og etter selve forsvinningen.
Nettavisen kjenner identiteten til mannen. Han er ikke blitt avhørt som siktet i saken. Politiet ønsker ikke å si noe om hvilken status han har per i dag.

https://www.nettavisen.no/nyheter/mann-i-tom-hagens-naere-krets-etterforskes-som-mulig-medvirker/3423961120.html

Er det mannen til operasangeren fra Drøbak tro?
Citera
2020-04-30, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Riksadvokaten har tidligere uttalt at han er imponert over hva politiet kunne presentere. Grunnlaget er nok massivt. Nå venter flere pågripelser. Men det er lov å håpe. Han er ikke dømt.

Sier riksadvokaten det? Hvordan kan det ha seg at Holden kaller det et spinkelt grunnlag tro? Taktikk?

Jeg har vel aldri trodd at politiet kunne ha et spinkelt grunnlag etter så lang tid, og tror ikke de hadde våget og gå til retten med dette hvis de ikke var sikker på å få medhold. Husk at Hagen er ikke hvem som helst, men en ressurssterk person. Det ville blitt pinlig for politiet om de ikke hadde fått medhold.

Har ikke fulgt så mange varetekt fengslinger så ble jo litt bekymret når Holden virket så selvsikker på at han kom til å bli løslatt. Når skal ankesaken opp igjen? Tenker at politiet må jobbe ræva av seg i denne perioden for å finne spor de kan ha oversett før. Det er nå de har muligheten og den bør de benytte, ikke sikkert varetekt fengslingen blir forlenget.
Citera
2020-04-30, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Ser barna nå står frem og forsvarer faren. Hvor har de vært i 18 mnd tro? Ingen av de har stått frem og bedt for sin mor, men nå er de plutselig på banen.

Var AEH den fantastiske moren og bestemoren tro, hva får de til og stå frem for gjerrigknarken men bry seg lite om moren.

Nå er det vel dokumentert at AEH levde i et turbulent ekteskap, hva som gjør at hun har klart og holde ut så lenge er uvisst, men hun tilhører generasjonen som venter med å skille seg til barna er voksne
Det er lite som tyder på at hun var en slem mor og bestemor.
Kjenner jeg blir oppgitt når barna stiller opp for faren, men ikke sin egen mor som har ofret seg for familien.Hvis de hadde trodd på denne kidnapping historien kunne de jo stått frem og tryglet kidnapperne. Men nei det var åpenbart ikke aktuelt. I 18 mnd. har de forholdt seg tause selv om de trolig kunne bidratt med noe, men når faren blir fengslet kommer det plutselig noe fra de.

Det vi vet er at TH var sykelig opptatt av å se sin formue vokse, så sykelig at han ikke unne sin kone noe som helst.
Synes barna dette er (var) greit? At mor muligens måtte true seg ut av et ekteskap med en mann hun hadde vært gift med i nesten 50 år. At barna ikke unte sin mor litt lykke og penger til å klare seg de siste årene av sitt liv. Det er utrolig trist og veldig provoserende.

Hun har levd hele livet med en gjerrigknark, dessverre vet jeg noe om dette, selv om vedkommende ikke lever lengre. Jeg vet altså noe om hvordan menn som TH tenker, de bryr seg kun om penger derfor er hustruene heller ikke redd for at de skal forlate de for muligheten til å finne en ny kvinne som ikke krever noe som helst er liten.

AEH var sikkert en slik hustru. Noe av det som har kommet frem de siste dagene ( ektepakt som ikke ble endret etter 1993) tyder på at AEH var en kuet kvinne noe som jeg også vet fra mitt tilfelle.

Det er trist å lese at barna forsvarer sin far til tross for at de godt må ha visst hvordan moren hadde det i ekteskapet. Og vi hørte ikke et ord fra de mens mor var savnet.

Hele historien er utrolig trist uansett utfall. Med sånne barn ville det ikke forundre meg om hun faktisk har forsvunnet frivillig og mottatt disse 10 mill selv.

