2020-04-29, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
Jag är en av de.
Jag har en enda riktig/viktig/egentlig uppgift i mitt liv, och det är att ta hand om och se till det bästa för mina barn.
Mina barn går inte till någon SARS-CoV-2 spridande skola, mina barn är hemma och blir hemundervisade. Kör 20min plugg och 20min rast osv, mellan 0900-1500 med en timmes matrast mellan 12-13. På 2mån har de fått in mer, än under hela förra terminen, dessutom börjar de bli ganska bra på att laga käk, de går i lågstadiet.

Svenska myndigheter är fullständigt värdelösa....
Det är inte din familj som är problemet. Samhället räknar med att sådana som du gör det bästa av situationen, oavsett vad situationen är. Du får helt enkelt finna dig.

Problemet är alla de tusentals barn som far illa av en skolstängning. De har mycket mer att förlora än dina barn, vars föräldrar slänger ihop ett internat på en förmiddag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Beror på hurdant liv du tänker leva. Kraftig övervikt med tillhörande sjukdomar som högt blodtryck, diabetes 2, kanske problem med levern etc. kommer att förvandla dig till en riskpatient.

Men samtidigt kommer dessa faktorer ändå försämra livskvalitén och förkorta livstiden för dig även helt utan Corona.
Sjukdommar som cancer som många drabbas av i olika former tex. En behandling tar då kål på dig.
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du är medveten om att Sverige kommer på 55:e plats per 1M invånare med i princip alla västvärldens länder före.

Jaså, jag trodde vi lekte jämförelser med fritt valt underlag.

Jag är medveten om att det är meningslöst att jämföra länder nu. Det kommer med all säkerhet göra bra forskning på denna pandemi och hanteringen av den, av såna som kan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Så vad är sifforna på överdödlighet i världens länder som du vet hittills? Källor?

https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/#z-scores-by-country
Citera
2020-04-29, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
WHO hyllar Sveriges strategi

”kan vara framtida modell för världens hantering av coronaviruset”.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/27-av-96-doda-pa-samma-aldreboende/

Han säger även

– Ingenting befinner sig längre från sanningen. Sverige har genomfört en väldigt stark folkhälsopolitik, kring fysisk distansering, vård och skydd av personer på vårdhem och många andra saker, säger han.

Tycker du vi har lyckats med skydden av vårdhemmen ? Artikeln är rena dyngan.
Citera
2020-04-29, 20:38
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y3rdeA/coronaviruset-har-ar-de-senaste-siffrorna

Skrolla ned till stapeldiagrammet "Antal döda i Sverige – dag för dag"
och klicka på sista stapeln 107 döda 29 april men enligt c19.se så är det 93 döda

På FHMs stapeldiagram står det 4 döda idag, haha

De här siffrorna som olika nyhetssiffror eller myndigheter redovisar för antalet döda i COVID-19 i Sverige, kan verkligen göra en lite desorienterad.

Allt kommer väl fram efter några år eller dylikt.
Citera
2020-04-29, 20:39
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ännu en käpp i hjulen för lockdown ivrarna när WHO hyllar den svenska öppna med restriktioner modellen.

Det var nog spiken i kistan för den rörelsen

WHO har inget större förtroende när det gäller corona-viruset. Hade WHO fungerat hade vi inte haft någon pandemi.
De hade tidigt varnat resten av världen, vilket de inte gjorde. De missbedömde situationen och gör nu allt för att försöka återfå en del av sitt förlorade förtroende
Citera
2020-04-29, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
En rysk läkare publicerar en lista med 74 läkare och sjuksköterskor som dött i viruset. Om den stämmer, och Rysslands officiella siffra för totalt antal avlidna i covid stämmer, så fungerar viruset annorlunda i Ryssland då det verkar i mycket stor utsträckning angripa och döda yngre i vården.
Jag har tittat på den där listan, och det var ju inte många ungdomar bland personalen. De första åldrarna om man börjar uppifrån: 61, 73, 62, 69, 64, 50, 66, 60, 52, 59. Det var de första tio. Längre ned i listan hittar jag en 76-åring, en 80-åring, 81, 73, ...

Ja, det är några yngre också, men generellt väldigt många gamla i den personallistan.

Om vi skall vara noggranna med fakta så är det också Ryssland+Vitryssland som listan gäller. Iofs är vitryssarna i minoritet, men ändå.

Sedan står det på sidan att de lägger till folk som inte haft covid-diagnos. Att det är en lista på "medicinsk personal som dött under epidemin" och att det räcker att orsaken var "på något sätt relaterad till covid-19", samt att de inte kontrollerar ifall de blivit smittade på arbetsplatsen.
Citera
2020-04-29, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
En rysk läkare publicerar en lista med 74 läkare och sjuksköterskor som dött i viruset. Om den stämmer, och Rysslands officiella siffra för totalt antal avlidna i covid stämmer, så fungerar viruset annorlunda i Ryssland då det verkar i mycket stor utsträckning angripa och döda yngre i vården.

Ja märkligt eller hur. Men många som är äldre kanske. Kanske att man utsetts för större virus mängd inom vården
Citera
2020-04-29, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Det kom ju från Aftonbladets poll igår där plus 300 k röstat för hårdare bandage.

80 procent ville se hårdare tag.

Sen så är ju FHM/Löfven smarta. Dom ger uppdraget till Sifo att ringa runt till uttråkade 40 talist kvinnor och då blir ju resultatet mer regimvänligt.

Eller som morsan säger (född -60) han är ju så stilig och charmig.
Man undrar ju också ifall de ringt folk över hela Sverige, eller bara Stockholm.

Många tycker nog att hårda tag är utmärkt, när de är riktade mot någon annan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Kortsiktighet, en av människans största svaghet.

Visst kan man titta på hur siffrorna ser ut idag. Men det säger väldigt lite. Det har många små människor svårt att förstå.

Det gör det ju inte alls för har man en halv hjärna kan man ju lista ut att Norge, Danmark och Finland nu börjar med testa-testa-testa och lokal isolering tills man har vaccin eller COVID-19 är utbränt.

Vi kommer sitta där med 20ggr fler döda än dom i slutändan och lika hög arbetslöshet.
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag har tittat på den där listan, och det var ju inte många ungdomar bland personalen. De första åldrarna om man börjar uppifrån: 61, 73, 62, 69, 64, 50, 66, 60, 52, 59. Det var de första tio. Längre ned i listan hittar jag en 76-åring, en 80-åring, 81, 73, ...

Ja, det är några yngre också, men generellt väldigt många gamla i den personallistan.

Om vi skall vara noggranna med fakta så är det också Ryssland+Vitryssland som listan gäller. Iofs är vitryssarna i minoritet, men ändå.

Sedan står det på sidan att de lägger till folk som inte haft covid-diagnos. Att det är en lista på "medicinsk personal som dött under epidemin" och att det räcker att orsaken var "på något sätt relaterad till covid-19", samt att de inte kontrollerar ifall de blivit smittade på arbetsplatsen.

Så skogsvarelsen från öst vill mena att covid-19 på nåt alienlikande sätt går speciellt hårt på rysk personal i sjukvården...?
Jisses, det är så korkat så man gapskrattar.

Är du så sinnesslö att du inte fattar att ryska myndigheter ljuger, och ljuger ännu mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in