2020-04-29, 22:02
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fick utskrivet Klorokinfosfat av min läkare men Apoteket vägrade att leverera detta med anledning av att det behövdes inom sjukvården.

Vad har du för klåpare till läkare som skrev ut detta läkemedel? För vilken sjukdom??
Citera
2020-04-29, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror smittan är ganska så utbredd, problemet är att de som tillfrisknar inte verkar ha antikroppar, eller bara ha det ett tag. Stockholm kanske har 20 % som varit smittade men bara 7 % har antikroppar. Om hela Sveriges befolkning blir smittad så får bara 30 % antikroppar, och då går det inte att uppnå flockimmunitet! Kan det stämma?

Det hoppas jag inte.

Tycks vara lotteri det här med antikroppar.
Läste nånstans att någon som hade varit ganska allvarligt sjuk knappt hade antikroppar, och en person som knappt kände av sjukdomen hade massor.

Det här viruset är som ett svart hål. Kunskapen är närmast obefintlig.
Citera
2020-04-29, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Tänk dig länderna i lockdown då. Ingen gåta varför Donaldo i staterna vill öppna upp fort som fan.

Skojar du dude...

Om inte USA och Spanien/Brasil/England och Frankrike börjar beställa våra lastbilar så är det lights out i Sverige.

Just nu så dumpar dom ju sina tidigare beställningar så Scania och Volvo LV inte ens är med i matchen nästkommande 3-4 månaderna.
Senast redigerad av antisocial666 2020-04-29 kl. 22:07.
Citera
2020-04-29, 22:05
Medlem
Inge.Smarts avatar
Nu går WHO ut och berömmer den svenska bekämpningsmodellen.
Att de kan vara så oerhört inkompetenta på WHO!
Eller vad säger ni alla Tegnell-hatare och rysstroll?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Varifrån kommer de siffrorna?

Ingenstans. AnnaDea är efterbliven eller utländsk. Förstår hur som helst inte enkel svenska.

Det var ätt 11% hade antikroppar i ett test. Inget om hur många av dessa som öht varit smittade. Testet underkände också pga allvarliga brister.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Finns många Tegnell citat som upprepats om och om igen i tråden. Kan byta fokus till Dr. Tedros på WHO:

- 1/19 The risk of human-to-human transmission is low
- 1/28 I salute China for taking prompt and effective steps handling this outbreak.
- 1/29 I don't recommend evacuating foreigners from China.
- 1/31 No measures should be taken to unnecessarily impede travel or trade.
- 2/1 I have confidence in China's ability to control the pandemic.
- 2/18 This new virus isn't deadly.
- 2/24 This is not a pandemic yet.
- 2/28 Possible pandemic.
"I want every country to focus on being prepared.
The chances of containment are diminishing."
- 3/27 Without proactive action in all countries, millions could die.
Citera
2020-04-29, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fick utskrivet Klorokinfosfat av min läkare men Apoteket vägrade att leverera detta med anledning av att det behövdes inom sjukvården.

Vem fan skriver ut en sån medicin?
Du kan bli allvarligt sjuk av den. Feldosering och den är rent dödlig.
Citera
2020-04-29, 22:06
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Jag pratar om Lombardiet som har den statistiken. Förstår du inte att dina siffror inte kommer i närheten av att stämma även om dödligheten skiljer sig något pga vilken region man snackar om?

Två professorer i matematik är det som kommit fram till sifforna, det är inte "mina siffror". Dom presenterade siffrorna i Aktuellt ikväll. Båda kom fram till likande siffror, vid oberoende forskning.

Och dom pratade om Sverige. Varför du jiddrar om en region i Italien när jag och professorerna pratar om Sveriges siffror, är för mig en gåta.
Citera
2020-04-29, 22:07
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleAng
Jo, fast FHM medger ju, iaf om man ska tro Aftonbladets artikel, att de har ändrat sig pga nya fakta/information och därmed går ut med denna info nu. Men du är alltså övertygad om att de har känt till det sedan tidigare men mörkat, för det skulle då orsakat masshysteri bland gravida i Sverige och därmed riskera att slå omkull samhället? Eller hur tänker du, är det FHM:s egna agenda att göra så eller är det Stefan Löfven som sagt åt dem att mörka?

Det jag hävdar är att man portionerar ut information för att undvika panik. Det har alltid gjorts i Sverige..Samma med Estonia och Thailands katastrofen..Man håller på det man vet ett tag och lägger ut det i småportioner. Blir de pressade så är det oftasts på grund av att de vill kontrollera uppgifterna och liknande förklaringar.

Det är aldrig bra politik att basunera ut en massa dåliga nyheter i en enda portion..Det mins folk. FHM hade alla uppgifter om detta virus tidigt det har bevisats tidigare.. vi får se hur länge de vetat just detta om gravida och vilka risker dessa har utöver icke gravida. Kan inte enbart vara Fetman..Den har det redan varnats för.
Citera
2020-04-29, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Intressant. Nu får Sverige beröm av WHO trots att vi har rena massakern här. Tidigare har WHO uttalat kritik mot Sveriges strategi. Kan det ha någon koppling till att USA stoppar utbetalningarna. Skulle inte alls förvåna mig. Kanske har Sverige lovat ännu mer pengar förutom det 40 miljonerna.
Sverigebilden är enormt viktig för våra politiker. Det är billigare att muta WHO än att stoppa smittspridningen och rädda livet på våra sjuka. Det skulle vara en enorm fjäder i hatten för regimen om WHO gick ut när detta är över och sa att Sverige gjorde rätt, även om vi har 10 gånger fler döda an alla andra tillsammans.
Svea rike kommer nog betala in 40 miljoner igen till WHO, nu när goldstar finns i kanten.
Vi är ju så blåst och blåstare kommer vi bli.
Citera
2020-04-29, 22:09
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Varifrån kommer de siffrorna?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/11-procent-av-stockholmarna-har-antikroppar-mot-covid-19
Citera
2020-04-29, 22:09
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
För en liten minoritet på internet och bland trumpsters, men generellt har WHO ett väldigt stort förtroende.

Möjligen i de blinds rike: " I de blindas rike är den enögde kung"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in