Det er vel ikke sannsynlig ,men jeg ville ikke bebreide henne med en sånn drittsekk til ektefelle og så svikefulle barn.
Skam dere, la politiet gjøre jobben sin, hvis deres far er uskyldig har han lite å frykte men hvor var dere barn når deres mor forsvant.

Ingen som gidder å høre på dere. AEH fortjente ikke en slik skjebne etter å hatt seg av barn, barnebarn og hus og hjem i nesten 50 år
Skal dere forsvare deres far, så må dere også kunne stå frem og etterlyse deres mor.

Beklager mitt utbrudd, men ble veldig provosert av dette. Og skjønner ikke barna at det er takket være sin mor at faren har kunnet tjene alle disse pengene. Uten en hustru som har tatt seg av barn og hus hadde han jo ikke hatt disse mulighetene.

Dette er bare taktikk fra Holden. Han sier at barna sier at de ikke tror at faren er skyldig. Samme taktikk så vi at Holden brukte når det var snakk om den facebookgruppen som omhandlet leiligheter til leie i Gjøvik, og at politiet undersøkte om AEs medlemsskap kunne ha noe med forsvinningen å gjøre. Her sa også Holden at familien hadde sagt at gruppen selvfølgelig ikke hadde noe med forsvinningen å gjøre. Men hvis vi tenker over det, hvordan skulle dette med familiens mening ha kommet fram? At de selv tok kontakt med Holden og sa dette? Eller at Holden tok kontakt med hvert enkelt familimedlem, og dermed satte de i et veldig vanskelig dilemma. De hadde altså valget mellom å utad enten ta side med sin far, eller skifte side og ta parti med sin mor, men samtidig dermed si at de tror at TH står bak. Holden spiller altså her på barnas samvittighet. At de rett og slett ikke har samvittighet til å si annet enn at de ikke tror at TH står bak, men det betyr ikke i mine øyne det samme som at de faktisk mener dette. De vil bare ikke bli innblandet i noen konflikt. Hvis de velger å holde seg tause, så har de også på en måte utad tatt parti med AE. Holden er en slu mann, men for alt vi vet kan det jo også være TH som har fått Holden til å gjøre dette.
Senast redigerad av Orderud. 2020-04-30 kl. 19:29.
Citera
2020-04-30, 19:26
Medlem
Mannen jeg snakker som Spania sporet er ikke den som ble nevnt senere. Denne mannen tok sitt eget liv, initialer T.F.

Om han er involvert i drapet vites ikke men han var involvert med Hagen.
Citera
2020-04-30, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunni96
Jeg tror hun fant ut at TH var utro med en yngre kvinne. Hun søkte skilsmisse(selv om hun ikke hadde rett på så mye) og skulle ta det til retten. Eksperter mener at i retten hadde TH blitt flådd og hun hadde fått mye mer enn det hun opprinnelig skulle få. Så han drepte henne fordi han ikke ville dele formuen sin.

Jeg tror ikke TH var utro, menn som TH bryr seg stort sett bare om penger. Og en yngre kvinne ville krevd langt høyere levestandard enn AEH. Han hadde nok måttet leite godt etter en kvinne som var villig til å leve som henne.Og om det var tilfelle hadde det nok sivet ut i media.

Nei jeg tror TH var godt fornøyd med en kvinne som AEH som krevde lite selv om de hadde mye. En selvutslettende kvinne.De vokser ikke på trær. TH hadde jo ikke engang smarttelefon eller gps på bilen han kjørte. Nøysom var han iallefall.
Citera
2020-04-30, 19:29
Medlem
Citat:
Sier riksadvokaten det? Hvordan kan det ha seg at Holden kaller det et spinkelt grunnlag tro? Taktikk?

Jeg har vel aldri trodd at politiet kunne ha et spinkelt grunnlag etter så lang tid, og tror ikke de hadde våget og gå til retten med dette hvis de ikke var sikker på å få medhold. Husk at Hagen er ikke hvem som helst, men en ressurssterk person. Det ville blitt pinlig for politiet om de ikke hadde fått medhold.

