2020-04-30, 19:07
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Jag säger som Rocky i Dynamit-Harry:
Men Sickan!? SÅ mycket pengar finns det väl inte?!?

Senaste kraschen tog det dem 2 år av QE att komma upp i 2 biljoner dollar, nu tog det dem 5 veckor.

Läskiga summor och människan måste vakna snart och förstå vad centralbankerna håller på med
Citera
2020-04-30, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Senaste kraschen tog det dem 2 år av QE att komma upp i 2 biljoner dollar, nu tog det dem 5 veckor.

Läskiga summor och människan måste vakna snart och förstå vad centralbankerna håller på med

Vad menar du att de ska göra istället?
Citera
2020-04-30, 19:12
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:

Ja det svindlar när man tänker på det. Jag försöker väcka så många jag kan, både här inne och på andra plattformar. Men det går segt. Det är ofantligt många NPC's/automata där ute. Jag börjar tröttna faktiskt. Det som sker får ske helt enkelt. Det kommer att bli en fantastisk smäll när det väl smäller.
"Vilken jävla smäll alltså"
- DynamitHarry
Citera
2020-04-30, 19:24
Medlem
Sålde allt och köpte guld veckan innan allt brakade ihop.
Bör jag ligga still I några år till marknaden återhämtat sig?
Citera
2020-04-30, 19:29
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:

Det var det som var problemet under finanskrisen. Att det tog 2 år. De borde printat mer så hade vi kommit ur krisen snabbare.
Citera
2020-04-30, 19:35
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myketowers

Låta det krascha så att företagen effektiviserar sig lite och krymper? Eller tycker du att det är rimligt att storföretagen fortsätter låna pengar för att köpa sina egna aktier och ge ut utdelningar och sen när det visar sig inte funka ska centralbanken komma in och elda på med ännu mer lån? Du tycker att det är okej att de lånar från vår framtid för att rädda dessa företag?

Företaget jag jobbar på har 10 chefer för varje på "golvet", jag. Skitet ska krascha och brinna för att det sedan ska frodas nya bättre företag

EDIT: för varje krispaket blir mitt framtida jag rånad på min köpkraft. Om folk bara kunde lära sig att spara lite och inte överkonsumera varje jävla lön de får och sedan belåna sig för en resa på sommaren kunde vi kanske få starkare köpkraft för våra kronor med åren.
Citera
2020-04-30, 19:38
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Det var det som var problemet under finanskrisen. Att det tog 2 år. De borde printat mer så hade vi kommit ur krisen snabbare.

Vi har inte ens kommit ut ur senaste krisen, det har bara varit en lång fortsättning där kreditbubblan blivit större och större. Och nu lånar de biljoner dollar som om det inte vore nåt.
Citera
2020-04-30, 19:39
Medlem
Autobahn76s avatar
Om jag inte hade haft någon heder i kroppen så skulle jag köpt Amazon. Känns som ett ruskigt säkert kort i dessa tider och för en lång tid framöver.
Senast redigerad av Autobahn76 2020-04-30 kl. 19:42.
Citera
2020-04-30, 19:40
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Vad tror ni om att vi vart med om en enorm bulltrap och snart brakar hela skitet ihop?
Det borde ju vara så, men jag blir aldrig klok på hur börsen fungerar. Det finns ingen logik i uppgången, pengar från regeringen är verkligen ingen orsak att förvänta sig strålande vinster och företag som går som tåget. Investerarna vill inte ta till sig verkligheten, att vi kommer falla tillbaka 20 år i lönsamhet.
Citera
2020-04-30, 20:08
Medlem
Citat:
Låta det krascha så att företagen effektiviserar sig lite och krymper? Eller tycker du att det är rimligt att storföretagen fortsätter låna pengar för att köpa sina egna aktier och ge ut utdelningar och sen när det visar sig inte funka ska centralbanken komma in och elda på med ännu mer lån? Du tycker att det är okej att de lånar från vår framtid för att rädda dessa företag?

Företaget jag jobbar på har 10 chefer för varje på "golvet", jag. Skitet ska krascha och brinna för att det sedan ska frodas nya bättre företag

EDIT: för varje krispaket blir mitt framtida jag rånad på min köpkraft. Om folk bara kunde lära sig att spara lite och inte överkonsumera varje jävla lön de får och sedan belåna sig för en resa på sommaren kunde vi kanske få starkare köpkraft för våra kronor med åren.

Ja det är nog rimligt, krascha hela ekonmin med flit och börja om från början. Kommer aldrig hända även om det kanske behövs.
Citera
2020-04-30, 20:13
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myketowers

Sedär. En snubbe med huvudet på skaft.
Citera
2020-04-30, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Sedär. En snubbe med huvudet på skaft.

Är du ironisk eller inte, svårt att avgöra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in