Citat:
I rollen som GM så ljuger och gissar SE om det mesta.
För mig förefaller vissa av dessa lögner som helt otroliga då de faktiskt stämmer.
2 exempel.
1.
SE påstår att Lisbeth nämner att GM hade "mörkblå täckjacka".
I Rimborns PM från 860301 så står det att Lisbeth för honom ger signalementet "mörkblå täckjacka"
Källa: https://imgur.com/a/tI8mr4V
Det enda jag funnit i mitt letande är att "mörkblå täckjacka" nämns i nyhetssändningen kl.04.00 detta tillsammans med uppgifter om flera gärningsmän samt där med signalement om mörk rock.
I övrigt både i tidningar och senare TV-inslag, nämns inte "mörkblå täckjacka" vad jag kunna se...
Hur kommer det sig? Bra gissning, riskabel lögn i rollen som GM.
2.
SE påstår "att tidningarna ringer från Oslo" till BErgström i samtalet 1/3 vid ca. 11:40 på lördagen
Den 3/3 finns en artikel med SE i Aftenposten. Inte samma uppgifter som SvD dagen innan.
Källa: https://imgur.com/a/oqKwtYS
Var detta en lögn från GM-SE som han, efter samtalet med Bergström, täckte upp genom att själv kontakta Aftenposten?
Eller är dessa två exempel där SE faktiskt pratar sanning?
Lögnare ska ha skit! Men att slentrian- och ryktesmässigt beskylla någon för lögn, vilket det blivit när det kommer till SE, är inte speciellt snyggt det heller...
För mig förefaller vissa av dessa lögner som helt otroliga då de faktiskt stämmer.
2 exempel.
1.
SE påstår att Lisbeth nämner att GM hade "mörkblå täckjacka".
I Rimborns PM från 860301 så står det att Lisbeth för honom ger signalementet "mörkblå täckjacka"
Källa: https://imgur.com/a/tI8mr4V
Det enda jag funnit i mitt letande är att "mörkblå täckjacka" nämns i nyhetssändningen kl.04.00 detta tillsammans med uppgifter om flera gärningsmän samt där med signalement om mörk rock.
I övrigt både i tidningar och senare TV-inslag, nämns inte "mörkblå täckjacka" vad jag kunna se...
Hur kommer det sig? Bra gissning, riskabel lögn i rollen som GM.
2.
SE påstår "att tidningarna ringer från Oslo" till BErgström i samtalet 1/3 vid ca. 11:40 på lördagen
Den 3/3 finns en artikel med SE i Aftenposten. Inte samma uppgifter som SvD dagen innan.
Källa: https://imgur.com/a/oqKwtYS
Var detta en lögn från GM-SE som han, efter samtalet med Bergström, täckte upp genom att själv kontakta Aftenposten?
Eller är dessa två exempel där SE faktiskt pratar sanning?
Lögnare ska ha skit! Men att slentrian- och ryktesmässigt beskylla någon för lögn, vilket det blivit när det kommer till SE, är inte speciellt snyggt det heller...
Jag håller med.
Och det ser tyvärr ut som om samtalet mellan Skoglund och Häggström har blivit källa för många beskyllningar i samma stil.
Därifrån kommer också ryktet att SE inte ens var i Idre utan på Åland, och haft skumma göromål.
Snack om vapendelar och vapenfett och en massa annat trams.
Mystiken runt Anette K kommer sannolik härifrån. mystiken runt den larmade dörren likaså.
Allt förstoras upp och i slutänden blir det SE som bär skulden till allt.
Häggström får puls på Anette K, och hon ljuger och dribblar med tiderna hon också.
Namnet är nåt jävla öststatsnamn, bil har hon också, och vad fan är det frågan om egentligen?
Alla misstänkliggörs, Roland Bergström är nån jävla ”filur”.
En massa tomt pladder, men Skandiafolket har sannolikt inte det minsta med mordet att göra.
Självklart kan SE inte känna till att LP sagt ”mörkblå täckjacka”, men han säger det ändå, och han tror att LJ är just den mannen - vilket kanske inte är så konstigt?
Det är fullständigt osannolikt att han gissat så rätt, och ovanpå det fantiserat ihop trappscenariot så bra att han kan beskriva LJ bakifrån som om han sett honom från mordplatsen.
Ovan på det vill TP klämma in något scenario där han sprungit från Grand och genom huset på ett par minuter inkl samtal med väktaren.
Detta är så sjukt att Sverige kommer att bli till internationellt åtlöje om vi presenterar en dylik lösning.
Hoppas KP ändå har ett gott omdöme.
Senast redigerad av MacMackay 2020-04-30 kl. 15:51.
Senast redigerad av MacMackay 2020-04-30 kl. 15:51.