2020-04-30, 15:46
Medlem
jävlar var dyrt det blivit att skicka för dom pengarna ska man fan få hemleverans
2020-04-30, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asgarvar
Bara nu under pandemin. Det är inte heller min brevbärares fel eller så, utan som jag märkt av hur det försämrats är det terminalerna och sorteringen som går i snigelfart.

Klart att det är brevbäraren som inte kan läsa ordentigt och/ eller är lat o bryr sig inte , detta
har gått som en röd tråd genom hela postnord , det ledningen bestämmer inplanteras inte
hos dom anställda och/ eller följs inte upp , hos oss har brevbäreren i princip bara delat ut reklam
alla dar i veckan o sen kommer alla räkningar efter 1-2 veckor i en klump -samlar dom ihop o håller på
breven till dom har mognat eller ( upp till 14 dagar från utskrift) , detta har nog pågått en 3, 4 är i dagsläget
2020-04-30, 17:03
Medlem
Jaha, sista dagen i april och fortfarande inga paket levererade. Saknar två st från mars och två från tidigt april. Hade fanimej gått fortare om Greta fått ta med sig de med segelbåten. Nog för att man kan ha lite överseende i dessa tider men inte fan ska det ta ett halvår att få en sak över Atlanten.
2020-04-30, 18:43
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JompaSE
Jaha, sista dagen i april och fortfarande inga paket levererade. Saknar två st från mars och två från tidigt april. Hade fanimej gått fortare om Greta fått ta med sig de med segelbåten. Nog för att man kan ha lite överseende i dessa tider men inte fan ska det ta ett halvår att få en sak över Atlanten.

Jag vet inte, men jag utgår ifrån att posten över Atlanten faktiskt lassas på något fraktfartyg nu - som ändå ska dit. För det går ju inga flyg.
2020-04-30, 18:46
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag vet inte, men jag utgår ifrån att posten över Atlanten faktiskt lassas på något fraktfartyg nu - som ändå ska dit. För det går ju inga flyg.
Nej, inte ett enda flyg i luften nu.
2020-04-30, 18:55
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nej, inte ett enda flyg i luften nu.

Det kan man ju undra, vad det där är för sammelsurium. Så här skiver Post Nord själva i alla fall, uppdaterat idag (USA är med på listan av länder som det går att skicka till):

Letters and parcels to other countries
A number of countries have closed their borders to passenger traffic, which means that a large portion of the air traffic has been stopped. This is giving rise to restrictions in transport capacity, and thus problems transporting parcels and letters to large parts of the world.

PostNord can at present accept mail consignments for transportation to the countries listed below. In many cases, the transport of letters and parcels will take place by land or sea, and may take longer than normal.

https://www.postnord.se/en/about-us/how-the-coronavirus-is-affecting-our-deliveries
2020-04-30, 22:59
Medlem
ett tips . välj en säljare som har early bird som transportör( samma som morgontidningen)
dvs teknikdelar.se mm. har fungerat klockrent dom senaste 2 beställningar jag gjort.
2020-05-01, 07:27
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reyman66
ett tips . välj en säljare som har early bird som transportör( samma som morgontidningen)
dvs teknikdelar.se mm. har fungerat klockrent dom senaste 2 beställningar jag gjort.
Vilket är ett värdelöst tips om du inte bor i en av dom större städerna.
2020-05-01, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Vilket är ett värdelöst tips om du inte bor i en av dom större städerna.

bor 2 mil utanför en stad, total landbygd
2020-05-01, 16:23
Medlem
Schenker paket stått still sedan måndags (lämnade in till ombud).

Har Schenker skyhöga leveranstider nu under covid-19 eller vadå?

Har lagt flera beställningar på DHL/Postnord och dessa har kommit dagen efter som vanligt.

Fan vad jag hatar Schenker, har alltid strul med dem och leveranstiderna är alltid minst 3 dagar, jämfört med Postnord som alltid kommer dagen.
Förstår INTE!! varför folk insisterar på att använda dem.

Likaså DSV, helt värdelöst företag.
Senast redigerad av MrSvensson 2020-05-01 kl. 16:27.
2020-05-01, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumbaZ
Hur är det ens möjligt att ha dessa föreseningar?
Jag har svårt att tro att postmord är så pass belastade

Deras blåa bilar ser man parkerade överallt där jag bor. Om någon bil mot förmodan rör sig, så går det med snigelfart.
2020-05-01, 18:02
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Schenker paket stått still sedan måndags (lämnade in till ombud).

Har Schenker skyhöga leveranstider nu under covid-19 eller vadå?

Har lagt flera beställningar på DHL/Postnord och dessa har kommit dagen efter som vanligt.

Fan vad jag hatar Schenker, har alltid strul med dem och leveranstiderna är alltid minst 3 dagar, jämfört med Postnord som alltid kommer dagen.
Förstår INTE!! varför folk insisterar på att använda dem.

Likaså DSV, helt värdelöst företag.

Handlar kanske om vilken tjänst man väljer? Jag har brukat skickat med Schenker standard eller vad det heter och lämnat in direkt på terminal (men hade kunnat lämna på ombud om jag velat det, men terminalen är närmare än ombudet för mig) och då har den oftast kommit till mottagarens ombud inom två dagar.

Men ibland har jag köpt något på ex. Tradera och säljaren har skickat med Schenkers ekonomipaket, och då har det gått segare, ibland flera dagar på ombudet innan den skickas iväg.

Hörde med en butik som är ombud för Schenker och de meddelade att Schenker inte kom och hämtade varje vardag om det endast vara ekonomipaket att hämta. Fast det var ett tag sedan, så vet inte om det fungerar så idag,

DHL brukar gå snabbt. Postnord med, men lite mer osäkert, brukar försöka välja expressbrev om jag skickar något mindre med postnord. Då går det riktigt snabbt, oftast framme redan morgonen efter.

Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Deras blåa bilar ser man parkerade överallt där jag bor. Om någon bil mot förmodan rör sig, så går det med snigelfart.

Alltid ska det ju klagas på något.

När jag jobbade med paketkörningar så var det mycket klagomål på att bilarna körde för fort, och nu ska de tydligen köra för sakta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in