2020-04-29, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du skriver att SD messar grannen, Ström, den 22 maj... var var han då eftersom han inte kunde vattna själv?

Undrar om det är första kontakten med någon granne ang vattningshjälp... har för mig att det var flera och ev tidigare än den 22:a (kan ha fel).

Tror som Du... alibi och tvätt av cykel på natten (svårare att förklara varför han står mitt i natten för att ta en normaldusch av enbart sig själv).

Han var väl hos "pappa" SOA i F*olketorp. Där var han iaf två dgr senare då när JellyGray smög omkring i hans hus och skickade en nr2-bild (satt på muggen med byxorna nere).
Citera
2020-04-29, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Enligt Härads-Psykopaten SD's tidigare gjorda utsaga samt enligt följande citat:

Citat: - "Dom kommer aldrig att klara upp det här mordet" ... slut citat /

Att en person uttryckt sig på ett sådant sätt och med sådana ord har en orsak vilken du har svårt för att absorbera på grund av konfirmeringsbias. Allting ligger i personen's egna ord och har en orsak till att de sägs.

Allting beror på i vilken situation orden träder fram från personen i fråga, det vill säga, situation och ord.

Enligt HD's tidigare gjorda utsaga samt enligt följande citat: -"Jag hoppas att hon är död" ... slut citat /

Åter igen och enligt ovan skrivet fanns en orsak till de ord som uttrycktes från personen i fråga, vilkens ord skall baseras på situationen i konnektion med omständigheterna.

Det låg, och det ligger i hennes egna ord, samma sak gäller SD's utsaga.

Antingen söker man efter bortförklaringar till personerna's utsagor, eller så absorberar man utsagorna i konnektion med situationer och omständigheterna och får sålunda begriplighet.

Mvh/ Kurt Jokern Olsson

Vart tog beviset på ditt påstående om att jag försvarar SD vägen.
Kanske dags att erkänna att DU LJUGER!!!
Citera
2020-04-29, 09:05
Medlem
Folk i S närhet kan nog räkna med att han använt tekniker för att ha full tracking och spegling av digitala enheter på de människor han är/var intresserad av.

Se denna intressanta programvara t ex för att enkelt kunna spionera i någon annans mobil
https://www.jjspy.com/android.html

(Repris på länk)
Citera
2020-04-29, 09:05
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Som jag kommer ihåg det var det något om att grannen som skulle vattna inte skulle behöva ta sig över alla dessa kaninhinder och därav blev ombedd att ta med sig en egen.

Just så! Det fanns/finns säkert en gammal vattenspridare längst inne i växthuset, men den har nog legat där i alla år. Ingen granne hade ju sett honom vattna gräsmattan någonsin. Och växthuset var troligen bara fullt med skräp. Inte växter. Där bad han ju ingen vattna. Och om man tittar på bilderna av huset så är de inga trädgårdsmänniskor, precis. Snarare asfalts-och grusmänniskor.

https://delafil.se/361291a3265f66b2/SDhus.jpg
https://delafil.se/aa6659add96f137f/SDshus2.jpg

Nej, han/de/cykeln fick en grovdusch med sprutmunstycket på natten i mörkret. Sen började han oroa sig för allt de duschat av sig inte gått ner i den torra jordskorpan som blir efter långt tid av sol. Och då började han tjata på alla möjliga om att de skulle vattna. Det är i alla fall min teori.

Och blodet går säkert inte längre att finna, men annat med DNA på, kanske? Det måste vara omöjligt att döda någon med sådant våld och inte få annat än blod på sig.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-29, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Han var väl hos "pappa" SOA i F*olketorp. Där var han iaf två dgr senare då när JellyGray smög omkring i hans hus och skickade en nr2-bild (satt på muggen med byxorna nere).

Ja det har Du rätt i... häckade där ett tag där efter hemkomsten från USA-resan.
Citera
2020-04-29, 09:17
Medlem
En vecka kvar nu till domen meddelas. Ska SD bli kvar i frihet eller har de hittat något på honom tro?
Citera
2020-04-29, 09:21
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Någon kanske redan har uppmärksammat detta, jag har läst lite slarvigt i tråden på sistone.
Minns ni att SD skrev i sitt fina brev till tingsrätten att när han träffade polisen 11/5 så hade hans vindjacka inga fickor?
https://www.docdroid.net/eANls3r/orebro-tr-b-2705-18-aktbil-483-skrivelse-fran-stefan-davidsso-pdf ,sid 5

Aktbilaga 145 huvudprotokollet, sid 13. Polisens PM:
Han har en blå träningsjacka, typ orienteringsjacka...”

