2020-04-30, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag kan inte sluta fundera över om SD möjligtvis har fotografiskt minne, autism.
Han kommer inte ihåg fritt ur minnet under förhören, men han refererar till det han läst i fup:en..
En annan sak som slog mig efter att ha lyssnat på rättegången, är hans egendomliga röst.
Påminner starkt om mordet på Linda Cheng.
Mats Alm blev inte blev dömd för mord, trots att han alldeles uppenbart är GM..

Intressant iakttagelse.
Citera
2020-04-30, 10:04
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jag kan inte sluta fundera över om SD möjligtvis har fotografiskt minne, autism.
Han kommer inte ihåg fritt ur minnet under förhören, men han refererar till det han läst i fup:en..
En annan sak som slog mig efter att ha lyssnat på rättegången, är hans egendomliga röst.
Jag håller det inte för otroligt.
Citera
2020-04-30, 10:11
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag menar att vi kan inte veta varför HD sa i förhör att hon "hört" att LW var försvunnen.
Jag gjorde nyss ett tillägg om detta i det inlägg du besvarar här.
Både Davidssons och Wesströms har ju efterfrågat LW och HD kan ha fått kännedom
om det på fler olika sätt av fler tänkbara personer.
Hon kanske inte ville peka ut någon i förhör av olika skäl som vi inte vet.

Jamen så kan det ju vara.
Det kanske var informatören Mållgan som var i farten tidigt på tisdagsmorgonen?
Och visst, det kanske är viktigt för HD att skydda Mållgan.
Eller någon annan.
Så viktigt att HD ljuger i förhör.
Vad vet jag?
Citera
2020-04-30, 10:11
Medlem
Citat:
Ok då, angående samtalsloggar -men man kan kanske ställa in tiden också och ställa in den en minut mer eller mindre av olika anledningar.
Mest menade jag att SD kan varit hemma hos HD på morgonen.
Varför HD i så fall inte berättade det får du fråga henne om.

Det har ju framkommit också, att de ofta träffar grannar. Teoretiskt kan någon familjemedlem
(Davidssons eller Wesströms) pratat med grannar om att LW var försvunnen och HD kan fått kännedom om det. När någon är försvunnen går det nog fort fram i grannskapet?

Nu har jag följt er diskussion angående detta och vi får väl acceptera att vi har olika sätt att se på det.
Om SD hade berättat detta för HD redan innan klockan 11 skulle inte vara så konstigt om det inte vore för att båda antingen nekar till det eller att de inte minns.
Meddelandet som SD skickar till HD innan klockan sju på morgonen lyder "Ledig?"
HD är inte ledig. Hon jobbar och började jobba 06:45.
När man frågar vad meddelandet handlade om, så verkar det röra sig om en myst (enligt SD).
Man undrar varför HD kan berätta för sin kollega varför hon vet att Lena är försvunnen redan under medicinrundan på morgonen, vilken hon inte minns.
Att hon skulle ha fått reda på detta av en granne verkar ju orimligt eftersom hon cyklade till jobbet 06:20 och N0a mfl inte ännu upptäckt att Lena är försvunnen. Hon pratade dessutom med Sillen under cykelturen till jobbet.
SD får frågan om varför han vet att Lenas dörr stod på glänt eftersom N0a aldrig nämnde det i samtalet på morgonen och han svarar att det var HD som berättade det för honom.
Det finns heller inget annat registrerat i listorna över kommunikation paret emellan förutom meddelandet om "Ledig?" och sedan meddelandet runt klockan 11 där SD berättar att Lena är försvunnen.

Så om du fortfarande inte tycker att detta är konstigt eller misstänkt, så respekterar jag din syn på saken. Men att fråga HD om varför, kan vi glömma eftersom hon lider av minnesförlust.

Peace out!

..

