2020-04-29, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
"Tvätta händerna", "platta ut kurvan", "det är jätteviktigt att vi skyddar de äldre".

Ja det lär vi få höra..
Citera
2020-04-29, 14:04
Medlem
låter som Tegnell gråter
Citera
2020-04-29, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miamiboy
låter som Tegnell gråter

eller hur? Han låter väldigt nere
Citera
2020-04-29, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Så coronasmittan kom till Stockholm med arbetspendlare?

Första gången jag hör den teorin, men okej. Vad är den baserad på?
Det känns som att du har en helt egen diskussion här.

1) Jag har inte pratat om några teorier.

2) Jag har inte pratat om hur coronasmittan från början kom till Sverige.
Citera
2020-04-29, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Med risk för att ändå bli smittad.
Kanske borde moderaterna och övriga lagt mer pengar på skyddsutrustning för att undvika smitta ?

Just nu tycks folk i vården i privat och landsting riskera att smittas för att det inte finns tillräckligt med skydd. Folk med dåliga ekonomiska förutsättningar i vården går till jobbet för ekonomins skull.
Nästa idioti är att det inte satts ut väktare utanför varenda vårdinstans.

Det primära är pengar. Pengar för att testa så att folk som kan arbeta verkligen arbetar och inte stannar hemma. Det var precis så som Kristersson uttalade sig.

Och det har han väl rätt i? Har ingenting emot en riktad karantän. Smittade och riskgrupper. Men att ha mängder med friska arbetsföra människor sitta hemma, ser jag ingenting meningsfullt i. Varken på kort eller lång sikt.

Riskgruppernas isolering ska givetvis bygga på frivillighet. När de gäller smittade så är det ju omöjligt idag. Har själv suttit hemma 2dgr, förmodligen helt i onödan, men för säkerhets skull, av respekt mot mina medmänniskor. Fick jag ett test så var det ju färdig-funderat.

Ni som skriker på auktoritära åtgärder och befogenheter tycker jag ska fundera på vad det är ni önskar. Det finns ingenting som säger att sådana saker blir tillfälliga, eller försvinner när detta är över. Tvärtom har det historiskt visat sig att så inte blir fallet många gånger. Ibland får man betala priset för att leva i något så när frihet. Det är svårt att ha både och.
Citera
2020-04-29, 14:07
Medlem
Wajis avatar
Kurvan pekar ner säger Tegnell igen Kan inte någon bara ta bort han från sitt jobb nu. Det börjar bli pinsamt.
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
eller hur? Han låter väldigt nere
Eller så är han trött liksom de flesta av oss börjar bli.
Det konstant negativa läget sliter.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Visst känns Tegnell ovanligt allvarlig och sammanbiten mot tidigare!?
Inte lika mycket harklande och hostande heller.
Börjar han förstå allvaret kanske?
Citera
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
saxar från wikipedia

I februari 2013 meddelade regeringen att man avsåg bilda en ny myndighet – Folkhälsomyndigheten – som skulle bestå av Smittskyddsinstitutet, Statens folkhälsoinstitut och delar av Socialstyrelsen. Carlson utsågs i april 2013 till särskild utredare med uppgift att leda bildandet av den nya myndigheten och är fr.o.m. 1 januari 2014 Folkhälsomyndighetens första generaldirektör.

Hela jäkla myndigheten är alltså skapad under högern.

Du kanske skulle kräla ut från under din sten och inse att allt inte hela världen styrs av sossarna.

Högern hade för övrigt antagligen agerat snarlikt som sossarna gör. Hela riksdagen backar nuvarande policyn.

Sosseregeringen har avreglerat krisberedskapen.
Instensivvårdsplatser med respirator:
1993
Civilt 1300
Militärt 900
Buffert 2100
Totalt 4300

2018
Civilt 534
Militärt 40
Buffert 0
Totalt 574

Nej en Högerregering hade inte agerat likadant. Men du och jag är klara nu. Vi kommer inte längre.
Senast redigerad av .Dostoj. 2020-04-29 kl. 14:12.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Bara 7,5% har antikroppar i Stockholm enligt en studie. Har inte fått någon större uppmärksamhet. Undrar varför.

Långt kvar till flockimmunitet.

Testet visar att av 454 personer hade enbart 7,5 procent antikroppar. Det handlar då om 34 personer.

– Det är också slående hur ojämnt fördelad mellan olika områden covid-19 hittills verkar ha varit. Vi såg inga fall alls i flera stadsdelar men i andra över tio procent, men 13 procent i snitt i närförorterna och även ett flertal fall i vissa av de yttre förorterna, säger Åke Lundkvist.

https://tln.se/nyheter/farre-an-vantat-har-antikroppar-mot-viruset-4824/
För litet urval men verkar vara mer överensstämmande med verkligheten. Jo, jag tror att vi har enorma skillnader mellan områden så att prata om flockimmunitet i Stockholm är bara trams.

107 döda idag och t.o.m. Anders Tegnell säger att vi aldrig har sett sådana siffror vid någon sjukdom tidigare.
Citera
Medlem
Nu säger Tengell att vi har en hög dödssiffra nu får dom göra något stort eller skärpa straffen för dom som bryter mot restriktionerna. Något måste hända!
Citera
2020-04-29, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Nu är jag intresserad och höra vad alla jävla Tegnell muppar säger när vi ännu har en dag över 100 döda

Vänta tills toppen kommer i juli-augusti, skulle jag gissa. Vi har bara nått 1/10 av det antal fall som krävs för flockimmunitet, om en sådan hinner inträffa innan antikropparna går ur kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in