Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-30, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
I rollen som GM så ljuger och gissar SE om det mesta.
För mig förefaller vissa av dessa lögner som helt otroliga då de faktiskt stämmer.

2 exempel.

1.
SE påstår att Lisbeth nämner att GM hade "mörkblå täckjacka".
I Rimborns PM från 860301 så står det att Lisbeth för honom ger signalementet "mörkblå täckjacka"
Källa: https://imgur.com/a/tI8mr4V

Det enda jag funnit i mitt letande är att "mörkblå täckjacka" nämns i nyhetssändningen kl.04.00 detta tillsammans med uppgifter om flera gärningsmän samt där med signalement om mörk rock.

I övrigt både i tidningar och senare TV-inslag, nämns inte "mörkblå täckjacka" vad jag kunna se...

Hur kommer det sig? Bra gissning, riskabel lögn i rollen som GM.

2.
SE påstår "att tidningarna ringer från Oslo" till BErgström i samtalet 1/3 vid ca. 11:40 på lördagen

Den 3/3 finns en artikel med SE i Aftenposten. Inte samma uppgifter som SvD dagen innan.
Källa: https://imgur.com/a/oqKwtYS

Var detta en lögn från GM-SE som han, efter samtalet med Bergström, täckte upp genom att själv kontakta Aftenposten?

Eller är dessa två exempel där SE faktiskt pratar sanning?

Lögnare ska ha skit! Men att slentrian- och ryktesmässigt beskylla någon för lögn, vilket det blivit när det kommer till SE, är inte speciellt snyggt det heller...

Jag håller med.

Och det ser tyvärr ut som om samtalet mellan Skoglund och Häggström har blivit källa för många beskyllningar i samma stil.

Därifrån kommer också ryktet att SE inte ens var i Idre utan på Åland, och haft skumma göromål.
Snack om vapendelar och vapenfett och en massa annat trams.

Mystiken runt Anette K kommer sannolik härifrån. mystiken runt den larmade dörren likaså.
Allt förstoras upp och i slutänden blir det SE som bär skulden till allt.

Häggström får puls på Anette K, och hon ljuger och dribblar med tiderna hon också.
Namnet är nåt jävla öststatsnamn, bil har hon också, och vad fan är det frågan om egentligen?
Alla misstänkliggörs, Roland Bergström är nån jävla ”filur”.
En massa tomt pladder, men Skandiafolket har sannolikt inte det minsta med mordet att göra.

Självklart kan SE inte känna till att LP sagt ”mörkblå täckjacka”, men han säger det ändå, och han tror att LJ är just den mannen - vilket kanske inte är så konstigt?
Det är fullständigt osannolikt att han gissat så rätt, och ovanpå det fantiserat ihop trappscenariot så bra att han kan beskriva LJ bakifrån som om han sett honom från mordplatsen.
Ovan på det vill TP klämma in något scenario där han sprungit från Grand och genom huset på ett par minuter inkl samtal med väktaren.
Detta är så sjukt att Sverige kommer att bli till internationellt åtlöje om vi presenterar en dylik lösning.
Hoppas KP ändå har ett gott omdöme.
Senast redigerad av MacMackay 2020-04-30 kl. 15:51.
Citera
2020-04-30, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Nej jag anser inte det,faktiskt.
Sverige är inget mellanmjölksland längre.
Jag tror att vi är mogna att få sanningen nu,vilket vi inte var för 34 år sedan.
KP har även en viss press från media utomlands som inte köper allt.

Jag är uppväxt med ett motto.
De enda du kan lita på är dina fiender.Deras agenda är solklar, dina vänner däremot ,nja det är de som kan förgöra dig.
Jag anser att de socialdemokratiska leden var värre fiender till OP än höger människorna.
Högermänniskorna hade en ljuv dröm om att OP bara skulle försvinna men det slutade där vid.

En person jag läst en del om på sistone är han som OP sist pratade med.
Fiende eller vän?
Jag vet inte om jag ska vara ärlig.
Möjligtvis kvittrade han en del till någon om informationen han fick vid sista samtalet.

Jag kan hålla med att det finns press att från alla håll så KP måste nog försöka...

Likas så var det högerns våta dröm att OP skulle försvinna, men inte såhär.

Det skulle inte förvåna mig om spåren leder tillbaka till partiet och någon falang inom egns rörelsen.

Det är detta jag tror kommer att mörkas och nuvarande regering måste godtjänna allt som ska,
presenteras av KP.

Det hade därför varit en enkel lösning om CP hade blivit dömd för då hade HH skött sitt jobb bra.

Nu blir det kanske lite fienders fiende som hos 007.

😎
Citera
2020-04-30, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Nej jag anser inte det,faktiskt.
Sverige är inget mellanmjölksland längre.
Jag tror att vi är mogna att få sanningen nu,vilket vi inte var för 34 år sedan.
KP har även en viss press från media utomlands som inte köper allt.

Jag är uppväxt med ett motto.
De enda du kan lita på är dina fiender.Deras agenda är solklar, dina vänner däremot ,nja det är de som kan förgöra dig.
Jag anser att de socialdemokratiska leden var värre fiender till OP än höger människorna.
Högermänniskorna hade en ljuv dröm om att OP bara skulle försvinna men det slutade där vid.

En person jag läst en del om på sistone är han som OP sist pratade med.
Fiende eller vän?
Jag vet inte om jag ska vara ärlig.
Möjligtvis kvittrade han en del till någon om informationen han fick vid sista samtalet.

Björn Rosengren?
Citera
2020-04-30, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Jag tror inte KP vågar berätta hela historien, för om han gör det då blir det stort.

Nu blir det en utsmetad utredning med tusen frågor dom kvsrstår, så denna sida kommer att förtsätta.

