2020-04-30, 00:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det vet du väl själv, att LW:s ena barn kontaktade SD kl 06.59 eller däromkring, på morgonen och frågade var hon var och sa att hon var försvunnen - som du säkert vet har SD och HD kontakt, kunde ha pratat med varandra innan NW ringde, kan ha träffats på morgonen.
..Så ditt inlägg var väl ganska onödigt nu?
Om ena barnet ringde en minut efter det att SD ringde till HD i denna fråga, kan man ju undra om någons klocka gick en-två minuter före eller efter.
Om inte annat så kan SD ha sökt LW på morgonen och sett att hon var försvunnen
och sagt det till HD en minut innan NW ringde till SD och frågade var hans mamma är.

Jag pratar teoretiskt, hur det kan ha gått till, innan HD sa "Hoppas hon är död" på sitt arbete.
Det är inte troligt att man försäger sig på föreslaget sätt, om man är skyldig - möjligen om man
bara har kännedom.
Om hon vore skyldig, kunde hon stannat hemma av rädsla att försäga sig eller göra något fel
på arbetet pga stress - och skylla på att hon behöver vila innan resan, är sjuk, eller vad som helst.

Det är ju samtals- och meddelandeloggar det handlar om.
Inte att nån såg på klockan hur dags nån ringde.
Det finns dokumenterat i FUP.
Citera
2020-04-30, 02:35
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Om man bortser från kärringarna som jagar onda män och läser-som-fan-läser-bibeln ter det sig mycket osannolikt att en tidigare helt ostraffad vanlig kille med familj är ett sånt raffinerat mördar-snille att han under full span från första dagen lyckats lura brallorna av 20 st (enligt Moralens väktare) heltidsanställda professionella poliser under 2 års tid.

Eftersom polisen hade både brottsplats, misstänkt gärningsman och brottsoffer (inom 4 dagar) efter mordet så går det inte att komma förbi frågan varför han inte kunnat bindas med gärningen? Mig veterligen har detta aldrig någonsin inträffat förut.

1. SD är ett kriminellt snille?
2. TeamÅsaHiding har utfört ett uruselt jobb?
3. SD är inte gärningsman?
4. SD har haft en omöjlig tur?

Hehe.

Enligt min syn på saken har inte lurat brallorna av någon. Däremot så tycker jag polisen har gjort en miss - framförallt för man hittade kroppen så långt efter dådet. Jag tror läget hade sett väldigt annorlunda ut om man hade hittat kroppen tidigt dagen efter.

SD har haft viss medvind när det kommer till tekniska spår. Addera det faktum att LW och SD hade en jävligt udda relation där kommunikationen från början byggd på att det skulle ske i det fördolda.

1. Nej, men han har förståelse för teknisk bevisning. Master, minneshantering i mobiler och så vidare. Är man intresserad och tekniskt lagd vet man sådant.

2. Är ingen expert på hur rättegångar brukar föras. Tyckte rättegången ibland var rätt rörig - FUP läsning gav tydligare överblick. Även om den var rörig den med.

3. Indicierna kring SD är för många för att man ska förkasta hypotesen att han har något med mordet att göra. Det är min slutsats. Men visst, det hade ju varit ännu bättre om man hade något mer som inte gick att förklara bort. Typ vittnen som såg honom ute efter 23:00 eller dylikt.

4. Inte omöjlig tur men medvind helt klart. Mördare har ju kommit undan förut. Ta Anders Eklund tex - han var ju inte den vassaste kniven men åkte dit för att polisen hade tur med kamera-vittnet.

Om man istället utgår från påståendet att SD är helt oskyldig. Så tycker jag man kan säga att han hade fruktansvärt otur. En person blir mördad som han hade en väldigt giftig relation med. Brottsplatsen är runt hörnet och utan spår av GM (annan person än SD). Inget alibi för tiden vid mordet. Blodspår kan finnas lite varstans på SD eller i SDs hem. Råkar ta 1000 bilder med telefon precis innan förhör och så vidare.

