Citat:
Ursprungligen postat av
HG
Läget är ju så att hela världen just nu forskar på vad som kan bota, bromsa eller hjälpa till att hindra COVID-19. Sverige har ju lite spets på medicinsk forskning så vi kan kanske bli först med att hitta något som funkar mot viruset.
Yepp, det vore riktigt bra om Sverige kom på någonting som lindrar smittan. länder som Kina litar jag ej på, kommer dom på någonting först så vill de kräma ur kapital för det.
Antagligen är det så att svårt sjuka, blir försökskaniner, för att testa mediciner, jämfört mot Placebo. Världen har blivit sådan nu.
Remdesivir testades och Gilean Science, där steg då deras aktier på börsen, men när det kom rapporter om att det inte hade så bra verkan så sjönk det ju givetvis.
Jag hoppas Sverige har spetskompetens, men jag är rädd att politikerna inte har gjort allt för att behålla kompetensen. Givetvis bra att våran utbildning är billig i Sverige, men sedan finns det universitet och företag som försöker locka till sig forskarna, där marknaden är global.
Önskar helst inte att Kina kommer först med saker. Men deras traditionella ört-medicinska kunskaper litar jag något på, och där är t ex Artemesin med. Det finns inte så mycket kapital att ljuga om sådana saker för Kina. Men andra mediciner, vet man ej.
Nu testar väl Sverige, med att ta antikroppar från blodgivare som haft Covid 19 och blivit friska, alltså blodplasman från dessa, och ger dem till de svårt sjuka...?
Hoppas att det hjälper något...?