Jag ser fickor på båda dessa blå jackor:
Aktbilaga 157, Teknisk undersökning del B, sid 163

Är det dessutom inte ovanligt att en vindjacka inte har fickor?

Intressant att han med teflonminnet, kom ihåg exakt vilken jacka han hade på sig just den natten. En vindjacka som sannolikt numera är slängd eller uppeldad, kanske? Eller så finns det NU. Tvättad efter storstädningen 25 maj och spillde då av sig blod på tvättmaskinen?

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-29, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Just så! Det fanns/finns säkert en gammal vattenspridare längst inne i växthuset, men den har nog legat där i alla år. Ingen granne hade ju sett honom vattna gräsmattan någonsin. Och växthuset var troligen bara fullt med skräp. Inte växter. Där bad han ju ingen vattna. Och om man tittar på bilderna av huset så är de inga trädgårdsmänniskor, precis. Snarare asfalts-och grusmänniskor.

https://delafil.se/361291a3265f66b2/SDhus.jpg
https://delafil.se/aa6659add96f137f/SDshus2.jpg

Nej, han/de/cykeln fick en grovdusch med sprutmunstycket på natten i mörkret. Sen började han oroa sig för allt de duschat av sig inte gått ner i den torra jordskorpan som blir efter långt tid av sol. Och då började han tjata på alla möjliga om att de skulle vattna. Det är i alla fall min teori.

Och blodet går säkert inte längre att finna, men annat med DNA på, kanske? Det måste vara omöjligt att döda någon med sådant våld och inte få annat än blod på sig.

#TeamÅsaHiding

Nej några trädgårdsmästare verkar de verkligen inte vara.

Vet inte riktigt vad Du menar med "sprutmunstycket", det borde i alla fall ha varit en slang som han sköljt av sig och cykeln med. Kanske bara rullat ihop sedan och kastat längst in i växthuset.
Citera
2020-04-29, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En vecka kvar nu till domen meddelas. Ska SD bli kvar i frihet eller har de hittat något på honom tro?

Jag väljer att tro på något positivt i dessa tider... han åker dit han ska vara, Kumla till att börja med (jag börjar bli ganska övertygad om att det är rätt GM, även om jag väldigt länge varit tveksam... till skillnad från vissa andra i tråden som hade SD som bestämd mördare väldigt tidigt i tråden... tex S-J... som iof ändrade sig till något barn, sedan HD och som det nu verkar ändra sig ytterligare en gång).
Citera
2020-04-29, 09:36
Medlem
Citat:
Som jag kommer ihåg det var det något om att grannen som skulle vattna inte skulle behöva ta sig över alla dessa kaninhinder och därav blev ombedd att ta med sig en egen.

Om man ska åka 2 veckor till USA och är rädd om sin gräsmatta borde man frågat i god tid om någon av grannarna kan tänka sig att vattna under tiden de är på semester. Det har han inte gjort, såvitt det framgått i grannförhör.
Han ber en granne vattna efter att de kommit tillbaka till Sverige från sin flygplats-hopping, och då har de bara varit borta 3-4 dagar.
Det är ett till konstigt beteende.
Citera
2020-04-29, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Intressant att han med teflonminnet, kom ihåg exakt vilken jacka han hade på sig just den natten. En vindjacka som sannolikt numera är slängd eller uppeldad, kanske? Eller så finns det NU. Tvättad efter storstädningen 25 maj och spillde då av sig blod på tvättmaskinen?

#TeamÅsaHiding

Inte nog med att han kommer ihåg vilken jacka han hade på sig...

I brevet han skrev (nästan 2 år senare) kom han också ihåg vilka shorts han hade på sig på mordkvällen!
Citera
2020-04-29, 09:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Den frågan är ju redan avgjord, den om han ska förbli i frihet.

Det som kommer att bli intressant är hur pass eniga de är i den kommande domen och hur välskriven domen är, min gissning är att de är eniga i sitt domslut och att Björn Lindén har formulerat en oantastlig och välskriven dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in