2020-04-29, 14:28
Medlem
Dynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Bara 7,5% har antikroppar i Stockholm enligt en studie. Har inte fått någon större uppmärksamhet. Undrar varför.

Långt kvar till flockimmunitet.

Testet visar att av 454 personer hade enbart 7,5 procent antikroppar. Det handlar då om 34 personer.

– Det är också slående hur ojämnt fördelad mellan olika områden covid-19 hittills verkar ha varit. Vi såg inga fall alls i flera stadsdelar men i andra över tio procent, men 13 procent i snitt i närförorterna och även ett flertal fall i vissa av de yttre förorterna, säger Åke Lundkvist.

https://tln.se/nyheter/farre-an-vantat-har-antikroppar-mot-viruset-4824/
Detta skulle innebära 178000 smittade och IFR på ca 0.75%. Låter rätt rimligt i jämförelse med andra länder, dessvärre.
Citera
2020-04-29, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Det kan vara ett bra tecken, det kan innebära att de förbereder sig för att göra en större kursomläggning.
Även de måste ju börja fatta att deras modeller var fel.

För jag har helt ärligt, svårt att tro, att de med vilje, väljer att låta, vad det verkar som, minst +80 000 människor dö för att uppnå flockimmunitet..... och ytterligare 100 000-tals med livslånga skador.

De har helt enkelt varit så här korkade i att tolka signalerna från omvärlden.

I don’t think anybody has seriously believed they’re doing this on purpose. There’s a razor about not attributing something to malice that can equally be explained to stupidity. They modeled for a 0.025% flu to begin with and Giesecke prediction of 0.1% is likely telling for what they expected.
Citera
2020-04-29, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Nu är jag intresserad och höra vad alla jävla Tegnell muppar säger när vi ännu har en dag över 100 döda

I din värld finns det just nu bara ”Tegnell-muppar” och alla andra som känner som du, och har samma tankekedjor som dig. 2 läger. Det gör det så enkelt att kanalisera sina primitiva känslor och tankar under stress och rädsla. Detta fenomen är betydligt mycket vanligare hos individer som är yngre än 25 år och därmed inte har en fullt utvecklad hjärna. Det finns också skillnader som går att påvisa mellan könen.

Det som förvånar mig lite är att inte mer frustration riktas mot Kina och deras totalitära ljugmaskin. Också att man inte ser några protester irl mot alla smittspridare som verkar flanera som vanligt i Sthlms-vimlet. Har våran handlingskraft och rebelliska drifter(tänker främst på våra ungdomar)nu begränsats till tangentbordet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Idiot. Jag har behövt skriva detta flera gånger i tråden. SARS-CoV-2 kan ge en liknande sjukdomsbild som en HIV-infektion och kan möjligen även leda till förvärvat immunbristsyndrom. Ingen har påstått att SARS-CoV-2 är identiskt med HIV!!!!!. Det är nämligen två olika virus. Däremot är förvärvat immunbristsyndrom en sjukdom, inte ett virus.

Men ditt cp, C19 orsakar inte förvärvat immunbristsyndrom. Erkänn bara att du försöker få det att låta som att man får AIDS 🙄🙄
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Tyckte du pressträffarna över påsk var meningsfulla eller beklagade du dig över det låga siffrorna som presenterades då?

Andra siffror som var spännande på pressträffen var ju som alltid MSBs. Tycker är som en trött oproffessionell marknadsavdelning från 90-talet... "Vi ser att 85% tycker att det var fina informativa bilder...". Samhällsskydd och beredskap låter ju mer än vad jag ser idag. Den myndighetens uppdrag är ju en gåta.

Blir överraskad när Socialstyrelsen ca 20 min in i sändningen på SvT play säger att barn med föräldrar i riskgrupper ska skickas till skolan och de som håller sina barn hemma gör fel. Jag tror inte dessa föräldrar håller barnen hemma från skolan och sen gladeligen går på Lekland med ungarna och tar dem till olika aktiviteter för att träffa folk. Vill man hålla ned kurvan är det väl bra om folk håller barn hemma och tar ansvar för deras utbildning i hemmet (vilket jag utgår för att man gör efter bästa förmåga)
Citera
Medlem
virvelbaggs avatar
Gravida kvinnor med riskfaktorer ombeds att vara extra försiktiga. Det kommer in rapporter om ett antal gravida kvinnor som ligger på IVA. Det kan bli familje sorg. Jag fattar inte varför vi ska ha det här jäkla viruset här hade det inte varit bättre och Testa testa testa som WHO sa. Det värkar ju funka bra. Och du, våran statsminister som kulle vara folkets man, var det bara ord?
Citera
2020-04-29, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av orvarino
Ja fy fan. Vad håller folk på med, hur spenderar de sin tid?
Vi däremot som sitter och random kommenterar i en 22000sidors tråd på Flashback, vi drar minsann vårt lass i bekämpandet av pandemin. Vad hade samhället gjort utan oss och vår insats?
Är du en av dessa som menar att bara experter får ha åsikter?
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Svår avvägning, om de inte räknas in i statistiken av Covid-19 döda blir det ju ett ramaskri om mörkning...
Ja

Löfven ha ett uppenbart informationsproblem här om att äldre ändå dör efterhand oavsett Corona eller någon annan likvärdig säsongsinfluensa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Verkar mest röra sig om äldre människor

Såg någon siffra i tråden om att 20 procent ändå dör några veckor efter inflyttningen och 80 procent inom ett år så det är lite tveksamt att räkna in dom i statistiken

Det är helt osannolika siffror så det får du ge en källa till
Citera
Medlem
Stones avatar
Tegnell: "Ökad frekvensbortfall"... svenska tack.
Citera
2020-04-29, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Om detta stämmer så låter det ju inte bra alls.. lär väl vara ännu mindre % ute i landet...!! Jesus Christ...

Och vår ambassadör i USA som stod och sa i amerikansk media häromdan o snackade om att 30% redan hade varit infekterade??

Baserar ni detta på en oberoende undersökning av något företag? Tycker vi skall vänta till det kommer ordentliga undersökningar med större underlag. ex KTH.

Sen tror inte jag heller att vi ligger på några 30%.
Citera
2020-04-29, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
107 döda!!!
Oacceptabelt!

Fyll gatorna med bajs! NUU!!

Ha! Ha! Eller hur! De lär sitta kvar vid sina skärmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in