För övrigt så har jag funderat lite på det här mejlet som är skickat till WD.
SD har ju en del olika mejladresser. När han blir av med sin mobil, så lånar han svärmors mobil och skapar ett googlekonto i hennes namn med olika tjänster. Det innebär ju att det skapas en gmailadress i hennes namn som han disponerat över.
Tanken slog mig: Var denna mejladress verkligen W's personliga mejladress? KAN det vara en mejladress som nyttjades till hemligheter och att mottagaren är en annan??
Det är säkert långsökt.
Men jag vet inte hur många det är som skickar mejl till sina minderåriga barn istället för sms eller Messenger?
Han la ju in LW under Mamma i sin kontaktlista och hon hade ju flera olika mejladresser som lät jobbrelaterat och nyttjades i deras kontakt.

EDIT: Detta "För övrigt" är inte direkt riktat till dig. Jag borde antagligen ha gjort två separat inlägg, men nu blev det så här.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-04-30 kl. 10:21.
Citera
2020-04-30, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name

För övrigt så har jag funderat lite på det här mejlet som är skickat till WD.
SD har ju en del olika mejladresser. När han blir av med sin mobil, så lånar han svärmors mobil och skapar ett googlekonto i hennes namn med olika tjänster. Det innebär ju att det skapas en gmailadress i hennes namn som han disponerat över.
Tanken slog mig: Var denna mejladress verkligen W's personliga mejladress? KAN det vara en mejladress som nyttjades till hemligheter och att mottagaren är en annan??
Det är säkert långsökt.
Men jag vet inte hur många det är som skickar mejl till sina minderåriga barn istället för sms eller Messenger?
Han la ju in LW under Mamma i sin kontaktlista och hon hade ju flera olika mejladresser som lät jobbrelaterat och nyttjades i deras kontakt.

EDIT: Detta "För övrigt" är inte direkt riktat till dig. Jag borde antagligen ha gjort två separat inlägg, men nu blev det så här.

Antagligen har SD full koll på sina döttrars mejl. Det är inte han som har skickat dem. Båda mejlen som har öppnats har "okända" avsändare och i varje fall den andra jämförs med nigeriabrev om man googlar den (det är ingen äkta apple-adress). Antagligen har han sett dem och blivit nyfiken och öppnat för att kolla.

BG50883-1 E-post 2018-05-15 06:56:07 Hello@emails.weebly.com <Weebly>
BG50883-1 E-post 2018-05-15 11:39:57 News_Europe@lnsideApple.Apple.com <Apple>
Senast redigerad av piastrone 2020-04-30 kl. 11:45.
Citera
2020-04-30, 11:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Antagligen har SD full koll på sina döttrars mejl. Det är inte han som har skickat dem. Båda mejlen som har öppnats har "okända" avsändare och i varje fall den andra jämförs med nigeriabrev om man googlar den (det är ingen äkta apple-adress). Antagligen har han sett dem och blivit nyfiken och öppnat för att kolla.

Tack för klargörande.
Citera
2020-04-30, 11:51
Medlem
Citat:

Det är obehagligt det du skriver. Han läste HDs mail också. Och tydligen LWs. Vilken otäck människa! Hur i all världen har han kunnat dölja sin kontrollerande sida för omgivningen i så många år? Få grannar lär släppa honom inpå livet nu när hela hans sorgliga personlighet, göranden och låtanden avslöjats. Och ingen kommer nånsin be honom om hjälp. Han kommer inte vara stjärnan som alla andra surrar kring. Tvärtom. Han har blivit en supernova - en exploderande stjärna som till slut bara blev ett svart, mörkt hål.
Citera
2020-04-30, 13:01
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ok då, angående samtalsloggar -men man kan kanske ställa in tiden också och ställa in den en minut mer eller mindre av olika anledningar.
Mest menade jag att SD kan varit hemma hos HD på morgonen.
Varför HD i så fall inte berättade det får du fråga henne om.
Kan vara att hon svarade att hon "hört" det, för att inte peka ut någon som kunde blivit
förhör och misstänkt?

