2020-04-30, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Sveriges restriktioner liknar mycket mer de som hade hårda restriktioner under spanska sjukan än de som inte hade restriktioner.

Men angående antalet smittade i Norge och vad det har för eventuell effekt på att smittan sprider sig mindre när det lättar på restriktionerna:
Vi kan säga att dödligheten är 0,2%. Det innebär att 1 av 500 personer dör.
Norge har 209 döda.

209*500 = 104500 smittade
Norge har 5,3 miljoner invånare.
(104500/5300000)*100 ~ 2%

Med denna snabba uträkning har de alltså 2% smittade i Norge. Du kan justera lite, kanske vill du säga att dödligheten istället är 0,1%. Ja då har de 4% smittade.

Jag undrar vad detta har för effekt vad gäller att färre personer kan sprida smittan vidare när de lättar.

The lethality is higher than 0.2%, however — so we can assume less than that amount has been infected.
Citera
2020-04-30, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
The lethality is higher than 0.2%, however — so we can assume less than that amount has been infected.

Yeap
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Det går bra för Norge
kolla kurvorna
https://i.imgur.com/LWdDqo3.png

Norge idag
+2 döda
+58 fall

Ja 14 dagar brukar det väl sägas här att det tar innan man ser effekter av något?

Så 14 dagar efter att Norge har lättat till Sveriges nivå får vi se hur effektiv deras strategi varit.
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Lås in dem när de har viruset, för att sedan låta dem komma ut när de är immuna.

Om man låser in precis alla samtidigt som Kina gjorde så dör viruset ut mer eller mindre.

Problemet blir dock att man inte kan ta in några andra från övriga länder.

Vilket är totalt omöjligt för Löfven.

En av flera anledningar till att vi kör på som vi gör. Globalist dårskapen skulle krascha.

En del tycks inte bli immuna skall dessa bli inlåsta för all framtid då ? Endast 7,5-12% uppvisar antikroppar efter genomgången sjukdom verkar det som. Detta trots de "hyperkänsliga testerna som tagits fram".

Så det krävs antigen andra tester som tydligt kan säga om någon är immun eller inte. Det krävs också att immuniteten är längre än 9 månader. Inte mycket mening med en immunitet som varar några veckor. Då får de som haft en sjukdomsperiod låsas in igen efter några veckor om de inte skall smittas igen och sprida smittan i övriga samhället. Detta i sin tur innebär dagliga tester så man direkt ser om de återsmittats eller inte. Ganska omöjligt att få ordning på eller hur..
Citera
2020-04-30, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Fast det är det har hänt nu I Nya Zeeland.

Så hur är det bara fantasi påstår du?

Jag menar va?

Jag menar att dödsfallen borde gå upp så fort det släpper på restriktioner, allt annat är ett bevis på att restriktionerna var helt effektlösa.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Vad har du för klåpare till läkare som skrev ut detta läkemedel? För vilken sjukdom??

Reumatism
Citera
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Han har både fru och barn hur relevant detta nu är?
Jasså han verkar skita i hur ungarna har det så därför drog jag till med den gissningen, måste säga att jag blev förvånad över att han lyckats skapa en familj. Han verkar så väldigt verklighetsfrånskärmad att jag inte kunde se det framför mig.
Citera
2020-04-30, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Yeap

But we can also assume that with strict social distancing measures and mass testing, the actively infected percentage of the population can be kept as low as possible to prevent hospital collapse and allow for Norway to slowly return to business as usual without excess deaths.
Citera
2020-04-30, 17:12
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Han har både fru och barn hur relevant detta nu är?

Och bägge hans barn jobbar med och indirekt med Corona.
Citera
2020-04-30, 17:13
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Vem fan skriver ut en sån medicin?
Du kan bli allvarligt sjuk av den. Feldosering och den är rent dödlig.

Man använder den mot reumatism och malaria. Dosering sker av läkaren.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
En del tycks inte bli immuna skall dessa bli inlåsta för all framtid då ? Endast 7,5-12% uppvisar antikroppar efter genomgången sjukdom verkar det som. Detta trots de "hyperkänsliga testerna som tagits fram".

Så det krävs antigen andra tester som tydligt kan säga om någon är immun eller inte. Det krävs också att immuniteten är längre än 9 månader. Inte mycket mening med en immunitet som varar några veckor. Då får de som haft en sjukdomsperiod låsas in igen efter några veckor om de inte skall smittas igen och sprida smittan i övriga samhället. Detta i sin tur innebär dagliga tester så man direkt ser om de återsmittats eller inte. Ganska omöjligt att få ordning på eller hur..

Eh?

Nu blir jag intresserad vad du menar med detta.

Enligt Dr Oh så kan man inte blir återinfekterad, och viruset lever i typ 28 dagar sedan blir man immun.

Är det något jag har missat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Därför är det bättre att jämföra siffrorna över dödsfall, istället för konstaterade smittofall. Dödsfall är svårare att dölja. Det går att ange falsk dödsorsak, men jag tror inte att omvärldens länder sysslar med att systematiskt ange fel dödsorsak för att dölja omfattningen av Covid-19.

- Det kan finnas skillnader i vad som betraktas som ett dödsfall i Covid-19. Det kan finnas skillnader i redovisningen. Men hur mycket av Sveriges jämförelsevis höga dödstal beror på sådana orsaker?

Japan har 3 dödsfall per 1 miljon invånare. Ryssland har 5 dödsfall per 1 miljon invånare. Sverige har 225 dödsfall per 1 miljon invånare. Kan dessa skillnader förklaras med olikheter i diagnostik och redovisning? Eller gömmer ryska myndigheter en massa dödsoffer i Lubjankas källare för att förbättra statistiken?

Det handlar inte om att skriva falsk dödsorsak utan om det handlar snarare om synsätt på vad dödsorsaken är, för den är inte svart och vit, och många länder har inte ens något bra system för hålla koll på det, och har man inte ens testat som de flesta länder inte har gjort i någon stor omfattning, så kommer aldrig dödsorsaken skrivas som corona oavsett vad.

Sverige testar bra mkt mer än genomsnittet, så det finns ingen anledning till att tro att mörkertalet kring smittade skulle vara högre i sverige än genomsnittet, snarare lägre, och det finns heller ingen anledning till att tro dödsprocenten skulle vara högre i sverige. För även om sveriges vård har många brister så är det fortfarande bättre än genomsnittet. Det är snarare du som ska förklara varför skulle sverige ha ett högre dödsprocent än något annat land? Vad är logiken i det?Det finns ingen. Om sverige hade testat lite hade jag kanske kunnat köpa din logik, men nu har vi inte testat lite. Man borde kunna lista ut själv att det handlar om hur man registrera dödsorsaken. Det har ju tillochmed flera andra länder erkänt. Italiens erkände att mörkertalet kring antal döda var förmodligen massiv, samma gäller tillochmed norge som erkänner att om de hade registrera som sverige så hade förmodligen haft betydligt högre antal döda etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in