Har ikke fulgt så mange varetekt fengslinger så ble jo litt bekymret når Holden virket så selvsikker på at han kom til å bli løslatt. Når skal ankesaken opp igjen? Tenker at politiet må jobbe ræva av seg i denne perioden for å finne spor de kan ha oversett før. Det er nå de har muligheten og den bør de benytte, ikke sikkert varetekt fengslingen blir forlenget.

Holden bløffer. Han har ikke fått se alt de har ennå heller. Men barna tror kanskje på ham.
Citera
2020-04-30, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Dette er bare taktikk fra Holden. Han sier at barna sier at de ikke tror at faren er skyldig. Samme taktikk så vi at Holden brukte når det var snakk om den facebookgruppen som omhandlet leiligheter til leie i Gjøvik, og at politiet undersøkte om AEs medlemsskap kunne ha noe med forsvinningen å gjøre. Her sa også Holden at familien hadde sagt at gruppen selvfølgelig ikke hadde noe med forsvinningen å gjøre. Men hvis vi tenker over det, hvordan skulle dette med familiens mening ha kommet fram? At de selv tok kontakt med Holden og sa dette? Eller at Holden tok kontakt med hvert enkelt familimedlem, og dermed satte de i et veldig vanskelig dilemma. De hadde altså valget mellom å utad enten ta side med sin far, eller skifte side og ta parti med sin mor, men samtidig dermed si at de tror at TH står bak. Holden spiller altså her på barnas samvittighet. At de rett og slett ikke har samvittighet til å si annet enn at de ikke tror at TH står bak, men det betyr ikke i mine øyne det samme som at de faktisk mener dette. De vil bare ikke bli innblandet i noen konflikt. Hvis de velger å holde seg tause, så har de også på en måte utad tatt parti med AE. Holden er en slu mann.

Det er ikke Holden som har kunngjort at barna mener faren er uskyldig, det er barnas egen advokat. Mulig jeg har misforstått men du spør hvordan barna kunne stått frem tidligere.Det var vel bare å ta kontakt med pressen. De hadde nok mer enn gjerne kunngjort en bønn fra barna om å slippe moren fri.
Citera
2020-04-30, 19:32
Medlem
Jeg er ganske sikker på at GHH ikke er involvert. Jeg tror eventuelle involverte personer ville avstå fra å la seg intervjue, for å unngå oppmerksomhet rundt sitt nære forhold til Tom Hagen.

Avismannen gift med sangerinnen, som kjøpte seg inn i Tom Hagens forretninger etter finanskrisen, er heller ingen god kandidat, spesielt ikke dersom det er han som er "vennen" som skal ha bistått Tom Hagen ved forskjellige anledninger og muligens også vært mail-skribent for Hagens mange lange e-poster til politiet.

Heller ikke nylig avdøde tidligere fylkesordfører, RK, synes om en aktuell kandidat for å ha bistått Tom Hagen i drapet på AEH.

Jeg vil ikke 100% utelukke de to siste, at de kan ha blitt lurt, at TH kan ha bedt om hjelp til å rydde opp etter et angivelig ulykkestilfelle der AEH skal ha omkommet. Men så er det kidnappingshistorien da. Jeg mener ingen oppegående mennesker noensinne ville ha involvert seg i det vanviddet der, med mindre de ble utsatt for trusler om økonomisk ruin eller trusler om vold.

Jeg har ingen tro på at noen av de nevnt over kan ha vært medhjelpere for TH.

Det kan finnes andre som har blitt truet til å hjelpe TH med å rydde unna sporene etter drapet på AEH, kanskje også forledet til å tro at det hadde skjedd en ulykke i hjemmet. De har nå anledning til å ringe politiet og fortelle hva de vet. Fortelle sannheten. Få det overstått.
Citera
2020-04-30, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sozzen
GHH???