Det har ju framkommit också, att de ofta träffar grannar. Teoretiskt kan någon familjemedlem
(Davidssons eller Wesströms) pratat med grannar om att LW var försvunnen och HD kan fått kännedom om det. När någon är försvunnen går det nog fort fram i grannskapet?
Vad är det du inte förstår?
När LW:s barn ringde SD hade HD redan åkt till jobbet.
Där fick hon inte ha telefon.
Inga kontakter har noterats mellan dem vid den tidpunkten.
Så hur hade du tänkt dig att SD kunde informera HD om någonting efter att han fick samtalet från LW:s son?
Citera
2020-04-30, 13:39
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Selektivt minne skulle jag kalla det. När jag var närvarande på tingsrätten vid förhöret av SD så hade han klockrena minnesbilder av det som hände 2011. Allt eftersom åklagaren ställde frågor rörande saker närmre i tiden så slirade det mer och mer. Från 11 maj 2018 och framåt var det.....Alzheimer Light!
Citera
2020-04-30, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Selektivt minne skulle jag kalla det. När jag var närvarande på tingsrätten vid förhöret av SD så hade han klockrena minnesbilder av det som hände 2011. Allt eftersom åklagaren ställde frågor rörande saker närmre i tiden så slirade det mer och mer. Från 11 maj 2018 och framåt var det.....Alzheimer Light!

Det verkar ju vara fler i SD-sekten än SD som har Alzheimer Light, eller t om strong enligt FUP och i TR.
Citera
2020-04-30, 14:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Angående läsrapport i Noas mobil står följande i fupen (jag blir inte mycket klokare av det). Det låter lite som goddag yxskaft för mig. Det låter som om Telia svarar att det kan inte har ändrats NU, dvs november 2018, men det säger inget om det kan ha ändrats tätt inpå LWs försvinnande. Å andra sidan, om det blev läst inom tre dagar så hade det inte raderats från servern. Eller?

Ur IT-protokoll övriga 165/954 (avser dokumentets sidnumrering, inte pdf:ens)

Jag pratade med Telia (speciella utredningar) 181130 för att fråga om hur ett sms kan ändras från "oläst" till "läst". Enligt Telia skickas ett sms via en server och om sms:et inte kan levereras direkt (tex om telefonen är avstängd) så söker servern kontakt for att leverera sms:et under 3 dygn. Om det fortfarande inte har levererats under dessa 3 dygn så kommer det att raderas och inga ytterligare försök till leverans kommer att ske. Därfor säger Telia att de sms:et som Noa uppger i förhör 181119 har ändrats från "oläst" till "läst", inte har ändrats för att det nu är läst utan de sms:et raderades efter 3 dygn från servern och därför kan det nu inte ha ändrats till "läst".

Nu har jag läst den här texten igen och förstår det som att Telia menar att meddelandet inte har levererats, det är raderat. Det har heller inte lästs.

Hur det uppdaterades till ”Läst” ger de inget svar på.

Jag litar inte på att SD på något sätt har lyckats kunna läsa det. Telia tar ju inte ansvar gör att ”utreda” vad som kan ha hänt, utan lämnar det därvid.

Vi vet ju att det stod Read. På något sätt har det hänt. Det är min tro, även om Telia hävdar att det inte kan stå läst.
Citera
2020-04-30, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad är det du inte förstår?
När LW:s barn ringde SD hade HD redan åkt till jobbet.
Där fick hon inte ha telefon.
Inga kontakter har noterats mellan dem vid den tidpunkten.
Så hur hade du tänkt dig att SD kunde informera HD om någonting efter att han fick samtalet från LW:s son?
Jag tror att SD informerade henne på natten/morgonen efter mordet. Face to face. Men HD glömde bort i hastigheten, när hon talade med sin chef, att hon förmodas inte veta ett enda dugg. Det blev ett ooops där. Och hon har försökt ljuga sig fri i 2 år. Och lyckats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in