Det blir en Sverigelagom som vanligt.
Sverigelagom? Vad är det för påhitt? Inte fan är vi svenskar mer lagom än andra. Bara ett jävla påhitt. Alla vi människor i världen är likadana och har olika personligheter.
Citera
2020-04-30, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Björn Rosengren?
Nej inte B Rosengren,jag syftar på den person OP pratade med i telefon innan biobesöket.
Aspling, läs på om den mannen.

Den person som man ger mest tillit kan ge dig det värsta knivhugget i ryggen.
Citera
2020-04-30, 17:21
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Att det finns saker som ligger och skaver när det gäller Skandiamannen håller jag helt med om.
Jag hoppas på klargörande från KP när det så är dags.
Rättare sagt..jag hoppas på att PU slutligen kört Skandiamannen och CA i botten så långt som det är mänskligt möjligt 30 plus år efter mordet.

Det borde under alla omständigheter gjorts decennier innan.På punkt efter punkt gällande misstänkt efter misstänkt så har PU varit ytterst illa skött genom alla dessa år.
Det är Thomas Quick standard på alltihopa återigen.

Sammantaget är det en mycket stor besvikelse att åskåda inkompetensen som varit allerstädes närvarande.Folk har farit illa på grund av detta.

Jag finner kvaliten på det sammantagna arbetet både undermålig samt oförlåtligt.

Ponera att SE är mördaren. Då får man nästan applådera honim. Oerhört skickligt manövrerat tiden efter mordet.
Citera
2020-04-30, 17:52
Medlem
Citat:
Jag kan hålla med att det finns press att från alla håll så KP måste nog försöka...

Det skulle inte förvåna mig om spåren leder tillbaka till partiet och någon falang inom egns rörelsen.

Det är detta jag tror kommer att mörkas och nuvarande regering måste godtjänna allt som ska,
presenteras av KP.

Det hade därför varit en enkel lösning om CP hade blivit dömd för då hade HH skött sitt jobb bra.

😎

Vilken livlig fantasi!
Mn måste nog vara lite väck om man villmörda sin egen partiledare för att få bort honom. Osv. HH var inte ens inne på CP btw. Han fick PKK spåret på råd av Säpo, och föll pladask för det. Jag misstänker att Ebbe Carlsson affären är en förlängning av detta. Säkert Säpo som betalat det kalaset.

Lars Borgenäs har yttrat om att hans inre källor hävdar att det är Sydafrika bakom mordet. Men jag tror det kommer att bli platt. Se kommer nog vara den misstänkte, grundat på en halvträff på revolver och hans dna på Palmes jacka, samt var klädd som FM kommer KP hävda att det var han. Att DNA finns från SE kan ju tala om att han försökt Hjälpa OP, men KP kommer att mena att allt för mycket binder Se till mordet. Ajajaj...

Lösa trådar som råkar visa knytning. Men ingen av trådarna som visar 100% bindning. Tyvärr. JG hoppas inte att KP kör på det. För det är runt, det är sammanträffanden
Senast redigerad av leading 2020-04-30 kl. 18:07.
Citera
2020-04-30, 18:32
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:

presenteras av KP.

😎
Varför skulle den nuvarande regeringen behöva godkänna det som KP presenterar? Vi lever ju inte på 80-talet då Sverige i princip var en Össtat-light. Det visade sig mycket väl iom att Klas B satt som regeringens man i Palmerummet. Vilket iofs inte hade behövts med tanke att dom redan hade en rå-sosse (HH) vid rodret och senare bög-Ebbe.

Mig veterligen så är KP och gänget mer fristående från all inblandning från/av regeringen än någonsin jämfört med tidigare utredningar. Vilket är det normala och så skall det vara.
Citera
2020-04-30, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ponera att SE är mördaren. Då får man nästan applådera honim. Oerhört skickligt manövrerat tiden efter mordet.
Hade gått till historien som världens mest osannolike mördare genom historien.

Och KP utspel och lösning hade gått till historien som det största västgötaklimaxet någonsin.
Citera
2020-04-30, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Hade gått till historien som världens mest osannolike mördare genom historien.

Och KP utspel och lösning hade gått till historien som det största västgötaklimaxet någonsin.

Hans mellander uttalar sig över att GM bodde nära mordplatsen. (Läs CA)

Filter hävdar att de vet att det är SE. (och när det ska argumentera och binda med konkreta bevis iTV4 så kommer de på sig själva med att Säga att det rimligen är SE som är mördare.)

Och Lars Borgenäs hävdar att sydafrikaspåret är lösningen som ska presenteras.

Intressanta tider.

Men allt lutar ju åt antiklimax med rimlighetsbevis., "allt lutar åt att" de. Tekniska bevisningen tyder på att.. Och så upplöses allt i SE alias skandiamannen
Citera
2020-04-30, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Varför skulle den nuvarande regeringen behöva godkänna det som KP presenterar? Vi lever ju inte på 80-talet då Sverige i princip var en Össtat-light. Det visade sig mycket väl iom att Klas B satt som regeringens man i Palmerummet. Vilket iofs inte hade behövts med tanke att dom redan hade en rå-sosse (HH) vid rodret och senare bög-Ebbe.

Mig veterligen så är KP och gänget mer fristående från all inblandning från/av regeringen än någonsin jämfört med tidigare utredningar. Vilket är det normala och så skall det vara.

Vi får se, blir nog en del hemligstämplade delar
Citera
2020-04-30, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough

Fullständigt iskallt.En oerhörd prestation.
Jag vet inte om du var med vid tiden för mordet?
Att i den omgivningen och vid den tidpunkten uppträda som SE gjorde,och han samtidigt var GM..skulle jag vilja kategorisera som något unikt.
Jag kan inte tro att någon kan vara så iskall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in