Det ligger väl en viss orimlighet i det också, om man nu vill prata om tur och otur.
Senast redigerad av Fribbä 2020-04-30 kl. 02:43.
Citera
2020-04-30, 07:37
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
I annat fall kan ju SD sagt det till någon som sagt det till HD.
Det är väl över huvud taget inte konstigt om HD visste att LW var försvunnen.
SD kan ha varit hemma hos LW på morgonen och sett att hon var borta och sedan gått hem
till HD?
Vem tror du denne någon är?
Som hunnit med att träffa först SD och sedan HD?
Varför tror du inte att HD berättar om detta i det första förhöret? Har du någon teori om det?
Citera
2020-04-30, 07:41
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Kanske de fyra dygnen innan upptäckt gjorde så att vädret hann sopa undan en del spår? Apropå tur.
Datum----------------------Avläst kl -Vind m/s---Temp°c------Rel. fukt i %--Luft- tryck hPa
2018-05-15 Örebro------11:50------S 2-----------+27--------------38---------------1020
2018-05-16 Örebo-------11:50-----SSV 4--------+27--------------32---------------1014
2018-05-17 Örebro------11:50-----ONO 5-------+17--------------48-------------- 1017
2018-05-18 Örebro------11:50------N 5 ----------+17--------------33---------------1020
2018-05-19 Örebro------11:50------V 2-----------+20--------------32---------------1023
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-30 kl. 08:08.
Citera
2020-04-30, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

1. SD är ett kriminellt snille?
2. TeamÅsaHiding har utfört ett uruselt jobb?
3. SD är inte gärningsman?
4. SD har haft en omöjlig tur?

1: / SD är en Härads-Psykopat och en kvalificerad skitstövel, en "Peeping Tom"-manipulatör samt en onormal familjefader som slagit näven i väggen med full kraft för att sålunda skrämma slaget på sin egen dotter.

2: / Team/ Åsa Hiding och Poliserna har gjort ett fantastiskt förundersöknings-arbete med detta mordfallet gällande L*na Wesstr*m, problematiken finns någon annan stans.

3: / Björn Lindén trodde mer på SD's Mållgor som absolut alternativa Gärningspersoner än på vad KammarÅklagaren Åsa Hiding och hennes kollega "Tessan" presenterade inom rätts-salen under den då pågående rättegången.

Björn Lindén roades också av Härads-Psykopaten SD's försvarsadvokat Ing*ar Backm*n då vederbörande bjöd upp till ett rena rama Kurt Olsson spektakel inom rätts-salen när vederbörande vid det aktuella tillfället framförde Thomas/Palme mitt i allt ihop.

4: / Det är mycket, mycket troligt att Härads-Psykopaten SD i samförstånd med sin älskade HD bringade livet om L*na Wesstr*m, båda hade motiv.

5: / Härads-Psykopaten SD har verkligen haft en otrolig tur hitintills, men som sagt var, även turen kan vända.

6: / Din sperma-fixering till LW's trosor även tidigare otvättade sådana då tillfälligt förvarade i en tvättkorg är ingenting mot vad Härads-Psykopaten SD tidigare har ställt till med.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-30, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det är ju samtals- och meddelandeloggar det handlar om.
Inte att nån såg på klockan hur dags nån ringde.
Det finns dokumenterat i FUP.

Ok då, angående samtalsloggar -men man kan kanske ställa in tiden också och ställa in den en minut mer eller mindre av olika anledningar.
Mest menade jag att SD kan varit hemma hos HD på morgonen.
Varför HD i så fall inte berättade det får du fråga henne om.
Kan vara att hon svarade att hon "hört" det, för att inte peka ut någon som kunde blivit
förhör och misstänkt?

