2020-04-30, 20:34
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Har en känsla av Tegnell blir upphetsad av högre siffror, han försöker dölja det men så fort han kommer hem så visar han äkta känslor.

Knappast. Man får tycka exakt vad man vill om den strategi Sverige för, men just såna här påstående känns helt sinnessjuka.
Citera
2020-04-30, 20:34
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Tom Britton; -Jag hoppas på att det är det lägre av det här intervallet och jag kan väl även säga att jag tror att det är det.
Jag tror det blir ca 8000-10000 men att det blir i två vågor. Nu dör det ut men kommer igen i höst vinter.

Man undrar över varför inte FHM nämner någon prognos på antalet döda.
Citera
2020-04-30, 20:35
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Har ni alla glömt hur det var när man var 18-19 år? Ungdomar överlag är inte oempatiska egoister, klart de blir besvikna. Kan de inte få känna så utan att nedvärdera dom??

Nej. Det skall dom inte.

Påstår dom att dom är vuxna får dom bete sig därefter.
Citera
2020-04-30, 20:36
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
Sverige är Nu på världens top 10 lista över de värst drabbade länderna i antalet döda/capita!!!
Folkhälsomyndigheten borde döpas om. De har dessutom en strategi att bli värst i världen!!!

Det är väl för fan inte frågan om att låta det gå som en vanlig influensa och låta oss nå "flockimmunitet" med enda tanke på att hålla ned peaken så att sjukvården ska klara toppen med en mjukare topp.

De ska väl för helvete se till att rädda så många liv som möjligt!!! Det ska man göra genom att trycka ner kurvan ordentligt!

Hur kan man få fortsätta sin prestigefyllda tvärtomtaktik utan att de många idiotiska svenskarna reagerar?

Köper ni bullshitsnacket om att andra länder har så dålig statistik?? Titta på ansedda länder som Norge, Tyskland, Danmark, Finland, Österrike. Länder som jar bra ordning på statistiken och har låga siffror jämfört med Sverige.

Det kommer bli hårda domar mot de ansvariga för folkmorden!!!

1 god vän dog nyligen och en annan är svårt sjuk.
Själv tillhör jag riskgrupp och måste jobba med risk att bli smittad. Håller avstånd så gott jag kan....

Jävla mördare!

Beklagar vännen du förlorat och lider med dig i din situation. Låter som du gör vad du kan för att inte bli smittad viljet är bra. Var rädd om dig.
Jag hoppas också att de ansvariga får stå tillsvars för dessa handlingar...
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
De testat i alla fall i vården i Stockholm nu, båda testerna samtidigt.

Än så länge har jag inte har hört från nån jag känner inom vården som fått testat än, mer än om de är sjuka. Jag jobbar också inom vården just nu, men har inte hört något på min arbetsplats ännu, så det tar nog lite tid. Bra att de börjat nu iallafall!
Citera
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Det är ju precis detta jag menar. Norsk ekonomi skadas inte av Norges nedstängning, utan av minskande efterfrågan i omvärlden på norsk olja. Svensk ekonomi skulle inte skadas ifall vi stängde kaféer och frisörsalonger - den skadas av minskande efterfrågan i omvärlden på svenska exportprodukter. Med andra ord, vi skulle kunna göra en "lockdown" utan att skada vår ekonomi mer än vad den redan skadas av faktorer vi inte kan påverka

Att döma av skillnaden i dödsfall mellan de nordiska länderna så kunde vi minskat antalet dödsfall i Sverige med uppskattningsvis 1500 med hjälp av åtgärder som hade kostat väldigt lite, om ens något, eftersom ryggraden i svensk ekonomi inte är kaféer och frisörsalonger.

Bra skrivit !!
Citera
2020-04-30, 20:37
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Nej. Det skall dom inte.

Påstår dom att dom är vuxna får dom bete sig därefter.

Får man inte känna besvikelse över inställda evenemang?? Konstigt. De har väl rätt att få känna vilka känslor de vill.
Citera
2020-04-30, 20:38
Medlem
Citat:
Har ni alla glömt hur det var när man var 18-19 år? Ungdomar överlag är inte oempatiska egoister, klart de blir besvikna. Kan de inte få känna så utan att nedvärdera dom??
Då hade jag redan bott hemifrån över 1 år, jobbade och slet.
Citera
2020-04-30, 20:39
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FASD
Trump hade tydligen hyllat sveriges taktik att inte tvinga folk att stanna hemma.

Trumps tankeverksamhet funkar ungefär som när man ligger med covid-19: Varannan dag upp, varannan dag ner. Med den viktiga skillnaden att man, ändå sakta, sakta, blir lite bättre i normalfallet. Så icke med Trumps tankeverksamhet. En normalbegåvad människa tänker kanske fram och tillbaka tills hen nått fram till en slutsats, men håller snattran innan dess. Så icke Trump där det hela, istället, försiggår inför öppen ridå.
Citera
2020-04-30, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Det är ju precis detta jag menar. Norsk ekonomi skadas inte av Norges nedstängning, utan av minskande efterfrågan i omvärlden på norsk olja. Svensk ekonomi skulle inte skadas ifall vi stängde kaféer och frisörsalonger - den skadas av minskande efterfrågan i omvärlden på svenska exportprodukter. Med andra ord, vi skulle kunna göra en "lockdown" utan att skada vår ekonomi mer än vad den redan skadas av faktorer vi inte kan påverka
Många företag, som inte exporterar och som ännu får leveranser och som ännu har kunder, kan i Sverige fortsätta sin verksamhet. Det är inte fallet i något lock-down-country som fascistiskt har förbjudit allt värdeskapande rakt av. All svensk exportindustri är ju dödsdömd, så är det ju. Men enkel service medmänniskor emellan är ännu möjlig i någon mån.

Citat:
Att döma av skillnaden i dödsfall mellan de nordiska länderna så kunde vi minskat antalet dödsfall i Sverige med uppskattningsvis 1500 med hjälp av åtgärder som hade kostat väldigt lite, om ens något, eftersom ryggraden i svensk ekonomi inte är kaféer och frisörsalonger.
Våra nordiska grannar kommer att komma ikapp med sina dödstal, för de har inte undvikit viruset. De har bara kortsiktigt skjutit upp dem. Till ett enormt pris som innebär att de kommer att skära ned ENORMT på sin sjukvård och äldreomsorg nu när de går ned i permanent massfattigdom.
Citera
2020-04-30, 20:41
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Får man inte känna besvikelse över inställda evenemang?? Konstigt. De har väl rätt att få känna vilka känslor de vill.

Du får känna vilka känslor du vill bara du håller käft om det.

Ingen bryr sig om någon annans gnäll.

Ungefär som töntar på gymmet som stönar och stånkar högt.
Jag lyfter tyngre. Knäpptyst.
Citera
2020-04-30, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Dom är lika smittsamma som vuxna.

Finns ingen anledning att tro annat.

Tror du på svartkonst och kristallterapi också måhända?

Pessimisterna kommer i vanlig ordning med någon slags personlig förolämpning, så originellt.
Kinesiska studier har visat att "det är en väldigt liten andel barn som bär sjukdomen, och man kunde inte få fram ett enda fall där barn smittat vuxna. Det finns alltså inga belägg för att barn driver infektionen" (Expressen 1mars, "Folkhälsomyndigheten: Finns inga belägg för att barn sprider smittan")
I artikeln står att det givetvis finns barn som är smittade men att man inte tror att de sprider smittan så mycket. Något annat som talar för detta är ju det faktum att det inte har varit någon massinfektion av barn trots att skolorna har varit öppna och det måste ha varit smittade barn som kommit till skolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in