2020-04-30, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Frågan är om huruvida förlusten blir större med spel inför tom publik eller en inställd allsvenska

Utan publik tillkommer i alla fall tv-pengarna. Vid en inställd allsvenska är intäkterna absolut noll.
Citera
2020-04-30, 21:59
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Utan publik tillkommer i alla fall tv-pengarna. Vid en inställd allsvenska är intäkterna absolut noll.
Ja alltså med förlust avser jag intäkt - kostnader
Citera
2020-05-01, 07:02
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
14 juni utan publik. Sv Cupen 1 juni

Dock är ju inget av dessa datum annat än vad man siktar på nu.
Speciellt allsvenskan kan ändras av UEFAS europacup-datum etc.

Sedan spelar givetvis corona-skiten in, exempelvis snackar man ju i dessa dagar om att det blir värre här i Västra Götaland, Skåne verkar inte ha drabbats rejält än etc. Det kan komma "bakslag" även i Sthlm så även om jag hoppas innerligt att man kan starta nämnda datum är jag inte det minsta säker på det innan det verkligen blåses igång just den dagen.
Citera
2020-05-01, 09:29
Medlem
MangoChutneys avatar
Med tanke på den svenska corona-strategin så blir jag allt mer övertygad om att det inte blir någon svensk inhemsk fotboll 2020 eller att svenska klubbar kommer att få spela i Europa. Med en prognos som pekar mot 10-40 000 döda i slutet av sommaren med nuvarande strategi och storstadsbors oförmåga att följa riktlinjerna från regeringen och FHM finns det inget som tyder på en avmattning i Sverige.Detta samtidigt som kurvorna börja peka nedåt i de länder som haft en betydligt striktare nedstängning.

Dock hoppas jag att jag har fel.
Citera
2020-05-01, 10:02
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Med tanke på den svenska corona-strategin så blir jag allt mer övertygad om att det inte blir någon svensk inhemsk fotboll 2020 eller att svenska klubbar kommer att få spela i Europa. Med en prognos som pekar mot 10-40 000 döda i slutet av sommaren med nuvarande strategi och storstadsbors oförmåga att följa riktlinjerna från regeringen och FHM finns det inget som tyder på en avmattning i Sverige.Detta samtidigt som kurvorna börja peka nedåt i de länder som haft en betydligt striktare nedstängning.

Kan du länka till den prognosen?
Citera
2020-05-01, 10:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Kan du länka till den prognosen?

https://www.svtplay.se/video/24741074/aktuellt/aktuellt-29-apr-21-00-3?start=auto

Diskussionen börjar direkt. Senare kommer förklaringen till hur de räknat. Intressant kolla gärna hela.
Citera
2020-05-01, 11:10
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
https://www.svtplay.se/video/24741074/aktuellt/aktuellt-29-apr-21-00-3?start=auto

Diskussionen börjar direkt. Senare kommer förklaringen till hur de räknat. Intressant kolla gärna hela.
Dock är det mellan 10-20k de säger i den där.
Inte matematikern utan den andra trodde ju att de kommer kunna få ännu mer träffsäkra siffror inom 1-3 veckor, bara hoppas att de nya siffrorna inte blir högre än dem de presenterade.
Citera
2020-05-01, 11:21
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Och när Bagarn säger direkt så menar han 10:50 minuter in i programmet.

Och som sagt, det pratas om 8-20 tusen där.

Nu vet jag ju inte exakt hur dom har räknat men det låter som att dom båda har räknat på att det ska fortsätta i hela Sverige på samma sätt som det har varit i Stockholm och det är kanske inte så jag skulle ha tippat.. Dels så är det svårare ju mer tätbebyggt det är och långt ifrån hela Sveriges befolkning bor i betongghetton. Och dels så var det (väl?) väldigt mycket nysvenskar som åkte dit på det i början för att dom inte förstod systemet, den puckeln borde också till stor del ha försvunnit.
Citera
2020-05-01, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag hejar på Sirius och målsättningen är väl som vanligt, dvs att hålla sig kvar. Nu med en ny och fin arena som tar 10 000 åskådare. Det känns dock som om laget växer bland supportrar och det börjar bli lite läktarkultur. Detta kommer ju knappast bli sämre på nya arenan. Förhoppningsvis leder detta till att laget även kan utvecklas sportsligt och en dag utmana om SM-guldet. Men till dess så är nog målet ändå bara att hålla sig kvar.

Nu kommer Dalkurd börja spela sina superettanmatcher i Uppsala. Detta innebär att det är två elitlag i stan. Redan nu har spelare börjat gå mellan klubbarna. Detta gör att lokala grabbar kan ta klivet via superettan utan att behöva försvinna till Stockholm som de alltid gjort förut.

Heja Sirius!
Håller på IFK Göteborg men tror Sirius kan resa sig i tabellen och hamna topp 10. Rydström tror jag är en ganska bra tränare!
Citera
2020-05-01, 15:08
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney

Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Dock är det mellan 10-20k de säger i den där.
Inte matematikern utan den andra trodde ju att de kommer kunna få ännu mer träffsäkra siffror inom 1-3 veckor, bara hoppas att de nya siffrorna inte blir högre än dem de presenterade.

Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Och när Bagarn säger direkt så menar han 10:50 minuter in i programmet.

Och som sagt, det pratas om 8-20 tusen där.

Nu vet jag ju inte exakt hur dom har räknat men det låter som att dom båda har räknat på att det ska fortsätta i hela Sverige på samma sätt som det har varit i Stockholm och det är kanske inte så jag skulle ha tippat.. Dels så är det svårare ju mer tätbebyggt det är och långt ifrån hela Sveriges befolkning bor i betongghetton. Och dels så var det (väl?) väldigt mycket nysvenskar som åkte dit på det i början för att dom inte förstod systemet, den puckeln borde också till stor del ha försvunnit.

Kollade just på deras diskussion. De nämner väl aldrig något slutdatum för deras prognoser? Är det 10-20 t innan denna sommar är slut, eller är det till nästa år eller när flockimmunitet/vaccin kickar in?
Citera
2020-05-01, 16:06
Medlem
Okej så Göteborg är ute efter Marcus Berg precis när man fått ordning på ekonomin och i coronatider. Känns väldigt fräscht verkligen.
Citera
2020-05-01, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Okej så Göteborg är ute efter Marcus Berg precis när man fått ordning på ekonomin och i coronatider. Känns väldigt fräscht verkligen.

Vad är problemet?
Blåvitt har väl alltid haft en positiv inställning till att ta hem fd spelare i slutet av sina karriärer. Tror knappas att Berg kommer att dränera blåvitts ekonomi om han går till dom, han kan garanterat få bättre betalt i andra klubbar. Men familjen vill väl hem till det nya huset i Långedrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in