Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Om man bortser från kärringarna som jagar onda män och läser-som-fan-läser-bibeln ter det sig mycket osannolikt att en tidigare helt ostraffad vanlig kille med familj är ett sånt raffinerat mördar-snille att han under full span från första dagen lyckats lura brallorna av 20 st (enligt Moralens väktare) heltidsanställda professionella poliser under 2 års tid.
Eftersom polisen hade både brottsplats, misstänkt gärningsman och brottsoffer (inom 4 dagar) efter mordet så går det inte att komma förbi frågan varför han inte kunnat bindas med gärningen? Mig veterligen har detta aldrig någonsin inträffat förut.
1. SD är ett kriminellt snille?
2. TeamÅsaHiding har utfört ett uruselt jobb?
3. SD är inte gärningsman?
4. SD har haft en omöjlig tur?
Hehe.
Enligt min syn på saken har inte lurat brallorna av någon. Däremot så tycker jag polisen har gjort en miss - framförallt för man hittade kroppen så långt efter dådet. Jag tror läget hade sett väldigt annorlunda ut om man hade hittat kroppen tidigt dagen efter.
SD har haft viss medvind när det kommer till tekniska spår. Addera det faktum att LW och SD hade en jävligt udda relation där kommunikationen från början byggd på att det skulle ske i det fördolda.
1. Nej, men han har förståelse för teknisk bevisning. Master, minneshantering i mobiler och så vidare. Är man intresserad och tekniskt lagd vet man sådant.
2. Är ingen expert på hur rättegångar brukar föras. Tyckte rättegången ibland var rätt rörig - FUP läsning gav tydligare överblick. Även om den var rörig den med.
3. Indicierna kring SD är för många för att man ska förkasta hypotesen att han har något med mordet att göra. Det är min slutsats. Men visst, det hade ju varit ännu bättre om man hade något mer som inte gick att förklara bort. Typ vittnen som såg honom ute efter 23:00 eller dylikt.
4. Inte omöjlig tur men medvind helt klart. Mördare har ju kommit undan förut. Ta Anders Eklund tex - han var ju inte den vassaste kniven men åkte dit för att polisen hade tur med kamera-vittnet.
Om man istället utgår från påståendet att SD är helt oskyldig. Så tycker jag man kan säga att han hade fruktansvärt otur. En person blir mördad som han hade en väldigt giftig relation med. Brottsplatsen är runt hörnet och utan spår av GM (annan person än SD). Inget alibi för tiden vid mordet. Blodspår kan finnas lite varstans på SD eller i SDs hem. Råkar ta 1000 bilder med telefon precis innan förhör och så vidare.
Det ligger väl en viss orimlighet i det också, om man nu vill prata om tur och otur.