Citat:
Ursprungligen postat av
Milosebic
Är du säker på det? Har du facit? Är du rent av... ointelligent?
Tänk efter innan du svarar Mr 70.000kr per månad.
Ps. Jag kör ogärna med personangrepp som att kalla folk det ena eller det andra men just nu känner jag ett behov av att agera annorlunda eftersom du bjuder på det. Förlåt. Handhjärta. Ds
Men facit för vad? Att om 12 månader man räknar ut att Sverige är på plats 12 bland mest döda per capita? Eller att den lyckas så jävla bra i fortsättning och hamnar på plats 67? Eller om man har otur att man hamnar topp 3 i världen död per capita?
Detta kan vara intressant för dej. Och för folk som tänker som du.
Det finns folk som motsätter sej helt principen för själva strategin.
Det finns folk som tycker det är tragiskt och inhumant att ett land, under en pandemi, bestämmer sej för att köra en linje enligt vilken:
"Ja, han som har tur, han har tur. Han som inte har tur, han får skylla på otur".
Om grundprincipen anses vara totalt fel, så är det inte så relevant längre vad som händer när man har det som du kallar "facit".
Värt att notera att de flesta länder i världen kör en linje som har en gemensam nämnare. Och där parollen
"Ja, han som har tur, han har tur. Han som inte har tur, han får skylla på otur" inte används. Åtminstone inte till den nivå som man ser här.
Med det i åtanke, som enda i världen, finns det folk som bor i Sverige och som ser att just i detta land görs något, som har en grundprincip, som ingen annan kör med. Och eftersom man bor här är man tvungen att spela med. Men är i princip i en fälla. Man motsätter sig det, men man kan inte göra något i praktiken för att få saker att ändras.
Detta är problemet med Sveriges linje. För oss.
För folk som du, som tänker annorlunda så är det mer relevant att vänta på facit.
Så ni får vänta på er facit. Och fira guld eller silver.
Men för folk som mig, som oss som skriker här och ibland blir sura på oärligheten hos vissa, är facit i princip helt irrelevant.
Vi har redan blivit besvikna på detta land. Och det finns inget som kan få detta land att glänsa igen för oss.
För folk som mig är Sverige ett land att förakta. De har sårat mig och många andra personer som jag. Och det har blivit ett land där man inte tänker bo mer.
Så du slipper be mig lämna landet, då jag redan själv tänkt lämna det. Men förakt kommer finnas inom mig för resten av livet.