Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Det där är bara struntprat. Jag är väldigt insatt men vägrar kedja fast mig vid tanken på att det måste vara en konspiration som låg bakom mordet. Men berätta gärna vad det är jag har missat i utredningen som gör att man helt kan avfärda Skandiamannen.
Vad är det som avfärdar en konspieration, med Skandiamannen inblandad?
Han som ägde Skandia på den tiden låg ju bakom uppstarten av Stay behind av vad jag förstår.
Det kan väl ha varit någon slags anstiftan till mord kanske?
Det kan ju ha varit Skandiamannen som mördare, det som jag ser som problemet är att detta är en 52 åring i dålig fysisk form, som iskallt mördar Palme på förmodad impuls, joggar galant uppför öve r100 trappsteg, som enligt vittnen rör sig som en elittränad (52 åring??), och efter 100 tappor iskallt vänder sig om för att få en vy över sitt verk och ev. förföljare, och joggar vidare. Kommer någon minut senare tillbaka till mordplatsen, - och då utan att vara fruktansvärt anfådd.
Näej det går inte ihop.
Och hur allt ska gå ihop tidsmässigt med vittnen och stämpelklockor, så snackar vi om ett mastermind i fråga.
Igen . Jag ska inte utesluta, för man ska inte känslorna styra en utredning, man ska följa upp varje spår tekniskt.
Jag vill dock påpeka för att detta ska limmas ihop, så kommer SE att framstå som verklighetens keizer soze, från filmen the usual suspects.
Hur han ensam kunnat utföra dåd på kort tid, alkohol påverkad, jogga runt som en galning, och dessutom vilseleda polispatruller på plats - kräver nerver av stål, och en riktig strategisk masterhjärna.
För att allt ska gå ihop är det en mängd omständigheter som närmast ska liknas vid hur en tv deckare går mot en upplösning där den ena omständigheten överlappas med den andra för att få en oväntad upplösning. Återigen . jag tar inget parti för någonting här - men det är vad SE teorin har att spela på.
KP kommer av mig att krävas på extremt starka bevis.