Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
Ok då, angående samtalsloggar -men man kan kanske ställa in tiden också och ställa in den en minut mer eller mindre av olika anledningar.
Mest menade jag att SD kan varit hemma hos HD på morgonen.
Varför HD i så fall inte berättade det får du fråga henne om.
Det har ju framkommit också, att de ofta träffar grannar. Teoretiskt kan någon familjemedlem
(Davidssons eller Wesströms) pratat med grannar om att LW var försvunnen och HD kan fått kännedom om det. När någon är försvunnen går det nog fort fram i grannskapet?
Nu har jag följt er diskussion angående detta och vi får väl acceptera att vi har olika sätt att se på det.
Om SD hade berättat detta för HD redan innan klockan 11 skulle inte vara så konstigt om det inte vore för att båda antingen nekar till det eller att de inte minns.
Meddelandet som SD skickar till HD innan klockan sju på morgonen lyder "Ledig?"
HD är inte ledig. Hon jobbar och började jobba 06:45.
När man frågar vad meddelandet handlade om, så verkar det röra sig om en myst (enligt SD).
Man undrar varför HD kan berätta för sin kollega varför hon vet att Lena är försvunnen redan under medicinrundan på morgonen, vilken hon inte minns.
Att hon skulle ha fått reda på detta av en granne verkar ju orimligt eftersom hon cyklade till jobbet 06:20 och N0a mfl inte ännu upptäckt att Lena är försvunnen. Hon pratade dessutom med Sillen under cykelturen till jobbet.
SD får frågan om varför han vet att Lenas dörr stod på glänt eftersom N0a aldrig nämnde det i samtalet på morgonen och han svarar att det var HD som berättade det för honom.
Det finns heller inget annat registrerat i listorna över kommunikation paret emellan förutom meddelandet om "Ledig?" och sedan meddelandet runt klockan 11 där SD berättar att Lena är försvunnen.
Så om du fortfarande inte tycker att detta är konstigt eller misstänkt, så respekterar jag din syn på saken. Men att fråga HD om varför, kan vi glömma eftersom hon lider av minnesförlust.
Peace out!
..
För övrigt så har jag funderat lite på det här mejlet som är skickat till WD.
SD har ju en del olika mejladresser. När han blir av med sin mobil, så lånar han svärmors mobil och skapar ett googlekonto i hennes namn med olika tjänster. Det innebär ju att det skapas en gmailadress i hennes namn som han disponerat över.
Tanken slog mig: Var denna mejladress verkligen W's personliga mejladress? KAN det vara en mejladress som nyttjades till hemligheter och att mottagaren är en annan??
Det är säkert långsökt.
Men jag vet inte hur många det är som skickar mejl till sina minderåriga barn istället för sms eller Messenger?
Han la ju in LW under Mamma i sin kontaktlista och hon hade ju flera olika mejladresser som lät jobbrelaterat och nyttjades i deras kontakt.
EDIT: Detta "För övrigt" är inte direkt riktat till dig. Jag borde antagligen ha gjort två separat inlägg, men nu blev det så här.