Jeg tenker også på han, https://www.proff.no/rolle/glenn-hartmann-hansen/rasta/144102/ "nær forbindelse" tenker jeg på en som kan være en langvarig forretningspartner, av andre nære forbindelser har han disse som jeg ikke finner mistenkelige:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y32Rde/tom-hagens-styreleder-til-vg-en-tragedie

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y32Rde/tom-hagens-styreleder-til-vg-en-tragedie

Han her er også langvarig forbindelse:

https://e24.no/naeringsliv/i/BR93RG/hagens-forretningspartner-informerte-ansatte-om-paagripelsen-en-jobb-jeg-aldri-trodde-jeg-skulle-gjo ere

Kan man finne noe mere blant disse folka i rubrikken: "Direkte relasjoner - Viser 7 av 7 totalt"

https://www.proff.no/rolle/tom-hagen/-/463965/

Forøvrig, ante ikke de tjente millioner på veddemål i offshore-bransjen: https://www.dn.no/bors/dof/dof-subsea/fredrik-daylemani-sneve/veddet-mot-offshorerederi-na-triller-pengene-inn/2-1-684965
Citera
2020-04-30, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Holden bløffer. Han har ikke fått se alt de har ennå heller. Men barna tror kanskje på ham.

Det er ikke Holden som har sagt at barna til TH tror han er uskyldig, men deres egen bistandsadvokat. Husker ikke helt hva han het.
Citera
2020-04-30, 19:37
Medlem
Citat:
Det er ikke Holden som har sagt at barna til TH tror han er uskyldig, men deres egen bistandsadvokat. Husker ikke helt hva han het.

Det vet jeg, men tenker kanskje at de baserer seg på Holden sitt bombastiske utsagn i går. OG tror dette dreier seg om at politiet i mangel på andre har fengslet deres far.
Citera
2020-04-30, 19:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Dette er bare taktikk fra Holden. Han sier at barna sier at de ikke tror at faren er skyldig. Samme taktikk så vi at Holden brukte når det var snakk om den facebookgruppen som omhandlet leiligheter til leie i Gjøvik, og at politiet undersøkte om AEs medlemsskap kunne ha noe med forsvinningen å gjøre. Her sa også Holden at familien hadde sagt at gruppen selvfølgelig ikke hadde noe med forsvinningen å gjøre. Men hvis vi tenker over det, hvordan skulle dette med familiens mening ha kommet fram? At de selv tok kontakt med Holden og sa dette? Eller at Holden tok kontakt med hvert enkelt familimedlem, og dermed satte de i et veldig vanskelig dilemma. De hadde altså valget mellom å utad enten ta side med sin far, eller skifte side og ta parti med sin mor, men samtidig dermed si at de tror at TH står bak. Holden spiller altså her på barnas samvittighet. At de rett og slett ikke har samvittighet til å si annet enn at de ikke tror at TH står bak, men det betyr ikke i mine øyne det samme som at de faktisk mener dette. De vil bare ikke bli innblandet i noen konflikt. Hvis de velger å holde seg tause, så har de også på en måte utad tatt parti med AE. Holden er en slu mann.
Det er ikke Holden som uttaler seg.
Artikkel i VG:
Citat:
– De tre er helt samstemte om at Tom Hagen er uskyldig i det han er siktet for. De er helt overbeviste om at Tom Hagen har intet med forsvinningen til deres mor å gjøre, sier advokat Ståle Kihle til VG.
Citat:
– De har det siste halvannet året stått i en ekstrem situasjon etter at deres mor ble borte. Så ble den ekstremt vanskelig situasjonen, som man ikke trodde kunne bli verre, plutselig mye, mye verre for to døgn siden.
Jeg har full forståelse for at barna forholder seg slik til saken. Det betyr ikke at de ikke bryr seg om sin mor, slik noen vil ha det til.
Ingen er dømt ennå, og hvis noen har rett til å håpe at TH er uskyldig, så må det være barn og barnebarn.
Senast redigerad av Havhest 2020-04-30 kl. 20:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in