Det har ju framkommit också, att de ofta träffar grannar. Teoretiskt kan någon familjemedlem
(Davidssons eller Wesströms) pratat med grannar om att LW var försvunnen och HD kan fått kännedom om det. När någon är försvunnen går det nog fort fram i grannskapet?
Senast redigerad av Moschata 2020-04-30 kl. 09:58.
Citera
2020-04-30, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
OM han har dödat LW var det i stundens hetta och inte helt oprovocerat (självklart rättfärdigar det ALDRIG våld dock) och därför tror inte jag han är farlig mot andra människor och i synnerhet inte mot nära och kära.

Det är många som vittnat om att han är en fantastisk pappa så barnen älskar och saknar honom säkert. För dem är han deras underbara pappa och inget annat.

Inlägg från 10/6 2018

Vad säger de "många som vittnat om att han är en fantastisk pappa" nu efter att de fått vetskap om SD:s förskräckliga "förhör" med dottern... och att han slagit näven i väggen...?
Är det någon "av de många" som ändrat uppfattning om den kärleksfulle pappan?

Stackars barn säger jag... psykisk misshandel är bara förnamnet!
Citera
2020-04-30, 09:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inlägg från 10/6 2018

Vad säger de "många som vittnat om att han är en fantastisk pappa" nu efter att de fått vetskap om SD:s förskräckliga "förhör" med dottern... och att han slagit näven i väggen...?

Har socialtjänsten blivit inkopplade?
Barnen har lidit nog av att växa upp med denna tyrann till far och sinnessvaga moder..
Citera
2020-04-30, 09:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ok då, angående samtalsloggar -men man kan kanske ställa in tiden också och ställa in den en minut mer eller mindre av olika anledningar.
Mest menade jag att SD kan varit hemma hos HD på morgonen.
Varför HD i så fall inte berättade det får du fråga henne om.

Det har ju framkommit också, att de ofta träffar grannar. Teoretiskt kan någon familjemedlem
(Davidssons eller Wesströms) pratat med grannar om att LW var försvunnen och HD kan fått kännedom om det. När någon är försvunnen går det nog fort fram i grannskapet?

Vem är "man"?

Du drog upp teorin att SD besökte HD på morgonen.
Och då tycker du att det ankommer på mej att ta reda på varför HD inte berättat det?
Pja, det är också ett sätt att arbeta.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-04-30 kl. 10:00. Anledning: ny rad
Citera
2020-04-30, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Vem är "man"?
Du drog upp teorin att SD besökte HD på morgonen.
Och då tycker du att det ankommer på mej att ta reda på varför HD inte berättat det?
Pja, det är också ett sätt att arbeta.

Jag menar att vi kan inte veta varför HD sa i förhör att hon "hört" att LW var försvunnen.
Jag gjorde nyss ett tillägg om detta i det inlägg du besvarar här.
Både Davidssons och Wesströms har ju efterfrågat LW och HD kan ha fått kännedom
om det på fler olika sätt av fler tänkbara personer.
Hon kanske inte ville peka ut någon i förhör av olika skäl som vi inte vet.
Citera
Avslutad
Jag kan inte sluta fundera över om SD möjligtvis har fotografiskt minne, autism.
Han kommer inte ihåg fritt ur minnet under förhören, men han refererar till det han läst i fup:en..
En annan sak som slog mig efter att ha lyssnat på rättegången, är hans egendomliga röst.
Påminner starkt om mordet på Linda Cheng.
Mats Alm blev inte blev dömd för mord, trots att han alldeles uppenbart är GM..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
OM han har dödat LW var det i stundens hetta och inte helt oprovocerat (självklart rättfärdigar det ALDRIG våld dock) och därför tror inte jag han är farlig mot andra människor och i synnerhet inte mot nära och kära.

Det är många som vittnat om att han är en fantastisk pappa så barnen älskar och saknar honom säkert. För dem är han deras underbara pappa och inget annat.
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inlägg från 10/6 2018

Hahaha oj va dåligt det inlägget åldrades.. FBI-psykologen hade tvärfel i alla hänseenden, BIG CHOCKER 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in