Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Jo precis, det var iaf en bra markering kring arbetsmiljön, förhoppningsvis leder det till att andra verksamheter tänker till.
Ang. de boende, kanske att anhöriga orkar driva det hela i efterhand på något sätt, tror inte de orkar när de är i sorg, dock. Men ibland efter sorg kan ju ilskan komma, och man vill kanske utkräva svar och ansvar osv, får se hur det blir med det. Det känns som om det traditionellt är väldigt svårt i Sverige att få nån att stå till svars. Förutom vanliga medborgare, där kan det jagas rätt hårt om man är sen med skatten osv. Skillnad på folk o folk...
Lite ”sossestämpel” över det. Knegarna ska skyddas (inte mej emot), och arbetet hedras.
Det jag fetat i din kommentar hållet jag med om. Ministerstyre har vi minsann inte (jo tjena) och tjänstemannaansvaret är borta, så man kommer inte åt nån. Vi har inte vanan av att bråka med staten, och staten har ju faktiskt tagit väl hand om oss (tidigare i varje fall).
Meningen efter den fetade är en bra beskrivning av vårt land. Man kan få en tusing i p-böter för en skitsak samtidigt som det sprängs, skjuts och rånas utan att nån gör nåt åt det.
Silandet av myggen och sväljandet av kameler är typiskt en översittarstat: man lever kvar i nån slags ordning-och-reda-bubbla och man ger sig på ”de små” för det är det enda man klarar av.
Det är ju bara att se hur det har gått med ”folkvettslinjen”: inte f*n har folk visat några ambitioner åt det hållet - i varje fall inte som lever upp till den utfästelsen. Då tycker jag att folk i andra länder relativt sett har tagit mer ansvar - men då har ju också deras stater visat vägen och visat att de bryr sig.